Nu ben ik er na een week opgestapt om gewoon rustig te gaan rijden ( wij stappen alleen tot de paarden in stap de basis goed beheersen en proberen dan pas stukjes draf ) maar na 2 passen te stappen explodeerde hij, hij heeft meerdere ronden door de bak heen gebokt met het enige doel mij eraf te krijgen. Dit kan een eenmalige paniek reactie zijn waarbij zijn instinct het gewoon overneemt maar hij doet het sindsdien vaker; uit het niets spant hij en explodeert. Hij is door de osteopaat behandeld en wordt bitloos gereden dus rug of tanden kunnen het niet zijn. We blijven zelf gewoon rustig bezig en na zo'n uitbarsting er weer op en rustig verder stappen ( en dan is het ook meestal wel goed ) maar die uitbarstingen zijn gewoon erg lastig om aan te zien komen, en daarna om ze uit te zitten.
voor de volledigheid: het is voor de eigenaar haar full time baan en heeft talloze paarden ingereden en vangt de apartste probleem gevallen op en ook ik rij jaarlijks meerdere paarden in maar ik dacht misschien heeft iemand hier nog een goeie tip ( want 1 keer vallen is tot daar aan toe, maar ik loop nu op krukken door dit paard en dat is dan weer niet de bedoeling!
) het gaat trouwens om een 3 jarige FriesxAndalusier hengstiemand een idee?

ze spant al haar spieren op en maakt zich klaar voor "de ontploffing". Enja zo ben ik er dus al 1x hard afgevallen.