Dikkertje Nike aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pattypaard

Dikkertje Nike aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 22:10

Nike is een beetje aangekomen de laatste tijd Clown Dat mocht ook wel maar dit is een beetje te veel. Knipoog
Ze word de laatste tijd wat minder gereden doordat ik stage heb en doordeweeks niet thuis ben. 1 x per week word ze door horses_freak gereden en in het weekend krijg ze nog 2 x beweging van mij als dat lukt.
We rijden geen bepaald niveau. Als ik iets zou moeten zeggen is het meer B dan wat anders.

Ik ben met haar bezig om haar meer op haar achterhand te krijgen, en daarbij haar halshouding ook goed te houden.
Daarvoor rij ik kleine en grotere tempowisselingen en probeer dat vooral alleen via mijn houding/zit/benen te doen, en wissel ik van een hogere halshouding naar een lagere e.d. Ook probeer ik regelmatig wat af te wisselen met stelling naar buiten en binnen.

Onze moeilijke punten zijn vooral het te harde tempo, Nike is niet altijd echt rond in haar hals en valt makkelijk op de voorhand.
En ik moet erg letten op mijn houding. (Rug recht, niet voorover zitten, niet helemaal achterin het zadel zitten, handen rechtop houden, ellebogen bij me houden.)
Deze schoenen heb ik aan omdat het niet mogelijk is om mijn rijlaarzen altijd mee te slepen van stage naar huis. Heb de beugel echt bij mijn tenen zitten en als er iets gebeurt zijn ze dan ook zo uit. Lachen

Ik had ook nog 2 filmpjes maar deze schieten jammer genoeg niet echt op met uploaden. Als ze klaar zijn zal ik ze nog in het topic erbij zetten.

1.
Afbeelding

2.
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... _8990C.jpg

3.
Afbeelding

4.
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... _8981C.jpg

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... _8922C.jpg

13.
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... _8921C.jpg

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

16.
Afbeelding

17.
Afbeelding

18.
Afbeelding

19.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 15-06-08 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Boncho

Re: Dikkertje Nike aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:19

Je noemt zelf al een heleboel puntjes waar je aan kan werken. Zelf denk ik dat je beugels wel een gaatje langer mogen.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 07:33

Brendatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 07:55

Ben jij zelf ontspannen op je paard?
Je ziet dat je schouders beetje gespannen zijn.
Verder is het een top paardje het ziet er super leuk uit!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:48

Niet slim om met sportschoenen te rijden.
Zadel ligt ook (nog steeds) niet goed.. Jammer dat je daar niks aan doet.

Nike is een leuke pony Haha!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:52

Ik vind dat je je hakken vrij netjes uitdrukt, alleen zou het voor het plaatje mooier zijn als je je beugels een gaatje langer doet!
Verder vind ik je rug wel mee vallen ( qua niet recht..) maar zijn het meer je schouders. Ga es wat trotster op je paard zitten! Je hebt een hartstikke leuk beest onder je kont!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 10:07

heey patty..
ziet er goed uit joh.. nike is echt vooruit gegaan.. Haha!
commentaar heb je zelf al gegeven alleen heb ik nog 1 puntje..
probeer op te lette dat je je handen neit gaat kantelen..

tot op school.. Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 10:17

Moderatoropmerking:
Reacties tegen de regels verwijderd.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:16

Fijne aanleuning, probeer toch ook te schakelen met de halslengte, lang/laag en weerwat oprichten zodat hij niet gaat "hangen"(Dit is dus geen ontspanning maar gemakzucht). Gewoon luchtig contact met de mond, gaat hij hangen laat je hem van voren iets meer los en vraag je hem jouw hand te volgen.

En over het zadel. Hij ligt volgens mij écht niet lekker, misschien komt hij er daardoor niet mooi onder van achter. De kussen zijn volgensm ij een beetje leeggelopen, en daardoor ga jij dichter op de lepel zitten. Je drukt met je gewicht op de verkeerde spieren (op één punt druk) en hij zal z'n rug daarmee blokeren. Daardoor ligt hij waarschijjnlijk ook op z'n schouder en misschien is hij aan de voorkant wel wat krapjes..

Zou ik wel even naar laten kijken, of het in ieder geval met iemand bespreken (neem aan dat dit een verzorg paard is?).

Groetjes!

Annne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:29

ik vind het er voor 3x in de week rijden erg netjes uitzien. let idd wel op dat hij niet gaat hangen zoals al eerder aangegeven is.

verder vraag ik mij af of je vanaf een foto kan beoordelen hoe een zadel ligt..?? miss ligt die wat ver naar voren maar verder kan je daar niets over zeggen denk ik.
Als je zelf twijffelt zou ik een zadelmaker laten komen.

Leuke pony verder, ziet er goed uit in zijn zomervachtje!

groetjes

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:32

Ik vind m stukken beter lopen dan de laatste keren dat ik foto's zag.

Er is veel meer rust in het plaatje gekomen,
en gelukkig is het lelijke scheerpatroon nu helemaal weg Clown

Het zadel ligt te ver naar voren, zou m de volgende keer verder naar achteren leggen, zodat de pony de schouders wat vrijer kan bewegen.

Goed recht blijven zitten , nu voel je denk ik wel het verschil , gezien je met je eigen paard met een dressuurzadel rijd, is een stuk makkelijker daarmee om rechtop te zitten dan met een vzh zadel Haha!

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:02

Annne schreef:
ik vind het er voor 3x in de week rijden erg netjes uitzien. let idd wel op dat hij niet gaat hangen zoals al eerder aangegeven is.

verder vraag ik mij af of je vanaf een foto kan beoordelen hoe een zadel ligt..?? miss ligt die wat ver naar voren maar verder kan je daar niets over zeggen denk ik.
Als je zelf twijffelt zou ik een zadelmaker laten komen.

Leuke pony verder, ziet er goed uit in zijn zomervachtje!

groetjes

Ik kan inderdaad niet éxact zien aan de foto's op hij goed ligt, maar zo te zien aan de stand van de boom hangt hij iets achterover én ligt hij inderdaad tever naar voren waardoor hij op de schouder rust en hem in zijn bewegingen belemmerd.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 20:02

Bedankt! Haha!
Brendatjee; Ik probeer om mijn schouders naar achteren te doen. Alleen als ik dat doe komt er direct een hele spanning bij mijn schouders en onderrug omdat dat érg lastig voor me is. Lachen
Somebitch; Nike is dan ook niet mijn eigen pony en ik mag van mijn ouders niet meer voor een ander zadel gaan zoeken.
Heb al genoeg andere zadels gepast en uitgeprobeerd maar deze ligt nog altijd het beste op haar.
N_fotografie; Schakelen met halslengte zijn we ook mee bezig. Niet zo duidelijk op de filmpjes te zien geloof ik, weet het niet meer zeker. Maar ik probeer er met het rijden wel veel in te wisselen. Zal er nog eens extra op letten.
Over het zadel. Door de te brede boom kanteld het zadel iets naar achteren is me verteld. Waardoor ik vanzelf weer iets naar achteren schuif en meer achterop de lepel kom te zitten.
Dat het zadel nu iets meer naar voren ligt komt omdat ik hem zelf iets meer naar voren had gelegd omdat ze een stukje achter de singel een wondje had en ik er zeker van wou zijn dat de singel er niet aan kwam. Het wondje was toen de dag erna weer bijna genezen. En toen lag het zadel ook weer wat meer naar achteren. Lachen
Crossmonster; Haha, dat is er nu idd echt af Tong uitsteken Het verschil van het zadel voel ik wel, alleen zit ik op dit zadel een stuk makkelijker voor mijn gevoel. Op Uckfield vind ik het trouwens wel makkelijker om rechtop de blijven zitten. Lachen

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:08

je hebt haar nu erg lekker aan het lopen!
Ze krijgt ook veel meer bespiering en het ziet er echt goed uit!
Maar over het zadel.
de boom is juist te klein, daarom helt het naar achter, zou hij de groot zijn zou de boom op de schoft komen te liggen door te veel ruimte Knipoog

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 21:09

Dankje Lachen
Ohja klopt. Bij het zadel is aan de voorkant wel ruimte te veel.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:24

Ik zie jullie steeds meer vooruit gaan Patty! Het wordt steeds leuker om naar jullie foto's te kijken Lachen Ik ga verder mee met wat Crossmonster zegt. Nike is een leuk ding Lovers

peggy3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:47

ik zou persoonlijk geen gympen aantrekken en dan ook nog eens je beugels zo kort niet veilig (laarzen aan en beugels gaatje langer)

tamaraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:50

Leuke pony ik zou je beugels langer maken zo lijk je er erg groot op nu juist doordat je knieen omhoog zitten.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:10

Pattypaard schreef:
Somebitch; Nike is dan ook niet mijn eigen pony en ik mag van mijn ouders niet meer voor een ander zadel gaan zoeken.
Heb al genoeg andere zadels gepast en uitgeprobeerd maar deze ligt nog altijd het beste op haar.

Sorry hoor maar als ik dit lees snap ik niet dat jij op die pony mag rijden.
Het komt echt egoistisch over en ja het zadel ligt echt slecht.

Verder vind ik het wel een leuk beeld geven, je bent veel vooruitgegaan dit jaar! Knipoog

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 18:31

Bedankt! Lachen
Beugels langer met deze schoenen is gevaarlijker dan de beugels zo in mijn ogen. Nu zit ik vaster/stiller met mijn benen dan met langere beugels.
Epona_; Zo erg slecht ligt het zadel helemaal niet anders had ze er al lang echt last van gehad Lachen Ze word al 3,5 tot 4 jaar met dit zadel gereden.
Hoe dat egoistisch overkomt snap ik niet Bloos

noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:41

Als ik jou was zou ik kiezen voor jodphurs met chaps of alleen chaps, dat maakt het toch al iets veiliger en die zijn ook makkelijk mee te nemen!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:51

Je foto's zien er al een stuk netter uit dan eerdere foto's die ik van jullie heb gezien.
De filmpjes geven een iets ander beeld. Daar lijk je toch in de bewegingen van je pony achter de blijven. De pony loopt wat over haar tempo en jij komt door je te korte beugels moeilijk uit het zadel.
Probeer haar tempo wat meer te regelen door veel figuren en tempo wisselingen te rijden. En ik denk dat je zelf met langere beugels beter je balans zult vinden.

Verder vind ik het een beetje vreemd dat de eigenaren van de pony je toestaan erop te rijden met een slecht passend zadel...

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 20:59

Noura; Mijn chaps die ik had zijn kapot. Moet nog nieuwe kopen idd. (Jodphurs heb ik nog thuis.)
Yorghos; Bedankt. Aan het vaak nog iets te harde tempo word gewerkt. Lachen De eigenaren willen geen geld aan een ander zadel uitgeven omdat ze met dit zadel geen lichamelijke problemen gekregen heeft, en vinden dit dan niet nodig.