We konden op dat moment nog geen volte in de raf doen en de voornaamste tip was dat hij uitweg ging zoeken op het moment dat hij iets te weinig deed.
Ik ben toen hard verder gaan oefenen. Vooral actief draven wat ik spannend vond. Een volte draven hebben we in het begin mee gesmokkelt. Door achter een andere pony aan te draven. Na een poosje heb ik het alleen geprobeerd. Een heb ik ook een rondje gegalopeerd.
Vorige week ging het helemaal super we hebben toen ook nog een klein sprongetje gedaan. Nouja sieme vond het hoog. Maar was nog geen 20 cm.
Hier de foto's. Hij was zeer voorwaarts omdat in het begin van de les er iemand weg was gegaan. Veranderingen kan die soms nog heel erg op reageren maar over het algemeen gaan we super vooruit met sprongen zelfs.

een voltetje

Oeh daar staat de vrouw van de worteltjes

De eerste keer een volte achterin de bak. Ging helaas niet goed. Maar mag niet alles in 1 keer goed verwachten.

Hier ging het wel even lekker

De volte vooraan ging wel goed.

En het kleine galopje.

En zo hadden we 2 maanden geleden niet kunnen staan.
We zijn dus nog hard bezig. We gaan met sprongen vooruit, helaas was het afgelopen dinsdag een klein dipje. Hij was door de vliegen behoorlijk aan het schudden. En het heerlijk voorwaarts neerwaarts van vorige week was helemaal weg.
ondanks hij soms weg glipt maar alsnog