Jamaica's eerste rij foto's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

salayka

Jamaica's eerste rij foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 21:04

Ongeveer anderhalve maand geleden ben ik begonnen met het beleren van Jamaica. het gaat redelijk goed.

ik weet dat ik er niet netjes op zit. dat komt mede doordat Jamaica heel onrustig is in haar hoofd, ze gooit hem steeds omhoog dan is ze even weer rustig en begint weer,,
hier even een paar foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

alle tips zijn welkom!

Sodeletuut

Re: Jamaica's eerste rij foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:06

Ik vind het er niet heel erg fijn uit zien, ik denk dat je beter even rustig aan kan doen, dit ziet er vrij gespannen uit.
Veel succes met je paardje Lachen

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:07

Ik vind het een heel erg mooi paardje, alleen zou je moeten proberen iets meer spieren op die nek te kweken, (meer gymnastieken enzo) maar verder gaat het wel goed komen denk ik! Lachen

jettaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:11

Van een paard dat pas sinds kort onder het zadel is kun je niet veel verwachten.

Naar mijn mening heb je je teugels veel te kort. Maak ze maar gerust 10 cm langer. Dan zal hij minder gespannen lopen en niet meer met zijn hoofd slaan.

Ga lekker voorwaarts rijden en zorg dat hij een rondje kan lopen zonder dat je veel aan de teugel komt, dan wordt hij vanzelf ontspannen en zal hij niet meer met zijn hoofd slaan. Verder mag je je hakken uitdrukken en je handen rechtop houden.
Ik vind het trouwens wel een erg leuk paard en bij z'n naam moet ik aan die van de mijne denken (Reggae).

salayka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 11:44

Martine123 schreef:
alleen zou je moeten proberen iets meer spieren op die nek te kweken, (meer gymnastieken enzo)
jaa dat klopt;) haar nek is totaal niet gespiert.

cletjee schreef:
Naar mijn mening heb je je teugels veel te kort. Maak ze maar gerust 10 cm langer. Dan zal hij minder gespannen lopen en niet meer met zijn hoofd slaan
ik zou het vandaag eens proberen ik hoop dat het gaat werken want als ze zo met haar hoofd slaat heb altijd het idee dat ik weinig controle over haar heb. en het is ook wel waar dat je niet teveel moet verwachten van een pony die net onder het zadel is Knipoog

zelf denk ik ook dat ze zo onwennig is door dat er de eerst 3 jaar niet echt wat mee gedaan is. een meisje zou er eerst op rijden maar die haalde haar nooit uit het land en heeft haar weinig geleert.
ik ben er wel mee bezig haar veel dingen teleren qua ''enge dingen'' bos ingaan enzo.. en heb ook voor dat ik er op ging lekker rustig aan gedaan alles rustig stapje voor stapje.

ik zou vandaag eens goed op mijn teugels en mijn zit letten en proberen te ontspannen.

ik zou wel even vertellen hoe het is gegaan

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:48

Ze heeft een heel slap bespierde rug en ook nog eens een hertenhalsje, dat is DE combi voor rugklachten. Als ik jou was ging ik haar eerst vooral aan de longe trainen met een niet te strak bijzetteugeltje, in ontspanning, zodat ze haar rugspieren kan ontwikkelen en zo jou beter kan dragen. Verder inderdaad teugeltjes wat langer en alles in de ontspanning doen. Ze heeft niet echt een fijne bouw om een ruiter te dragen moet ik erbij zeggen. Dat kun je wel ontwikkelen hoor, maar daarvoor is zeer gerichte training nodig. Zoek een goede juf en ga samen lekker aan de slag dan komt het wel goed.

Succes!
Laatst bijgewerkt door Mindfields op 17-06-08 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:49

Train je haar ook aan de longe? Want ik kan me voorstellen dat ze nog wat moeite heeft met het dragen van een ruiter, aangezien ze weinig bespiering heeft.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:51

Heb je haar tanden laten nakijken? Dat is 9 van de 10 keer ook een reden dat ze zo onrustig zijn met hun hoofd.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:55

Mindfields schreef:
Ze heeft een heel slap bespierde rug en ook nog eens een hertenhalsje, dat is DE combi voor rugklachten. Als ik jou was ging ik haar eerst vooral aan de longe trainen met een niet te strak bijzetteugeltje, in ontspanning, zodat ze haar rugspieren kan ontwikkelen en zo jou beter kan dragen. Verder inderdaad teugeltjes wat langer en alles in de ontspanning doen. Ze heeft niet echt een fijne bouw om een ruiter te dragen moet ik erbij zeggen. Dat kun je wel ontwikkelen hoor, maar daarvoor is zeer gerichte training nodig. Zoek een goede juf en ga samen lekker aan de slag dan komt het wel goed.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik hoop dat je les krijgt zodat je deze pony op een goede manier kunt trainen.
Teugels langer is in ieder geval een vereiste!

__rosalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:58

de pony ziet er lief uit!
zelf zou ik de pony nog ven een jaartje op het land laten staan, en 2x per week van loswerken, voor de spieren en hem volgend jaar pas weer oppakken, vindt hem namelijk nog erg jong ogen..