toch ben ik best tevreden over haar vorderingen...We zijn lekker aan het groeien met deze nieuwe tips. Het is nog niet allemaal vanzelfsprekend maar ik ben er zeker van dat dit een stap in de goede richting gaat zijn! Voor de bokkers die het vorige topic niet gezien hebben: [HAW] Pretty Woman werken met Clinic tips!
Pretty is dus een 11 jarige merrie die al een hele lange weg afgelegd heeft. Van nagenoeg niet te rijden tot de prachtige merrie die ze op dit moment is.
In de clinic kreeg ik de tip om haar meer voorwaarts te rijden. We zijn nu dus aan het zoeken naar het ideale tempo. Het tempo waarin haar gangen mooi uitkomen en ze fijn actief is, maar ook het tempo waarin ze haar evenwicht kan vinden en ze zichzelf goed in voelt. Pret heeft snel de neiging om dingen te overdrijven dus het is zeker voor mij nu even terug zoeken hoe ik haar het best op dat ideale tempo kan houden. Problemen waar we nog tegen op lopen is dat Pret af en toe wat wil vasthouden in de kaak. Vandaag had ze ook de neiging om in mijn hand te hangen maar nadat ik haar even wakker schudde ging dat beter! Verder zou ik haar graag iets actiever voor mijn been willen en dat probeer ik op te lossen met overgangen. We zijn overigens ook wat bezig met de verruimingen in draf en zijn af en toe wat verzameling in galop er bij aan het nemen om de eenvoudige wissels beter te kunnen afwerken. (die verzameling is niet op de foto's te zien overigens. Voor het volgende topic
)
lekker laag los rijden. Ik moet recht gaan zitten.

En al opgepakt
(vriendje is tussendoor nog stal gaan uitmesten)

heel fijn stapje

even wakker schudde met een verruiming, jammer dat de horizon scheef is!

en nog een keer. Ik zie iets aan deze foto...Het lijkt alsof ze wat "achter blijft" met die achterbenen..Jammer.
Ze kan dus iig wel verruimen
nu nog rijtechnisch correct.
hier word ze iets te lang...

ook in galop wat wakker schudden

zo'n typische; "ik zie wat!" foto...

galopje waar ze weer iets te vlak word.

Haar prachtige hoofdje!
Tips zijn meer dan welkom. Pret en ik werken heeeel hard om telkens een beetje verder te komen. Maar we zouden vanaf dit moment als combinatie moeten groeien...Pret vertrouwd mij al, nu moet ik haar nog wat meer leren vertrouwen...Dan komt het wel goed
Heb kennelijk nog steeds wat moeite met overgang pony-paard en na mijn ouwe trouwe Ex, die welliswaar niet de makkelijkste was maar die ik wel door en door kende, is de elastische wispelturige Pretty nog altijd wennen...Ben nog steeds niet volledig op haar afgestemd...
Maar het komt wel...We hebben al voor hetere vuren gestaan samen! Nu kunnen we het tenmiste als team aanpakken... 
Edit: nog even erbij zetten. Ik heb van nature een holle rug ivm rugproblemen... Ook als ik gewoon wandel. Ik probeer heel erg te werken aan het gewoon netjes rechtzitten maar het is voor mij heel moeilijk om mijn rug wat boller te maken...
Excuses daarvoor! Ben het er in ieder geval wél mee eens dat mijn houding nog niet ideaal is
Tips daar voor zijn méér dan welkom!

Ze was een beetje lui en niet voorwaarts.