Nucaro(v.Nucari) B/D springen & Cera M1/C dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

robincera

Nucaro(v.Nucari) B/D springen & Cera M1/C dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 14:46

Gister had ik selectiewedstrijd Lachen

Met Nucaro spring ik B, met nu 10 wps. We dressuren in het L2 maar dat is maar af en toe. Met zijn eigenaresse is hij Z1 en sinds kort is hij ook prestatiepony! Nucaro rij ik nu een dik half jaar, en we worden steeds meer een combinatie in het parcours!
We zijn nu vooral bezig met meer controle houden, hij wil soms nogal te vrolijk het parcours door. En daardoor vallen onnodige balken. Hier werken we dus aan.

We zijn 2e geworden! Nu hopen dat het de volgende selectie ook goed gaat Lachen

1. mn nieuwe jasje voor t springen Haha!
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. dit gebeurt er dus soms als hij hard gaat, beentje hangt en geen opperste concentratie Nagelbijten / Gniffelen
(hier geen balk, maar wel op deze hindernis in barrage)
Afbeelding

5. barrage
Afbeelding

6. 2e plaaats Go jij! Go jij!
Afbeelding

Toen moest ik nog dressuur rijden met mijn C pony.
We rijden nu M1 met 7 wps en het is niet altijd even makkelijk gegaan. Nageefelijkheid en de aanleuning waren en zijn soms nog grote problemen. Wordt aan gewerkt en was daar in deze proeven wel heel tevreden over.
Ik had alleen nogal griep, en met springen was het nog wel uit te houden maar nu kreeg ik het wat moeilijker in de proeven.
Heb zelf niet fijn de proeven kunnen rijden, maar veel mensen vonden het erg netjes.
Alleen was de jury minder enthousiast. 170 en 178 (voor de selectie) + een 5 en een 6 voor mn houding.
En daar zit ik nog wel het meest over in want krijg haast nooit anders dan een 8 ( Schijnheilig )

7. Ceer Lovers
Afbeelding

8. Nageefelijkheid in galop vindt ze moeilijk, ben hier dus erg tevreden over!
Afbeelding

9. Vingers aflikken
Afbeelding

10. HH blijft ook een aandachtspuntje
Afbeelding

11. uitgestrekte stap (cera is moe Tong uitsteken )
Afbeelding

12. volte 10 meter AC lijn
Afbeelding

13. Vingers aflikken
Afbeelding

Graag commentaar Lachen

Jester_

Re: Nucaro(v.Nucari) B/D springen & Cera M1/C dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:00

Daar zijn de knappe pony's weer!
Vind je echt super op Nucaro springen, echt goed man! Misschien je tenen iets naar binnen, maar echt super netjes!

En met Cera, vond het echt zó netjes eruit zien! Je punten zijn zeker niet verdiend, waren wel echt wp'tjes waard. En die 5 & 6 voor houding, echt onzin. Je zit zo netjes, daar valt echt geen commetaar op te geven!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:21

Hee rob!
Je houding vind ik echt super meis!!
En idd die jury dat die der een 5 en een 6 voor geven vind ik echt pure onzin!

Op naar het M2 mt kleine Top ceer!
En op nar de L met Speer noent! Haha!

Succes nog veder he.

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:38

ROBIN Go jij! Go jij!

Mischien zag de jury ook dat je een wit koppie had en dacht; dit kost haar houding Huilen van het lachen
Geintje.

Nucaro en jij vormen zon fijne combinatie, echt genieten altijd!
Omdat het op haw staat even een fijne rijtechnisch puntje: Let op je tenen met het springen.
Cera wordt ook telkens met de dag beter, dus dat komt ook helemaal goed.

Lovers

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:47

aaah witte prins Haha!
Het ging echt zo goed he! De controle is er echt steeds meer! Met losrijden was hij al veel rustiger en dat komt straks ook wel als je L gaat springen. Hij vindt het allemaal gewoon te makkelijk!
Ik ben trots op jou en nucaro Haha!

Ik vond cera echt veel beter in de aanleuning. Nu was ze echt veel stiller dan dat ze normaal is en ze heeft nog eens een lekkere hals gekregen ook Vingers aflikken
Ik had zeker bij je 2e proef een dikke wp gehad, maarja..

Oja Pling
Omdat er commentaar gegeven moet worden, bevat mijn berichtje veel positief commentaar.
Denk alleen aan je hakken uit drukken!

Liefs Lovers

jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:45

t ziet dr allebei goed uit hoor! Haha!

om nog iets te zeggen voor HAW Tong uitsteken probeer je hakken uit te blijven drukken.. ( ik zie trouwens dat je alleen je hakken iets optrekt bij de uitgestrekte stap) maar ik moet iets zeggen anders wordt t weer verwijderd Tong uitsteken

maar het ziet dr hartstikke netjes uit en met cera haal je de volgende wedstrijd ook weer gewoon dikke winstpunten Haha!

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:14

misschien vond de jury dat je je beugels een gaatje langer moesten op cera. Maar verder heb je een super houding. Maar het is een jury sport. En dan is zon punt wel balen. Eigenlijk had je aan de jury na de wedstrijd moeten vragen waarom je maar zon laag punt had voor je houding en moeten zeggen dat je normaal een hoger punt hebt. Dan wist je waarom je zon laag punt had hiervoor.

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:24

Ja dat is ook het enige puntje dat ik kan ontdekken, je beugels zijn wat aan de korte kant.
verder ziet het er goed uit.
Nucaro straalt zo met springen joh, echt gaaf! en dat blauwe setje staat ook echt mooi bij de schimmie Haha!
Inderdaad nu nog íets meer de controle op zoeken en hij zal de balken allemaal laten liggen! Knipoog
Heb je de vorige selectie ook gesprongen in Loenen?

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 15:58

dankjullie Lachen
beugels mogen inderdaad gaatje langer, maar ik kan vaak geen druk op mn beugels houden als ze langer zijn Nagelbijten / Gniffelen
ga het proberen Knipoog