Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Cathalijne schreef:Als je hem 1 keer gebruikt,dan is het misschien handiger dat je er één leent. Ik rijd zelf altijd met body-protecter. Ik heb een poosje op een paard gereden die van alles schrok, en toen ben ik tegen de bakrand aangeknalt. Geloof maar dat je dan blij bent dat je zo'n ding hebt.
Golan schreef:_Cathalijne schreef:Als je hem 1 keer gebruikt,dan is het misschien handiger dat je er één leent. Ik rijd zelf altijd met body-protecter. Ik heb een poosje op een paard gereden die van alles schrok, en toen ben ik tegen de bakrand aangeknalt. Geloof maar dat je dan blij bent dat je zo'n ding hebt.
ze heeft al gezegt dat ze niemand kent die er 1 heeft
_Cathalijne schreef:Als je hem 1 keer gebruikt,dan is het misschien handiger dat je er één leent. Ik rijd zelf altijd met body-protecter. Ik heb een poosje op een paard gereden die van alles schrok, en toen ben ik tegen de bakrand aangeknalt. Geloof maar dat je dan blij bent dat je zo'n ding hebt.
(Daarnaast heb ik ook nog een schuld aan mijn ouders voor mijn computer.) Maar dit soort dingen wil mijn moeder gerust kopen, maar niet als ze €80 kosten. Ze vind €40 al genoeg. Tsja, voor zo'n prijs kom je ze niet echt tegen, ook niet 2dehands. 
Aan een slecht zittende BP heb je niks.
Guinevere schreef:Niet op internet kopen als je niet zeker weet dat hij past.Aan een slecht zittende BP heb je niks.
Ik heb zelf een Tipperary. Nu het zomer is heb ik hem eigenlijk nooit aan (vanwege de hitte hier), maar in de winter draag ik hem bijna altijd. Hij heeft van die kleine "blokjes", dus hij vormt zich gewoon naar jouw lichaam ... helemaal niet oncomfortabel. Als het zo koud is dat ik toch een bodywarmer aan moet, dan trek ik in plaats daarvan gewoon mijn BP aan, zelfs op de allerbraafste paarden. Klinkt misschien raar, maar ik merk zelf het verschil niet, dus waarom niet?
Ik merk dat ik me met BP veel zekerder voel. Ik ben een keer met mijn (oude) BP er voorover af gekieperd, plat op mijn rug, en ik voelde er niks van. Natuurlijk kan je altijd ernstig gewond raken, maar als je zo redeneert dan kan je net zo goed zonder cap gaan rijden. Nodig is het misschien niet, maar wel verstandig.
Er stond trouwens een foto bij waar de protector er niet echt comfortabel uit zag, dus ik geloofde eigenlijk niet dat het zou werken, maar als jij zegt dat 'ie net zo fijn is als een bodywarmer.. Geloof ik het graag. De kans alleen dat ik er zo een koop is heel klein, want ze zijn vrij duur en nog niet tweedehans te kopen..
Heb nu al 2 mensen gevonden bij wie ik er eentje kan komen passen, een precies binnen mijn budget (€37) en die is nog mooi ook ^^ Het gaat om deze bodyprotector van Equi Theme. Is die een beetje goed? Het is een level 3, dus dan is 'ie toch goedgekeurd? Ik vind die mooi vanwege het blauw
Verder vind ik de Kieffer bodyprotector ook heel mooi, maar wel weer erg prijzig.
InekeH87 schreef:@danneke80 ik heb zelf een airbagvest en dat is een superding. Hij heeft nu al 2 keer voorkomen dat ik mijn rug of nek heb gebroken. Een keer klapte ik met mijn nek tegen de paal van de bak aan en toen was hij al volledig opgeblazen gevolg flink gekneusde nek en een aantal mensen in paniek die echt dachten dat ik alles gebroken had maar ik kon gewoon nog doorrijden. De andere keer ben ik met mijn rug tegen dezelfde paal aangevlogen en weer iedereen in paniek ambulance was al gebelt maar toen had ik door het airbagvest niets. Een gwone bodyprotector had mij in beide gevallen niet geholpen.