Tinkerbell (v. Peter Pan) @ Z1 wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stalleke

Tinkerbell (v. Peter Pan) @ Z1 wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 16:28

Tinkerbell en ik zijn sinds een maandje weer op concours na 5 maanden met blessure leed gestaan te hebben. We zijn haar ook pas weer 2 maanden aan het rijden. Dit was weer de 3e wedstrijd. We hebben inmiddels de punten voor het Z2 maar daar zijn we nog lang niet aan toe. We zijn op het moment in de training voornamelijk bezig om haar losser in haar lijf te krijgen en daarna wat meer weer naar de verzameling toe te werken. Ze pakt het best goed op maar moet hierin wel weer sterker worden.
Ik zelf zit weer zo krom als een hoepel zag ik. Ga hier zeker ook weer aan werken!
Onze punten vandaag waren niet zo goed, was ook zeer terecht, langs de ring lag een sloot met een bruggetje wat natuurlijk zeer interresant is, daardoor veel spanning in de gehele proef en daardoor veel fouten..

Al met al ben ik weer blij dat we weer terug zijn in de wedstrijdring!
Alle commentaar is welkom!

Losrijden:
Afbeelding

Galop losrijden
Afbeelding

Contragalop
Afbeelding

Wat ronder doorgevraagd in de galop
Afbeelding

Al wat meer opgepakt
Afbeelding

Zonde van mijn houding en handen maar hier begint ze al wel meer van de grond af te draven
Afbeelding

Sfeerplaatje Vork
Afbeelding

Closeup hoofd tussendoor
Afbeelding

Weer zonde van mijn houding maar wel weer fijn van de grond
Afbeelding

Galop losrijden
Afbeelding

Op het voorterrein
Afbeelding

Uitgestrekte stap in de proef
Afbeelding

Appuyement in de proef
Afbeelding

Na de proef nog even opgepakt omdat ik niet helemaal tevreden over de eenvoudige wissles was
Afbeelding

En bij de trailer
Afbeelding

Anoniem

Re: Tinkerbell (v. Peter Pan) @ Z1 wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:29

ziet er goed uit ctal,

maar weer een paar lesjes om je houding te verbeteren (maar dat zal snel goedkomen Tong uitsteken )

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:32

hee Chantal,

ik had nog niet veel foto´s van jou en Tinkerbell gezien, wat een super leuk beestje is dat zeg.
Ze is echt heel knap hoor! Lovers
Wat waren je punten dan?
Soms lijk je wat streng met je handen te zijn, maar dat kan een momentopname zijn natuurlijk.
Ik had vorige week ook wedstrijd in Duizel met Waudrey.
Hoe is het met je andere paard?

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:54

Haar neusje mag er vooral op de eerste foto's wel wat meer uit, je lijkt daar wat streng in je handen en je voeten zijn nogal problematisch niet? Tong uitsteken
Volgens mij doe je teveel je best om je hakken uitdrukken waardoor je voeten vervolgens alle kanten op gaan. Ik zou zeggen : relax, zit in je zadel en sta niet op je beugels, druk je hakken uit maar het moet geen pijn doen, dan kan je je tenen meteen makkelijker naar binnen houden.
Je beugels zitten trouwens bijna altijd scheef.

Leuk paard hoor!
Laatst bijgewerkt door Lord_Ik op 15-06-08 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 17:04

Rijd haar in het begin bewust wat ronder er doorheen..Streng in me handen is misschien voor het beeld wel zo maar ze is juist eerder te los in de mond dan dat ze te strak word Knipoog
Nouja me voeten waren nooit zo problematisch maar wat ik nu toch aan het doen ben Tong uitsteken Denk dat het ook een beetje door mijn laarzen komt, zakken wat naar beneden.. Ga er morge metene op letten want jhet is wle heel erg geworden

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 17:20

Dus op foto 10 zijn dat toch je laarzen en niet je voeten Haha!
Het kan wel verergerd worden door je laarzen, maar ik denk dat het hoofdprobleem toch bij jou zit, of doe je zo erg je best om je laarzen niet te verliezen? Tong uitsteken Het lijkt namelijk alsof je echt stevig op je beugels gaat steunen, waardoor je minder in je zadel 'zit' en daartegenover lijk je je weer af en toe in je zadel te duwen dmv je beugels, al kan ik natuurlijk alleen maar vertellen hoe het er volgens mij uit ziet Tong uitsteken.
Vooral bij de galopfoto waar je d'r wat ronder doorvraagt lijken je handen heel streng, maar kan een momentopname zijn geweest.

Succes voor jullie tweetjes!! Hopen dat ze snel weer helemaal in vorm komt.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 17:30

Nouja denk deels me voeten Knipoog Ga er morge eens opletten, bedankt voor je tip!

Nouja handen heel streng, weet je als ik op deze troela teveel druk zet, dan gaat ze gelijk in de staak :p dus denk dat het meer voor het beeld is dan dat het in het echt is.. Ze straft me daar namelijk meteen op af.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:05

volgens mij zit ze wel goed in haar vel zo te zien!

maar waar is je stang en trens Haha! lijkt het of mag ze meer buiging in de appuyement hebben? verder ziet het er netjes uit! zodra ze sterker wordt, zal ze vanzelf meer van de grond gaan draven!

ben je al met de wissels bezig?

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 18:08

@ Jeanette, klopt ze wordt steeds meer paard, terwijl ze nu zelfs weer wat schraler is door de 5 maanden niets doen! Maar begint alweer wat bij te komen nu

@ Maud, Ja ze begint steeds beter in haar vel te komen weer! Ik krijg haar met stang en trens nog net niet fijn genoeg er door heen, vandaar die trens, zeker omdat ik nog niet zo lang weer aan het rijden ben.. Buiging in appuyement klopt Knipoog vind het moeilijk om vanuit die lijn genoeg buiging aan te nemen (a-x rechtuit en vanuit x appuyeren)
Wissels waren we voor de blessure mee bezig, gingen toen best goed, maar staan nu op een laag pitje omdat ik haar in die verzameling eerst weer sterker wou krijgen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:11

Hoi Chantal, leuk om weer foto's van jullie te zien!! Ben blij voor je dat Tink weer back is. Knipoog

Puntje: probeer je zelf zo lang mogelijk te maken, nu valt jouw nek een beetje naar voren waardoor je zelf eigenlijk gelijk al een stuk krommer zit. Ik denk dat als je dat verbeterd, dat je zit erg ten goede zal komen!

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:03

Heey Chantal! Tinkie ziet er goed uit hoor!! Losrijden zag er ook netjes uit, in de ring heb ik je niet gezien. Heb jij nou zonder kalkoenen gereden? Of had je die al uitgedaan toen je terug ging?

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:21

Hey Chantal,
Wat ziet Tink er ontzettend goed uit, jammer dat het een keertje wat minder ging door de spanning, maar dat kan gebeuren. Jullie gaan het vast maken in Z2!

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:29

Gaaf paard heb je onder je kont!! Loopt ook al netjes voor de tijd dat jullie er uit zijn geweest Lachen.

Wel zou ik, als je hem graag in het begin wat ronder wilt rijden, de hals iets lager/ronder in stellen en iets meer ruimte van voren geven zodat ze niet te ver achter de LLijn komt Lachen.

Volgens mij gaat het wel goed komen met jullie in de toekomst.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 08:24

@ Destinietje, nee zaten er nog gewoon onder Clown

@ M8eld, ik zag in je profiel, 1e foto lijkt er inderdaad op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 23:16

Moderatoropmerking:
Opnieuw een reactie die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoet verwijderd.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:27

Als eerst: Wát een prachtig beestje! Vingers aflikken
Let een beetje op je handen, dat je ze niet té hoog houdt, en ook kun je een klein beetje aandacht besteden aan de kapstokken die op een paar foto's te zien zijn.. Bloos
Succes!

Shadow06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:00

Hey Chantal, wat super dat je weer zo lekker met dr aan het rijden bent! Vind het plaatje er opzich erg fijn uitzien. Vind je handen over het algemeen niet te hoog, maar probeer er wel op te letten dat je ze naast elkaar houdt, op veel foto's houdt je je rechter hand wat hoger dan de linker, waardoor het lijkt alsof je daar wat strenger in bent en soms wat terug wilt werken. Misschien dat je houding beter wordt als je probeert wat verder voorin je zadel te gaan zitten, zodat je echt op je kont kunt gaan zitten, waardoor je minder druk op je beugels kunt zetten en je been ontspannen terug kunt houden (als je been iets terug ligt zijn je hakken meteen minder extreem uitgedrukt..) Ik weet niet of dit echt zal werken, want het zijn natuurlijk maar foto's die we nu kunnen zien, maar misschien heb je er wat aan. Succes ermee iig!! (heb je je examen gehaald??)

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:30

Een mooi paard!! en samen zijn jullie een mooie combinatie.
Soms loopt ze wat te eng in de hals en ik heb het gevoel dat je niet volledig op je poep gaat zitten.
Succes er mee verder.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:00

Ik vind het er netjes en ongedwongen uit zien, ik mag het ook wel als mensen lekker met een trensje starten in het Z. Je houding is netjes, zoals je zelf al aangeeft je voeten, en als je je onderbeen iets verder naar achteren legt ziet er er keurig uit volgens mij Lachen

Straks voor het Z2 was ze wel wat meer oprichting krijgen denk. Leuke combinatie, succes verder!