Koersdraver Vincent Victory @ dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LuckyShot

Koersdraver Vincent Victory @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 12:03

Hallo,

Ik rij ruim een jaar dravers bij op een kleine draverij. Een van de dravers die daar staat is Vincent Victory. Hij is 5 á 6 jaar oud (ik weet het niet precies) Ik rij Vincent niet zo vaak, omdat we een tijdje hebben gehad dat ik niet met hem rond kon sturen.. Het was constant staken op de baan. Ik heb hem toen een tijdje niet meer ohz gereden en meer grondwerk en enkele malen vdk.
Dit is de eerste keer weer dat ik hem ohz rij. (enkele weken geleden waren deze fotos gemaakt) Daarom in de bak gereden. Nu gaat het op de baan erg goed en staakt hij niet meer Haha! Toch vond ik deze foto's wel erg leuk om te laten zien!

Ik heb voornamelijk gewerkt aan rustig lopen en ontspanning.. Hij gaat nog wel eens met zijn hoofd in de lucht lopen.

Even voordat ik niet aan de regels voldoe Tong uitsteken Wij rijden geen niveau,, het is namelijk een draver die koersen loopt! Als ik hem rij ga ik meestal de baan op. Wees dus een beetje lief voor ons Bloos

Hij loopt met een kap op omdat hij niet tegen zonlicht kan,, als hij zonder kap loopt gaat zijn oog irriteren en wordt hij blind..

Afbeelding
Eerst even longeren.

Afbeelding
In het begin. Wat gespannen,, en ik moet mijn hakken uitdrukken en mijn handen rechterop Bloos

Afbeelding
Leuke foto Tong uitsteken

Afbeelding
Fijn beeld, op mijn houding na!

Afbeelding
Afbeelding
Haha! Zo loopt ie lekker!! Haha!

Bren hartstikke bedankt voor de fotos maken Haha! Ben er echt super blij mee!

Getty_Maan

Re: Koersdraver Vincent Victory @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:06

Wat een leuk beestje ziet er heerlijk rustig en ontspannen uit Lachen

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:13

ziet er netjes uit, alleen mag je soms iets meer contact houden;) verder; een prachtig paardje!

panter1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:13

Ik heb er nog nooit van gehoordt dat van het zonlicht,
ik vindt het wel een goede oplossing Haha! Knipoog
Rijden ziet er netjes uit, probeer alleen
je ellebogen wat meer bij je houden Knipoog

Xx

Annelieke111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:17

Leuke draver! Ziet er al fijn uit.

Probeer wel iets meer contact te houden, nu verlies je het contact doordat hij door wat spanning toont. Dus wat meer naar de hand toedrijven door middel van veel (schijn)overgangen rijden.

Succes ermee! Lachen

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:21

Ziet er heel goed uit, probeer inderdaad zoals Annelieke ook al zegt iets meer contact te houden. Veder ziet het er prima en erg ontspannen uit.

Veder vind ik ook dat hij er heel gezond en blij uitziet, lekker in zn vachje ook! Haha!

LuckyShot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 12:24

Bedankt voor de reacties!!
@Annelieke: ja ik probeer wel overgangen te rijden, maar hij vertrekt dan heel erg gehaast.. Hij word ook niet vaak dressuurmatig in de bak gereden (volgens mij) dus was al heel erg blij met dit resultaat Haha! Bloos

Annelieke111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:32

Je moet het ook rustig opbouwen, maar ze zijn slim genoeg om het op te pakken Ja

Ziet er verder ook al fijn uit hoor!

LuckyShot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 12:34

Het is eigenlijk niet de bedoeling dat k hem dressuurmatig rij Clown
Het is namelijk nog steeds een koersdraver en ik rijd hem eigenlijk altijd op de baan,, dit is zelden in de bak Tong uitsteken

Brendatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:52

Hey wat een leuk paardje, vinnie!
Haha, super gereden meisie! Het zag er
echt heel relaxed en ontspannen uit.
Super gereden!
Vinnie en ik zijn trots op je, volgende keer weer foto's maken?

LuckyShot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 18:03

Hee Bren Tong uitsteken
Vond het echt leuk,, maar v ind de baan ook errug leuk Bloos
Haha ja leuk nog meer fotos Haha! Maar ook nog van jou he! Wanneer maak jij een topic aan Tong uitsteken Clown

Charlotte_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:12

Hey Eva (ik ken jou nog van manege Lansbergen, 2 jaar geleden kwam je toen met die Welsh in de instructieweek en toen deed o.a. ik de begleiding)
Ziet er netjes uit, maar denk om je houding, jezelf goed langmaken en dus hakken uitdrukken, en netjes ellebogen aan je lijf, handen rechtop, mischien kin iets meer omhoog, je kijkt wat naar beneden.
Over het paard vind ik het moeilijk te zeggen, want ik heb totaal GEEN verstand van dravers trainen Bloos maar, wat me opvalt is dat je teugels in waslijntjes hanngen dus meer contact houden en dus betere aanleuning.
Maar ik moet wel zeggen dat het er heel ontspannen en ongedwongen uitziet, dat is super! Nu alleen dus de puntjes op de i!

LuckyShot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 20:55

Bedankt!:D
Ja mijn houding is op het moment echt even om te huilen,, mijn beugels zaten ook veels te lang maar dat is geen excuus Bloos
Mijn teugels zijn echt lang idd op sommge fotos, het erge is dat ik dat he lemaal niet zo in de gaten had met het rijden.. Maar liever te lang dan te strak toch Clown

@Charlotte_F: Ja ik ken jou ook nog Haha! Rijd je nu nog steeds op Lansbergen of niet? Ik zie je niet meer tijdens de wedstrijden? Haha maar ikga ook niet meer lang op de manege rijden,, krijg namelijk de kans om met een van de welshes (zoon van de welsh waarmee ik kwam in de instructieweek) wedstrijden te rijden Knipoog

Charlotte_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:55

het kan best dat te lange beugels invloed op je zit heeft, maaar, hier zie ik dat je je knieën iets optrekt, misschien doordat je te weinig steun aan je beugels hebt, iig benen lang maken Haha!
Ik heb het ook wellis, dan denk ik dat de aanleuning prima is, zie ik het op een filmpje en dan zit er toch echt een boogje in.. Bloos Liever dit dan teveel gepluk, maar dit is uiteindelijk ook niet fijn voor een paard, zo ligt het bit namelijk niet stil in de mond, met een constante aanleuning wel Lachen

Nee, mijn moeder wel, alleen heeft zij haar enkelbanden een tijdje geleden gescheurd dus heeft zij een hele tijd niet gereden, maar als het goed is binnekort wel weer Lachen Ik ben nu ook lid van een andere vereniging, voorheen starte ik nl nog wel eens een onderlinge wedstrijd om te oefenen ofo, maar dat mag nu natuurlijk niet meer. Leuk joh dat je met die wedstrijden mag rijden, succes!!

Brendatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 07:39

Charlotte_F: Het heeft inderdaad veel invloed op je beugels of het nou lang of kort is. Het kan ook aan het zadel liggen.. De beugels is je aard. Net als je op de grond staat.

Ja eefffiejjj, dat had ik geleerd op de cursus centered riding.
Verder gaan we idd. lekker veel foto's maken. En ik hoop dat er bij mij ook een topic wordt geplaatst van het rijden. Misschien van Seven?????

Charlotte_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:35

ja dat is zo, want hier lijkt het alsof ze doordat haar beugels te lang zijn steun mist, en daardoor maar haar knieën wat optrekt om balans proberen te houden

LuckyShot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 19:48

Ja mijn beugels waren een beetje te lang:$
Ik ging daardoor meer vanuit mijn bovenbenen lichtrijden en probeerde met mijn tenen in de beugels te blijven Tong uitsteken
Balans vinden vind ik erg moeilijk, heb een beschadigd evenwichtsorgaan Knipoog
Bedankt voor de tips,, ga er goed op letten, ook met andere paarden hihi Vork

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:51

Moderatoropmerking:
Enkele reacties tegen de regels verwijderd.