Blazer (palomino)@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bfsunshine

Blazer (palomino)@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 17:40

Mijn paardje is na een lange revalidatie periode eindelijk helemaal genezen verklaard. Hij is nu net 1 maand ongeveer weer onder het zadel. Hij heeft een tijdje niet mogen lopen door rugklachten, en hij had vastgelegen in stal waar hij een peesschede onsteking aan had overgehouden. Hij moet nu vooral ontspannen en door lopen. Hij wordt weleens nageeflijk maar dat is van latere zorg.
Afbeelding
Proberen recht te maken.
Afbeelding
Mislukte stelling.
Afbeelding
ook weer proberen recht te maken.
Afbeelding
Lang teugeltje:)
Afbeelding
Charmant sta moment. Clown
Afbeelding
Wat ben ik hier aan het doen?! Verward
Afbeelding
Deze foto vind ik wel mooi ontspannen, maar ik ben weer aan het kletsenxD!
Afbeelding
Proberen recht te maken maar hij probeerde eronderuit te rennen.
Afbeelding
galopje met vrije teugel.
Afbeelding
Galopje met lange teugel
Afbeelding
Galopje met los teugeltje
Afbeelding
Charmant Clown !
Afbeelding
"los springen"
Afbeelding
Hij weigerde niet hoor! Lijkt wel zo maar hij heeft netjes alles gesprongen. Was voor beide de eerste keer na zo'n tijd.
Afbeelding
Racen Clown
Afbeelding
Mooie actiefoto Haha!
Afbeelding
Mislukte volte geloof ik. Clown
Afbeelding
Afbeelding
We moeten echt aan de landing werken!! Clown
Afbeelding
Afbeelding
2Cavaletti's is het hoogste dat we gesprongen hebben:). Ik ben trots op hem (en ook een beetje op mezelf Bloos ) hij pakte het wel goed op weer de eerste keer springen. Ik vind springen doodeng. Ik ben 2 jaar geleden heel hard gevallen van hem met springen. Ik was nu ook helemaal niet bang:).
Punten waar ik aan moet werken(volgens mezelf:P):
-Rechtrichten
-Ontspanning
-Nageeflijkheid
-Mijn houding
-De landing
Graag een berichtje achterlaten. En onderbouwend commentaar dan kan ik er namelijk aan werken:). Ik ga binnenkort ook weer de lessen oppakken.
GEEN commentaar op mijn schoenen. Heb trouwens veiligheidsbeugels, en iemand anders reed hem maar was er zelf ook even opgestapt.
Groetjes Rox

Oakland1990

Re: Blazer (palomino)@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 18:23

Je zegt net dat hij een blessure heeft gehad en toch ga je springen? Persoonlijk zou ik daar nog mee wachten, tijd zat! Verder mag je hem naar de ontspanning rijden, want nu ziet het er allemaal heel stresserend uit. De pony lijkt veel potentie te hebben, maar er is werk aan. Komt wel goed! Neem je les?

Annne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 18:29

het lijkt alsof je zadel wat ver naar voren ligt. en probeer je handen iig niet vast te zetten op het zadel. Prachtig paardje verder, fijn dat die weer 'genezen' verklaart is!

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 18:30

Wat ik zo zie is dat je vooral aan je eigen houding moet werken. Als je zelf al veel losser zit (zie nu een strakke holle rug bij jou), en zelf ook in balans zit (je zit met je zit naar voor en de rest naar achter zeg maar), dan kan je pony pas lekker(der) gaan lopen.

Vind het er zelf ook als een goede pony uit zien, en ik zie op dit moment het probleem vooral bij jou liggen. En als ik het goed zie ook bij je zadel. Tuurlijk zijn er aan de pony ook nog wat dingen op te merken, maar ik denk dat die van latere zorg zijn. Vooral voor jou de boodschap: Balans!

Verder heel leuk beestje!

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 18:44

Super mooie pony.

Over jou
Ik ga erin mee dat je inderdaad wat aan je houding moet doen. Probeer zelf rechtop te gaan zitten, maar wel ontspannen en losjes. Ook heb k het idee, dat je denkt dat je hem makkelijker en sneller nagevelijk krijgt door je handen laag te houden. Probeer dit niet te doen, het plaatje is zoveel mooier waneer je je handen draagt en ellebogen netjes in je zij. Dan nog je benen Knipoog:
Op zich houd je ze netjes op de plek, maar denk dan nog aan je tenen naar binnen en hakken uitdrukken.

Over pony
Ik zie hier ook een pony die volgens mij met de juiste training ver zou kunnen komen. Probeer je pony te trainen door middel van: afwisseling.
Longeer hem bijvoorbeeld 2 dagen in de week met slof: Want zo krijgt hij druk als hij zn kop in de lucht steekt, en als hij nageeft ontspant de slof ook meteen. ( Ik ben zelf niet zo'n voorstander van de slof, omdat hij zo snel verkeerd gebruikt word.) Doe hem niet te strak maar wel dat hij druk voelt, en probeer de slofteugel die aan de binnenkant zit net iets strakker voor de stelling. Zo leert hij dat hij met druk naar beneden moet, en dat als hij nageeflijk word ontspanning krijgt maar wel met contact. Probeer dit dan ook onder het zadel te doen. Train je pony ongeveer 2/3 keer in de week serieus, hoeft niet zwaar te zijn, maar gewoon zoals het hierboven staat. En ga 1 keer iets leuks doen: springen, naar het bos, zwemmen. Gewoon de afwisseling erin houden, daar worden ze meestal alleen maar beter van.

De 4e foto met een sprongetje in de bak er bij, een echte springfoto, geeft een fijn beeld. Nette houding, je geeft hem genoeg de ruimte en hij springt mooi.

Probeer aan het bovenstaande te werken!

Succes Knipoog

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 20:37

Oakland1990 schreef:
Je zegt net dat hij een blessure heeft gehad en toch ga je springen? Persoonlijk zou ik daar nog mee wachten, tijd zat! Verder mag je hem naar de ontspanning rijden, want nu ziet het er allemaal heel stresserend uit. De pony lijkt veel potentie te hebben, maar er is werk aan. Komt wel goed! Neem je les?

De blessures zijn nu helemaal over. Hij loopt al iets meer dan een maand onder het zadel en daarvoor longeerde ik veel. De stress die te zien is, was vandaag extreem omdat er daarvoor iemand anders op reed. Daar heeft hij veel moeite mee. Les had ik hiervoor al maar hij kon nog geen lessen volhouden. Nu Kan hij het al maar het duurt een tijdje eer dat omgezet is:).

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 20:43

Black_White schreef:
Wat ik zo zie is dat je vooral aan je eigen houding moet werken. Als je zelf al veel losser zit (zie nu een strakke holle rug bij jou), en zelf ook in balans zit (je zit met je zit naar voor en de rest naar achter zeg maar), dan kan je pony pas lekker(der) gaan lopen.

Vind het er zelf ook als een goede pony uit zien, en ik zie op dit moment het probleem vooral bij jou liggen. En als ik het goed zie ook bij je zadel. Tuurlijk zijn er aan de pony ook nog wat dingen op te merken, maar ik denk dat die van latere zorg zijn. Vooral voor jou de boodschap: Balans!

Verder heel leuk beestje!

Ik weet dat mijn houding vandaag erg slecht was. Het probleem was deze keer dat ik geen laarzen aan had en mijn beugels iets te lang waren. Maar ik had er niet opgerekend dat ik er zelf nog op ging. Normaal zit ik gewoon normaal;) alleen heb ik vaak een holle rug omdat ik zelf ook een rug probleem heb. Met mijn zadel is helemaal niets mis;). Hij is pas naar de zadelmaker geweest en mijn da heeft gezegd dat dit het beste zadel is dat hij zich kan wensen:).

Nog even een foto zoals het afgelopen zomer ging:
Afbeelding
Toen kon hij niet nageeflijk lopen omdat hij een vreselijk dikke ondernek had! Die heeft hij trouwens al vanaf dat ik hem ken:P. Maar die is nu zo goed als bijna weg:D

Wat vind jij dan neit goed aan mijn zadel?:)
Laatst bijgewerkt door bfsunshine op 17-06-08 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 20:55

Jordy_ schreef:
Super mooie pony.

Over jou
Ik ga erin mee dat je inderdaad wat aan je houding moet doen. Probeer zelf rechtop te gaan zitten, maar wel ontspannen en losjes. Ook heb k het idee, dat je denkt dat je hem makkelijker en sneller nagevelijk krijgt door je handen laag te houden. Probeer dit niet te doen, het plaatje is zoveel mooier waneer je je handen draagt en ellebogen netjes in je zij. Dan nog je benen Knipoog:
Op zich houd je ze netjes op de plek, maar denk dan nog aan je tenen naar binnen en hakken uitdrukken.

Over pony
Ik zie hier ook een pony die volgens mij met de juiste training ver zou kunnen komen. Probeer je pony te trainen door middel van: afwisseling.
Longeer hem bijvoorbeeld 2 dagen in de week met slof: Want zo krijgt hij druk als hij zn kop in de lucht steekt, en als hij nageeft ontspant de slof ook meteen. ( Ik ben zelf niet zo'n voorstander van de slof, omdat hij zo snel verkeerd gebruikt word.) Doe hem niet te strak maar wel dat hij druk voelt, en probeer de slofteugel die aan de binnenkant zit net iets strakker voor de stelling. Zo leert hij dat hij met druk naar beneden moet, en dat als hij nageeflijk word ontspanning krijgt maar wel met contact. Probeer dit dan ook onder het zadel te doen. Train je pony ongeveer 2/3 keer in de week serieus, hoeft niet zwaar te zijn, maar gewoon zoals het hierboven staat. En ga 1 keer iets leuks doen: springen, naar het bos, zwemmen. Gewoon de afwisseling erin houden, daar worden ze meestal alleen maar beter van.

De 4e foto met een sprongetje in de bak er bij, een echte springfoto, geeft een fijn beeld. Nette houding, je geeft hem genoeg de ruimte en hij springt mooi.

Probeer aan het bovenstaande te werken!

Succes Knipoog

Over mijn handen:
Normaal droeg ik ze ook maar de laatste tijd zei mijn instructrice dat ik ze beter laag kon houden(ik reed toen op een andere pony).
Over mijn benen:
Als ik laarzen aan heb zitten mijn benen zoiezo goed. Maar had er niet op gerekend dat ik erop ging.
Over mijn houding:
Hij was vandaag heel sloom. Ik had hem iets minder krachtvoer gegeven omdat iemand anders hem ging rijden en dan kan hij weleens gaan klieren. (ineens opzij springen, dan gaan rennen en zigzaggen enzo)daardoor moest ik hem veel been geven dus kon moeilijk stil zitten:).

Mijn trainingsschema is:
Maandag: Longeren met pessoa/rijden.
Dinsdag: Rijden (meestal buiten)
Woensdag: Rijden(les)
Donderdag: Longeren of hele dag land en stappen.
Vrijdag: Rijden(les)
Zaterdag: Rijden/longeren met pessoa
Zondag: Lange buitenrit.
Springen doe ik als ik er zin in heb en mijn pony zich goed gedraagt.
Dit is ongeveer wat ik met hem doe. Soms wissel ik maar ik longeer minimaal 2 keer per week en hij heeft bijna nooit vrij want het is geen pony die je alleen een dagje op het land zet en meer niet. Lachen Buitenstappen doe ik zowat altijd na het rijden. En dan mag hij meestal nog een stukje draven en galoperen.
Hij staat de hele week zoiezo overdag op het land. En Als ik iets met hem ga doen gaat hij erna weer terug. 's avonds haal ik hem binnen.
Ik rijd hem vaak los met een slof. Ongeveer een kwartiertje. Dan is hij ontspannen en loopt hij heerlijk.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:14

Afbeelding
hier lijkt je zadel te ver naar voren te liggen.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 21:16

Klopt. Maar Het scheelt ook met wat hij met zijn rug doet;). Hij drukt vaak zijn rug weg. En dan schuift mijn zadel naar voren(als hij dan ook zijn hoofd naar beneden doet).

cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:36

misschien moet je er dan eens over na gaan denken waarom hij zijn rug wegdrukt. hij is toch blessurevrij? dan zal hij zijn rug niet wegdrukken omdat hij pijn heeft.

als ik jou was zou ik idd maar gaan lessen, want naar mijn idee loopt hij zo omdat jij hem met je niet onafhankelijke zit heel erg in de weg zit en dat bedoel ik niet lelijk, ik hoop juist dat je wat aan mijn commentaar hebt, want blazer is een hele leuke en goede pony waar je nog veel meer plezier van kan hebben met rijden...

ik ken hem namelijk al wat langer dan vandaag Haha! Bloos

Wienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:39

Als je eerst aan je eigenhouding werkt, en dan aan je paard, komt het helemaal goed Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:20

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je niveau ontbreekt en je mag mar maximaal 15 foto's plaatsen.