Jip @(onderlinge) Westrijd! Springen en Dressuur.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Jip @(onderlinge) Westrijd! Springen en Dressuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:45

Hallo, zondag had ik een wedstrijd op Jip Lachen We reden een F4 proefje, en we mogen over naar de F5! Haha! We hadden 210 punten. Dus net genoeg Lachen Tijdens de proef was ik voordurend mijn beugels kwijt, maar dat komt denk ik omdat ik nieuwe laarzen heb, en mijn hak niet goed uitdruk. Ik rij nu ongeveer 2 jaartjes Lachen Foto's staan niet op volgorde!
Mijn eigen commentaar is:
-hakken uit drukken.
- benen niet op trekken
- meer mee geven met het springen
Hier komen de foto's!
Afbeelding
Gallopje..
Afbeelding
Sringen Lachen
Afbeelding
Vage foto.. Tong uitsteken
Afbeelding
Lovers
Afbeelding
Afbeelding
Hakken uitdrukken!!
Afbeelding
Jammer dat hij niet vierkant staat..
Afbeelding
Bah wat zit ik hier verschrikkelijk!!!
Afbeelding
En als laatst Lachen

Frankaaa

Re: Jip @(onderlinge) Westrijd! Springen en Dressuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:48

leuke foto's Paula!
ziet er goed uit ga zo door!
succes met je F5 proef
OK dan!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:51

Ik vind de dresuurfoto's er erg trekkerig uitzien, alsof er veel druk op de teugels staat en het paard niet echt mee geeft. Ik zou gaan werken aan je handhouding en teugelvoering zodat je er ook wat ontspanning in kan rijden.

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:53

ik vind de dresuur fotos er ook niet lekker uit zien, je paardje loopt niet echt ontspannen, en het lijkt of je aan de teugels hangt, probeer aan de voorkant te ontspannen, en dan veel met je benen rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:54

Dat kan best, omdat ik mijn beugels vaak verloor, word ik meestal wat gestresster.. Maar een ding is zeker, ik trek NIET Knipoog Ik ben er ook veel met mijn benen bij, want het is ook een vrij sloom paard..
Het paard komt zowiezo moeilijk nagevelijk.. Aan mijn hand houding ben ik ook zeker mee bezeig, om met een losse hand te rijden Lachen
Bedankt Franka!

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:55

Let op je pianohandjes, je moet ze iets meer dragen en rechtop houden.
Iets meer ontspanning in de teugels mag ook nog wel, zo heb je zelf ook minder werk en is het ook wat prettiger voor je paard.
Verder met springen je handen iets meer 'geven'.
De rest van het commentaar had je zelf al staan Lachen

Leuke combinatie zijn julie en gefeliciteerd met het overgaan naar de F5! Haha! veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:57

Axel_Clauw : Dankjewel Lachen ik ben er ook zeker op aan het letten! Maar tijdens een wedstrijd ben ik zowiezo altijd zenuwachtig en meestal ''verpest'' ik dingen dan sneller.. Maar goed, ik leer er van Lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 22:00

Ik vind jouw springhouding toch al vrij netjes, je kijkt goed waar je heen gaat.

Verder vind ik je benen alles meevallen, soms inderdaad meer je hakken uitdrukken. Je zit hierdoor ook wat achter in je zadel, als je meer voor in je zadel zit (diepste punt) komen je benen vanzelf ook op de goede plek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 22:06

Dankjewel! Ik zal er morgen proberen om aan te werken Lachen

dayenxbyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:02

ik heb zo'n idee dat je dit paard niet makkelijk aan de teugel krijgt? Tong uitsteken
haha geeft niks, misschien komt het vanzelf nog wel Bloos
probeer meer ontspanning te rijden en heel goed je benen te gebruiken, altijd contact houden met de teugels en dan..
ja dan gaat ie wel goed Haha!

haha.
doeg! Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:36

Haha ja, klopt. Maar het is niet mijn eigen paard, maar een manege paard Lachen Dankjewel Lachen

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:43

leuk Paula. In het echt zag het er wel meer ontspannen uit Knipoog

Even voor anderen, Jip is een manege paard, en loopt al járen mee. Hij is ontzettend moeilijk nagefelijk te rijden, en als je eenmaal streng en consequent rijdt todat hij voor los gaat laten wordt hij al snel ontzettend pissig en bij mij is hij weleens omhoog gekomen Clown Jip kan je het beste lekker voorwaarts rijden, dan is hij super braaf en loopt ie een leuk proefje. Paula deed het (in mijn ogen) super goed, mijn complimenten ! Haha!
En ja, als je 2 jaar rijdt, met nieuwe laarzen, kunnen we het je natuurlijk niet kwalijk nemen dat je je beugel verliest Knipoog

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:30

Paulaa_ schreef:
Axel_Clauw : Dankjewel Lachen ik ben er ook zeker op aan het letten! Maar tijdens een wedstrijd ben ik zowiezo altijd zenuwachtig en meestal ''verpest'' ik dingen dan sneller.. Maar goed, ik leer er van Lachen

Inderdaad, het is een ervaring rijker voor jou, maar ook voor je paard Lachen
Ga zo door en zet regelmatig wat op bokt om te kijken of je zelf verbetering ziet of iemand anders! Haha!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:07

dayenxbyoux schreef:
ik heb zo'n idee dat je dit paard niet makkelijk aan de teugel krijgt? Tong uitsteken
haha geeft niks, misschien komt het vanzelf nog wel Bloos
probeer meer ontspanning te rijden en heel goed je benen te gebruiken, altijd contact houden met de teugels en dan..
ja dan gaat ie wel goed Haha!

haha.
doeg! Bloos

Het paard 'aan de teugel' rijden is niet het belangrijkste, hoor. Zorg eerst dat je paardje lekker ontspannen is Knipoog
Leuke foto's, Paula. Commentaar is al gegeven, probeer af en toe wat meer 'te zitten'. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:55

Paula, het zijn leuke foto's om te zien hoor. Lachen
Het commentaar heb jij zelf, of de anderen al gegeven.
Let vooral goed op je eigen houding. Ja

@ dayenxbyoux: Sorry maar die uitspraak van "aan de teugel rijden" irriteer ik me een beetje aan.
Het rijden gaat niet alleen om het plaatje.
Ik zie liever een paard zo lopen, maar dan nog net wat meer ontspannen dan dat ik iemand zie die alleen maar bezig is met "In de krul trekken". Knipoog
Ik ben het met je eens, dat het paardje niet nageefelijk loopt.
En inderdaad, daar zou gewerkt aan kunnen worden. Maar dat gaat lastig, en heeft Paula zelf ook al door. Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:12

Behalve het feit dat hij eruit ziet alsof hij een bezemsteel heeft ingeslikt. Vind ik hem ook nog eens op de voorhand knallen en is er weinig of geen sprake van ruggebruik.... Dus nee, ik zie een paard liever niet zo lopen Knipoog een ontspannen paard, graag! Maar hier is weinig spraken van ontspanning, als er dan nog wat ruggebruik of achterhand gebruik wa zou ik nog zeggen ja, maar dat is er óók al niet... Nagelbijten / Gniffelen Dus ik kan me die reacties wel voorstellen.

Desalniettemin vind ik je een hele nette springhouding hebben maar je dressuurhouding mag nog het e.e.a aan verbeterd worden Knipoog wees trots op dat dier onder je, récht zitten! Als jij recht gaat zitten, gaat je paard ook al beter lopen. Wat kan helpen is je beugels een gaatje langer maken (voor dressuur)

Verder vind ik het een heel leuk dier! Lachen Denk dat het al een heel ander plaatje gaat zijn als hij ontspannen over de rug loopt.. Lachen Maar dat is natuurlijk niet eenvoudig bij een manegepaard...er zijn zoveel verschillende ruiters die op verschillende manieren rijden op het dier... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:27

Dankjewel iedereen! Lachen

pharagirlke: Zo erg hoef je alles nog niet af te kraken! Je zegt het alsof het paard niet goed genoeg is, en als of ik niet kan rijden! Geef eerder wat tips om het te ver helpen, dan alles zo af te kraken! Maarja zo is bokt nou een maal. Ik rijd 2 jaar, en an verwacht je toch ook niet dat ik de sterren van de hemel rij? Of het paard. Ik ben trots op het diertje, maar niet op mezelf omdat ik het zelf verpest heb. Maar verder bedankt..

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 15:15

Nou nou nou! Paula toch, niet zo slecht over jezelf praten:

Citaat:
maar niet op mezelf omdat ik het zelf verpest heb.
Daar hou ik niet van! Knipoog

Kijk Pharagirlke, je kan beter zeggen hoe je je paard ontspannen kan lopen in plaats van te zeggen:
Citaat:
Behalve het feit dat hij eruit ziet alsof hij een bezemsteel heeft ingeslikt. Vind ik hem ook nog eens op de voorhand knallen en is er weinig of geen sprake van ruggebruik.... Dus nee, ik zie een paard liever niet zo lopen een ontspannen paard, graag! Maar hier is weinig spraken van ontspanning, als er dan nog wat ruggebruik of achterhand gebruik wa zou ik nog zeggen ja, maar dat is er óók al niet... Dus ik kan me die reacties wel voorstellen.

érg jammer.

Ga gewoon rustig op hem zitten, rij alsof je in een normale les rijd! Nieuwe laarzen (zo te zien leer?) zijn altijd moeilijk om in te lopen, hou je nog wel eventjes last van! Maar het ziet er gewoon goed rustig uit. Probeer je eventwicht te zoeken in de beugels/zit in plaats van in de teugels. Hou licht contact en gewoon rustig bij drijven. Zo kan je met kleine stukjes al blij zijn. Natuurlijk mag je best een doorvragen, en daarna weer ontspannen wanneer hij ontspant.

Maar goed, een manege paard houdt gewoon een ijzeren mond en zij niet zo soepel! Als je er dagelijks op rijdt kan je meer uit hem halen maar dat is gewoon weg niet mogelijk. Ga nu maar lekker genieten en verder leren in het paardrijden. Leer je eigen style kennen en ga gewoon later lekker een bijrijdpaardje zoeken of een eigen paardje waar je zelf op door kan breien!

[edit] Pharagirlke, ik zie daarbij ook maar één foto waarbij hij finaal op de voorhand knalt! Overdrijven is ook een vak.

xx_Rosalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 16:00

Hee!

ik vind het er goed uit zien hoor! helemaal als je nog maar 2 jaartjes rijd! verder vind ik et ook een leuk paardje, idd de houding is nog niet perfect, maar dat komt allemaal nog wel. daar ga ik me niet mee bemoeien igg! Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 16:05

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Met name het deel "waar trainen we aan" mis ik in je openingspost. Het is een manegepaard, maar ik kan me niet voorstellen dat je iedere week doelloos je lessen rijdt.