Pretty Woman na twee weekjes Clinic Tips!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Pretty Woman na twee weekjes Clinic Tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 20:14

Ondanks de drukke examenperiode toch nog een aantal keer op mijn meisje kunnen rijden. Ze pikt het allemaal goed op, gisteren was ze ontzettend heet, vandaag was ze een tikkeltje lui. Lachen toch ben ik best tevreden over haar vorderingen...We zijn lekker aan het groeien met deze nieuwe tips. Het is nog niet allemaal vanzelfsprekend maar ik ben er zeker van dat dit een stap in de goede richting gaat zijn!

Voor de bokkers die het vorige topic niet gezien hebben: [HAW] Pretty Woman werken met Clinic tips!

Pretty is dus een 11 jarige merrie die al een hele lange weg afgelegd heeft. Van nagenoeg niet te rijden tot de prachtige merrie die ze op dit moment is.

In de clinic kreeg ik de tip om haar meer voorwaarts te rijden. We zijn nu dus aan het zoeken naar het ideale tempo. Het tempo waarin haar gangen mooi uitkomen en ze fijn actief is, maar ook het tempo waarin ze haar evenwicht kan vinden en ze zichzelf goed in voelt. Pret heeft snel de neiging om dingen te overdrijven dus het is zeker voor mij nu even terug zoeken hoe ik haar het best op dat ideale tempo kan houden. Problemen waar we nog tegen op lopen is dat Pret af en toe wat wil vasthouden in de kaak. Vandaag had ze ook de neiging om in mijn hand te hangen maar nadat ik haar even wakker schudde ging dat beter! Verder zou ik haar graag iets actiever voor mijn been willen en dat probeer ik op te lossen met overgangen. We zijn overigens ook wat bezig met de verruimingen in draf en zijn af en toe wat verzameling in galop er bij aan het nemen om de eenvoudige wissels beter te kunnen afwerken. (die verzameling is niet op de foto's te zien overigens. Voor het volgende topic Knipoog)

Afbeelding
lekker laag los rijden. Ik moet recht gaan zitten.
Afbeelding

En al opgepakt Clown (vriendje is tussendoor nog stal gaan uitmesten)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
heel fijn stapje
Afbeelding
even wakker schudde met een verruiming, jammer dat de horizon scheef is!
Afbeelding
en nog een keer. Ik zie iets aan deze foto...Het lijkt alsof ze wat "achter blijft" met die achterbenen..Jammer. Lachen Ze kan dus iig wel verruimen *LOL* nu nog rijtechnisch correct.
Afbeelding
hier word ze iets te lang...
Afbeelding
ook in galop wat wakker schudden
Afbeelding
zo'n typische; "ik zie wat!" foto...
Afbeelding
galopje waar ze weer iets te vlak word.
Afbeelding
Afbeelding
Haar prachtige hoofdje!

Tips zijn meer dan welkom. Pret en ik werken heeeel hard om telkens een beetje verder te komen. Maar we zouden vanaf dit moment als combinatie moeten groeien...Pret vertrouwd mij al, nu moet ik haar nog wat meer leren vertrouwen...Dan komt het wel goed Ja Heb kennelijk nog steeds wat moeite met overgang pony-paard en na mijn ouwe trouwe Ex, die welliswaar niet de makkelijkste was maar die ik wel door en door kende, is de elastische wispelturige Pretty nog altijd wennen...Ben nog steeds niet volledig op haar afgestemd... Lachen Maar het komt wel...We hebben al voor hetere vuren gestaan samen! Nu kunnen we het tenmiste als team aanpakken... Knipoog

Edit: nog even erbij zetten. Ik heb van nature een holle rug ivm rugproblemen... Ook als ik gewoon wandel. Ik probeer heel erg te werken aan het gewoon netjes rechtzitten maar het is voor mij heel moeilijk om mijn rug wat boller te maken... Lachen Excuses daarvoor! Ben het er in ieder geval wél mee eens dat mijn houding nog niet ideaal is Clown Tips daar voor zijn méér dan welkom!
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-06-08 20:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Ryanne_

Re: Pretty Woman na twee weekjes Clinic Tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:23

JTa, beetje apart, zit er wel goed uit maar je houding is per foto heeel erg verschillend vind ik, maar goed probeer niet te veel je kont naar achteren te drukken zodat je een holle rug krijg,
veel succes,

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 11:05

Ryanne_ schreef:
JTa, beetje apart, zit er wel goed uit maar je houding is per foto heeel erg verschillend vind ik, maar goed probeer niet te veel je kont naar achteren te drukken zodat je een holle rug krijg,
veel succes,

heb even een editje toegevoegd over mijn rug, waarmee ik geen uitvlucht wil zoeken gewoon een verklaring wil geven. Ik moet heel hard werken aan mijn houding en kennelijk ben ik het even uit het oog verloren hier Nagelbijten / Gniffelen

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:27

Wel een heel leuk paard, af en toe is die nog helemaal door de hals en loopt die iets van het achterbeen af. Verder erg leuke combinatie Lachen

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:35

probeer haar nog iets ronder in te stellen, zeker als je iets (moeilijks) vraagt. Op een aantal foto's knikt ze alleen bovenin de hals maar verder nog niet genoeg, en zeker in de galop is dat zo, dan maar de eerste tijd wat dieper/lager en ronder dat de rug goed gebruikt wordt en dan pas de oprichting wat meer vragen. Maar jullie zijn een leuk plaatje Lachen

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:19

Ziet er netjes uit!! Wat me opvalt is dat het lijkt dat je zadel naar voren valt!! En dus niet helemaal lekker ligt!! Verder zie ik af en toe dat je je binnenhand wat meer gebruikt.. Weet niet of dit iets bewust is om haar even door te pakken, of dat het toch een klein rijfoutje van jezelf is!!

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:00

Wat Naranga schrijft, viel mij ook op.
Vooral in galop is de aanleuning nog niet helemaal in orde. Zie bijvoorbeeld foto 4. Het lijkt alsof je haar wat tegenhoudt, waardoor ze zich vasthoudt in de hals. Blijf er op letten dat je haar naar je hand toe rijdt, en niet terugwerkt met je hand of je hand vastzet.

Maar ik zie wel dat jullie vooruitgang boeken.
Gewoon rustig verder doen dus, Rome is ook niet op één dag gebouwd Knipoog .

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:03

CK88 schreef:
Wel een heel leuk paard, af en toe is die nog helemaal door de hals en loopt die iets van het achterbeen af. Verder erg leuke combinatie Lachen

hier ga ik in mee
heb wel het idee dat je zadel niet goed ligt, het lijkt nogal te klapperen op sommige foto´s

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 14:04

marrianne: denk dat dat vooral mijn dek is dat er tussen in kruipt. Lachen zadel klapt nl niet omhoog... Lachen zelfs niet als er geen gewicht op zit en ze doet haar hals om laag dus... Lachen denk dat het vertekent door het dek.

sarahJ; in galop blijft ze inderdaad nog wat te veel in haar eigen houding lopen. Maar ik vermoed dat als ze eenmaal echt haar evenwicht heeft in die galop, dat vanzelf wel komt. Ik leg er niet te veel druk op. Ze heeft nog een hoop te leren maar ze komt er wel Ja (ik heb overigens ook nog een hoop te leren)

whisperke: op sommige foto's is het bewust, vooral op de linkerkand wil ik soms wel eens even de binnenhand er aan nemen om haar even door te stellen. Maar op sommige foto's is het ook een rijfoutje van mij Bloos

Naranga: ze zou inderdaad nog iets ronder mogen Ja Ik rijd ook niet zozeer op die oprichting hoor, ben nu vooral bezig met haar actief te krijgen voor mijn been en haar gangen actief te krijgen. Lachen

CK88 Klopt, die dag liep ze inderdaad af en toe wat van haar achterbeen, op het einde, toen ik haar even wakker geschud had, liep ze wel weer goed Haha! Ze was een beetje lui en niet voorwaarts. Haha!