ik weet dat ik er niet netjes op zit. dat komt mede doordat Jamaica heel onrustig is in haar hoofd, ze gooit hem steeds omhoog dan is ze even weer rustig en begint weer,,
hier even een paar foto's

alle tips zijn welkom!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Martine123 schreef:jaa dat klopt;) haar nek is totaal niet gespiert.alleen zou je moeten proberen iets meer spieren op die nek te kweken, (meer gymnastieken enzo)
cletjee schreef:ik zou het vandaag eens proberen ik hoop dat het gaat werken want als ze zo met haar hoofd slaat heb altijd het idee dat ik weinig controle over haar heb. en het is ook wel waar dat je niet teveel moet verwachten van een pony die net onder het zadel isNaar mijn mening heb je je teugels veel te kort. Maak ze maar gerust 10 cm langer. Dan zal hij minder gespannen lopen en niet meer met zijn hoofd slaan
Mindfields schreef:Ze heeft een heel slap bespierde rug en ook nog eens een hertenhalsje, dat is DE combi voor rugklachten. Als ik jou was ging ik haar eerst vooral aan de longe trainen met een niet te strak bijzetteugeltje, in ontspanning, zodat ze haar rugspieren kan ontwikkelen en zo jou beter kan dragen. Verder inderdaad teugeltjes wat langer en alles in de ontspanning doen. Ze heeft niet echt een fijne bouw om een ruiter te dragen moet ik erbij zeggen. Dat kun je wel ontwikkelen hoor, maar daarvoor is zeer gerichte training nodig. Zoek een goede juf en ga samen lekker aan de slag dan komt het wel goed.