Probleem bij de appyementen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

R_achelll_x

Probleem bij de appyementen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 19:44

Heey allemaal

Ik rijd nu sins het zomer seizoen Z en het gaat heel goed.
Ik heb alleen 1 probleem mijn linker appyement. (Ik weet trouwens niet precies hoe je het schrijft Bloos )
Voor dat ik hem inzet rijd ik als eerst een stukje SB en dan zet ik hem in,
De eerste helft loopt hij dan goed, maar daarna gaat hij er tegen in en drukt zijn hoofd omhoog en hij wil ook niet genoeg stelling nemen?
Dus mijn vraag is : Hoe zorg ik dat hij genoeg stelling houd en er niet tegen in komt ?

Anoniem

Re: Probleem bij de appyementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:03

Blijf appuyeren totdat je voelt dat het minder gaat, en dan even rechtrichten. Dan kun je verder gaan Lachen Na een tijdje kun je steeds langere stukken appuyeren.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:05

Waarschijnlijk heb je dan een probleem met de buiging, werk veel aan travers en renvers. Schouderbinnen en schouderbuiten op de volte. Als je een appuyement rijdt en hij komt in verzet, maak een volte om de buiging te herstellen en ga door.. Mijn pony had dit ook altijd naar rechts, maar is nu een stuk beter geworden. Doet ze dit trouwens ook in stap? Je kan het in stap al meenemen tijdens het losrijden, dat werkt ook allemaal Lachen Succes ermee!

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:47

Voordat je paard echt tegen de hand komt zal hij zich waarschijnlijk rechtmaken in z'n lijf. dus zijn buik tegen je binnenbeen aandrukken. Voordat dat moment komt moet je een stukje gaan wijken. daardoor maak je hem weer hol aan je binnenbeen en komt hij beter aan de buitenteugel, wanneer hij dat goed doet dan het appuyement weer inzetten. Dus rij je als het waren zigzag, enkele passen appuyement, bv drie passen wijken en weer enkele passen appuyeren etc.

R_achelll_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 10:57

Bedankt voor de tips !

Suprice@ Nee in stap doet hij het goed, maar ik zal met het losrijden ook wat meer in stap gaan oefenen mischien wat meer stelling nemen bij het losrijden.

x_Liies_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 08:13

Rechtmaken en opnieuw proberen!
Je kunt het ook telkens een stukje opbouwen, belonen wanneer hij het goed doet!