Phaedra(v. indoctro) mijn aanwinst! voor het eerst rijden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alexx

Phaedra(v. indoctro) mijn aanwinst! voor het eerst rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 19:44

Gisteren ging ik voor het eerst met Phaedra rijden, dat was een groot drama met steigeren en bokken etc. En omdat ik in m'n uppie in de bak was (die bak is van een ouder stel) ben ik terug gegaan. Vandaag kwam anne me helpen. Ik ben gewoon naar de bak toe gereden(eindje verderop, ik moet daarvoor over fietspad met brommers etc.) en ze is echt totaal niet bang. Het was de eerste keer geloof ik dat ze naar buiten ging onder de man, gisteren ben ik naar de bak gelopen. De rijfoto's zijn van vandaag trouwens.
Ik heb haar sinds zondag. Ze is 5 jaar oud en sinds Februari onder het zadel.
Voor het rijden heb ik haar gelongeerd dus ik heb niet te lang gereden.
De foto's staan niet allemaal op volgorde
Afbeelding
een beetje een gekke galop:
Afbeelding
hier al beter:
Afbeelding
Afbeelding
opzij duwen om haar recht te laten lopen, want door haar stijfheid loopt ze scheef
Afbeelding
Hier zit ik echt superscheef.
Afbeelding
Afbeelding
En van gisteren nog:
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind haar niet heel erg gespannen, maar het is gewoon wennen aan elkaar, en lessen nemen.

commentaar graag maar hou rekening met de uitleg boven de foto's en dat dit mijn aller eerste paard is. Hiervoor ree ik op mijn hafjes

tassie

Re: Phaedra(v. indoctro) mijn aanwinst! voor het eerst rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:54

daar mag je wel wat kilo's extra voer ingooien volgens mij Knipoog probeer je niet te richten op nagevenlijkheid, hij moet eerst eens meer spieren kweken, rij veel (schijn)overgangen, figuren, longeren met passoa of dergelijks, voorwaarts aan je been, en ga daarna kijken of die wil ontspannen. want met dit lichaam zal dat nu nog niet lekker gaan denk ik. probeer je handen neit vast te zetten. wel erg mooi ding, als die meer spieren heeft en wat meer vet, heb je een prachtpaard onder je kont.

steeff2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:59

wauw mooi beestje! en ik vind dat het er best wel goed uit ziet hoor. Natuurlijk is het nog niet perfect, maar dat is net zoals jij al zij gewoon wennen en lessen nemen. De spiertjes mogen er ook wel bij, gewoon lekker opbouwen en veel rijden/longeren/balkjeslopen etc. Longeren misschien met passoa tuig, daar werkt ook echt super!

heel veel succes met je prachtige nieuwe paardje!

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:17

Wat een leuk nieuw paard, zeg! Ik wist helemaal niet dat Aron verkocht werd. Ik zou veel schakelen en haar lager instellen, zodat ze meer over de rug komt, want deze drukt ze hier en daar wat weg. Natuurlijk kun je stukjes ook hoger instellen, maar ik denk dat je vooral die spanning niet moet opzoeken. De 2e gallopfoto is erg mooi, als je naar de volgende kijkt zie je duidelijk het verschil. Desalniettemin vind ik het er voor de rest erg netjes uitzien, voor de tijd dat ze onder het zadel is. Veel plezier ermee!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 21:49

bedankt, alleen longeren is lastig, want ik kan haar nog niet echt ontspannend longeren zonder pessoa oid. Ze stopt namelijk vrij lastig. Ze is gewoon een doorloper, niet zozeer zenuwachtig maar dat moet ze echt nog leren.
Verder vind ik haar zeker niet te dun, het is natuurlijk haar bouw een beetje, het is een springpaard, en ze heeft wel een laagje spek op haar lijf, dat kun je voelen. Ook zie je haar ribben niet, dus veel dikker wil ik haar niet hebben eigenlijk. Bespierder wel natuurlijk. Dank jullie wel voor het commentaar Knipoog

@Rosanna, heb jij er zelf eigenlijk op gereden?

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 22:02

oh @ Tassie: ze gaat echt automatisch zodra ik er op stap met haar hoofd naar beneden. Dat is natuurlijk een makkelijk trucje voor haar, want dan drukt ze haar rug weg 'zonder dat ik het door zou hebben' maar ik was vooral bezig om haar recht te laten lopen Vork

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:04

leuk paard heb je alleen jammer dat ze af en toe op der voor hand valt maar foto 3 en 4 zien er al beter uit

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 23:44

Let erop dat je niet geen geld op degrond blijft zoeken, hierdoor ga je je rug krommen wat het voor haar moeilijker maakt om te ontspannen.

Hoe bedoel je opzij duwen om haar recht te laten lopen wegens stijfheid.
Het recht laten lopen van een paard is een van de moeilijkste dingen die er is. Dat bereik je niet door een paard opzij te duwen, maar juist door haar te laten buigen, stelling laten nemen.
Hoe leniger ze wordt hoe makkelijker ze recht zal gaan.
Het is wel een onzettend leuk paard om te zien, zeker als ze dadelijk inderdaad wat meer spieropbouw heeft.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 07:19

dat is inderdaad wat ik probeer Clown Maar omdat ze, als ik stelling aanvraag op rechts, ze snel van de hoefslag vertrekt, probeer ik haar weer met mijn binnenbeen 'recht te duwen'
Thx! Lachen

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:59

Leuke foto's Alex! Heel ander gezicht, jij op zo'n groot paard. Knipoog Ziet er in ieder geval al goed uit!
Probeer zelf wat rechterop te zitten (voor je uit kijken, hoofd recht). Verder zie ik bij Phaedra nog wat spanning, maar als je daar aan werkt komt dat volgens mij zeker goed! Ja

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:17

mooi zadel heb je, waar is je bruine hoofdstel Bloos

Ziet er best netjes uit, probeer iets meer aan je houding te werken.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 20:29

dank je, ja marloes, je hebt gelijk Lachen
Mijn bruine hoofdstel heb ik vandaag helemaal op maat gezet, want ik had gisteren niet zo gek veel tijd Knipoog

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:35

Leuk paardje hoor Knipoog !
Probeer iets meer spieren te kweken voordat je haar nageefelijk laat lopen, en let op je zit, ik heb het idee dat je af en toe iets met een bolle rug zit!
Verder een leuke combinatie, en succes Haha! !

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:22

Waarom eerst meer spieren kweken voordat ie nageeflijk mag? Clown
Door m lekker nageeflijk en over de rug te rijden ontwikkel je juist de goede spieren..
Vind t een heel leuk paardje Alex! Veel plezier dr mee! Haha!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 09:33

Quidou schreef:
Waarom eerst meer spieren kweken voordat ie nageeflijk mag? Clown
Door m lekker nageeflijk en over de rug te rijden ontwikkel je juist de goede spieren..
Vind t een heel leuk paardje Alex! Veel plezier dr mee! Haha!

Ik ben zelf in de war geweest, Ik bedoelde eerst wat meer ontspanning voor nageefelijk, excuse moi Bloos
Maar dat zal wel goed komen als jullie wat meer aan elkaar gewent zijn Haha!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:50

Eigenlijk vind ik haar juist wel veel te dun hoor!
Het kan dan haar bouw zijn volgens jou maar een paard met zo'n opgetrokken buik is echt niet normaal hoor naar mijn mening.
Het rijden opzich vind ik er niet verkeerd uitzien hoor zou ze alleen liever lager zien lopen maar daar ben je vast al veel mee bezig.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 12:06

Ik zie het echt niet dat ze te dun is, ze in onbespiert maar zoals ik al zei, ze heeft een lekkere speklaag. Verder is ze zeker niet ingevallen dat is ook duidelijk te zien. Verder is het dus een springpaard dus ook meer gemaakt op het hele smalle.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:43

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:47

Moderatoropmerking:
En opnieuw berichten verwijderd die niet aan de nieuwe HAW regels voldoen, wellicht kan men de nieuwe regels even doorlezen alvorens te reageren.