Wietje @work na 3 weken...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

piewie

Wietje @work na 3 weken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 11:46

Hey hallo,
Sinds 4 weken heb ik een hele super lieve frieze merrie gekocht.
Ze heet eigenlijk wietske van feyke k.
ze is 9 jaar en kent onder het zadel erg weinig. Heeft veel voor de kar gelopen en alleen buitenritten onder het zadel gedaan....Ik weet zelf eigenlijk vrij weinig over haar verleden, dus als iemand haar misschien kent en meer info kan geven graag!!!!
Het afgelopen jaar heeft ze weinig gewerkt. Dus we zijn conditie aan het opbouwen en aan het afvallen, ze moet nu nog zeker 30 kg eraf.
OP het moment zijn we veel bezig met ontspanning en over haar rug laten lopen...Ze is erg rillerig voor het been, maar het gaat steeds beter en ontspant steeds meer en wordt al wat minder vluchtig wanneer ik mijn benen aanleg. Ook vind ze het werk steeds leuker worden.
Nou jah genoeg gepraat....

Dit was ze toen ik haar ging proberen bij de oude eigenaar. Ze had daar een half jaar niet meer onder het zadel gelopen.
Afbeelding

dit was een van de eerste keren bij ons onder het zadel...1e week. Ze liep erg hoog en ontspande totaal niet. Ook drukte ze erg haar rug weg.
Afbeelding

Afbeelding

Begint al iets beter maar nog wel errug hoog.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit waren ze van de eerste week.... Nu naar de derde week... al een heel verschil met eerst...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
aandraven, iets wat erg snel gaat hihi
Afbeelding
word al beter.
Afbeelding
even checken of de anderen nog wel in de wei staan.
Afbeelding
beetje hoog, maar wel mooi, alleen mijn houding...
Afbeelding
aanspringen in de galop...dacht ik...
Afbeelding
ik zit hier voorover om het voor haar gemakkelijker te maken.
Afbeelding
hals even strekken.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6LPTCMCW.jpg[/img]
braaf paard...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PPECNAEQ.jpg[/img]
uitstappen..
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YJO8SSAO.jpg[/img]

Helaas zijn de fotó's op de andere hand erg onduidelijk en wazig...
Volgende keer maar beter..

Nog 1 laatste foto!!!! even poseren en jullie bedanken voor het kijken van de foto's!!!
commentaar mag, maar hou het vriendelijk. Ik weet dat mijn houding niet al te best is, daar werken we ook hard aan, maar eerst de juiste ontspanning zoeken met zijn tweeen.
tot de volgende keer!!!!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GTNGRSK7.jpg[/img]
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 16-06-08 21:58, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: 15 foto's zichtbaar gemaakt.

Orange_peach

Re: Wietje @work na 3 weken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:55

mooi paard!
jullie moeten nog veel verbeteren maar gaan zeker de goede richting uit! goed dat je haar eerst laat ontspannen en dat je hier voldoende tijd voor vrijmaakt!
voor echt concrete tips vind ik de foto's een beetje wazig.

x

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 12:52

thx, we gaan zeker de goede richting uit.. Ben erg trots op haar op hoe ze nu loopt al. Kan nog flink veel verbeteren, maar daar moeten we de tijd voor nemen. je hebt wel gelijk over de wazig heid van de foto's, maar dat komt door het uploaden

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:55

Ziet er netjes uit. Vraag me af waarom je een spoortje aanhebt bij een paard wat al rillerig is voor je been?Of verkijk ik me op de foto's?

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 17:47

Nee, dat klopt, ze negeert op de voltes volledig mijn binnenbeen, en door het spoortje, blijft ze nu wel op de volte. Verder gebruik ik hem niet, alleen wanneer nodig. het is trouwens een stomp spoortje hoor..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:08

Je draait je teen erg ver naar buiten, waardoor de spoor richting haar buik komt te staan Knipoog, dan negeert ze je op de voltes, maar het is denk verstandiger om eerst ervoor te zorgen dat jij je been goed heb voor je met sporen gaat werken Lachen

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 16:25

smurffie schreef:
Je draait je teen erg ver naar buiten, waardoor de spoor richting haar buik komt te staan Knipoog, dan negeert ze je op de voltes, maar het is denk verstandiger om eerst ervoor te zorgen dat jij je been goed heb voor je met sporen gaat werken Lachen

Daar heb je gelijk in. Ik zie het nu zelf ook op de foto's hihi...toch iets waar ik over na ga denken..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 16:31

Ik vind het voor de korte tijd dat je haar hebt een mega verbetering! Dat je eigen houding misschien hier en daar kan verbeteren....dat komt vanzelf als je paard nog meer gaat ontspannen en jijzelf nog een beetje meer aan haar bent gewend.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 16:33

aerdenhout1 schreef:
Ik vind het voor de korte tijd dat je haar hebt een mega verbetering! Dat je eigen houding misschien hier en daar kan verbeteren....dat komt vanzelf als je paard nog meer gaat ontspannen en jijzelf nog een beetje meer aan haar bent gewend.

Dank je wel Haha!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 16:39

Ze is al heel veel vooruit gegaan! Probeer haar je hand te laten volgen en lang en laag te laten lopen. Op die manier kun je haar bovenlijn meer laten ondspannen. Van daaruit kun je haar dan weer wat hoger instellen.
Als je een spoortje draagt om je binnenbeen te versterken, moet je wel zorgen dat het spoor haar verder niet raakt, alleen als je het echt nodig hebt.

Succes ermee en ga zo door!