CubaLibre is een platenbonte merrie die geboren is op 01-06-2002, ze is ong. 1.45 en heeft momenteel een veulen aan de voet lopen.
Dit is de 6e keer dat ik er weer op zat sinds ze een veulen heeft en ondanks wat steigeren en bokken deed ze het best goed, als ik naar haar idee te sterk inwerk met mn buitenteugel gaat ze staken en dus steigeren. Ik probeer dit op te lossen door haar ruimte te geven en de rust terug te zoeken. Echter soms lukt dit dus niet.
We rijden geen wedstrijden maar ze is afgericht op M dressuur, ik heb haar zelf alles geleerd en ben dus ook best trots op mijn meissie!
Enkele verbeterpuntjes die ik zelf al heb opgemerkt:
- hand (voornamelijk rechts) niet vastzetten op mijn bovenbeen
- handen op gelijke hoogte houden (pfft best moeilijk soms)
- heb nog wel eens de neiging om naar mn paard te kijken ipv over haar heen, dit is al een heel stuk
verbeterd maar ik ben er nog niet helemaal....
Het bit wat ik gebruik is een pessoabit, dit gebruik ik omdat ze soms erg doortrekt en ik dan net dat kleine beetje meer te zeggen heb. Ik rij niet standaard met dit bit, wissel af met een dubbelgebroken trens en een enkel gebroken trens bit.
sporen gebruik ik eigenlijk niet veel maar heb ze aan omdat ze af en toe door mn been heen valt en ik haar dan net dat beetje wakker kan maken.
Zweep is geen optie aangezien ze hier vroeger (voor mijn tijd) mee mishandeld is en daar nu nog steeds panisch van wordt.
Nou hier dan de foto's.... kijk en geniet!
van het loswerken zijn geen foto's gemaakt maar dit heb ik uiteraard wel gedaan (loswerken doe ik altijd min 15 min)....

rechtergalop

uitstrekken

verzamelen

inzet wijken voor het rechterbeen

wijken

van hand veranderen in uitgestrekte draf

dit doet ze dus als ze ineens geen zin meer heeft, foto vertekend erg, mn rechterhand lijkt op mn bovenbeen te zitten maar was toch echt helemaal naar rechts uitgestoken

rust terug proberen te vinden....

gelukt, maar
dan bokt mevrouw gewoon eventjes

he he... klaar....

en toen mocht zoonlief even met mama samen in de bak, mama dacht: eindelijk... ROLLEN!!!
. Zie ik nou goed op de 1e foto dat er nog paarden in de bak staan?
) en dus te zorgen dat ze van haar evenwichtspunt af komt. Super! Je zit er ook heel relaxt op en schijnt er niet echt last van te hebben. Je hebt over het algemeen een hele goede houding overigens.
Moet je als TS zoveel moeite doen om achtergrond informatie te geven, word het niet gelezen. Als ze dan perse regels willen maken, vind ik dat op dit soort reacties ook gereageerd mag worden.