Nimblis @ Work (L2)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nimmy

Nimblis @ Work (L2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 00:47

Momenteel start ik met mijn kruising KWPN L2. Deze foto's zijn van de les van afgelopen week. We werken op het moment vooral aan mijn houding (handen en benen) en dat Nim wat meer uitschuift in de hals en actiever van achter wordt.

Aangezien ik thuis geen bak heb rij ik bij een stal een eindje verderop. Dit is ook de reden dat er geen foto's van het instappen zijn. Verder heb ik nu sinds een maandje een nieuw zadel omdat het oude niet goed meer lag vanwege de verandering van de bespiering in zn rug.

1.
Afbeelding
Eerst even een foto van anderhalve maand geleden ter vergelijking.

2.
Afbeelding
mijn handen en benen Bloos , mag iets meer uitgeschoven en actiever van achter.

3.
Afbeelding
Moet mijn instructrice er weer voor staan Koe .

4.
Afbeelding
Mooie lengte in de hals, mag actiever van achter.

5.
Afbeelding
Mijn houding Verdrietig .

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding
Gewoon een mooie foto.

8.
Afbeelding
Mooi beenwerk.

9.
Afbeelding
Lekker actief Vingers aflikken

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding
Verruimen.

14.
Afbeelding
Zo moet mn voet dus Verward

15.
Afbeelding
Iets tegen de hand.

16.
http://lh6.ggpht.com/WiTPoeSieBeeZT/SFM ... imgmax=512
Meer gesloten galop.

17.
http://lh4.ggpht.com/WiTPoeSieBeeZT/SFM ... imgmax=512
Uitdraven, mooi actief van achter en lekker lang door het lijf.

Het was moeilijk kiezen uit ruim 250 foto's maar het is gelukt Rolleyes

Ayasha
Blogger

Re: Nimblis @ Work (L2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 01:07

Vind het jammer dat je je handen ontzettend vast zet op je benen. En dat ik geregeld je spoor er in zie steken. Lachen Zou het liever zien als je je handen wat meer droeg en haar meer ruimte gaf om dat beenwerk te tonen. En meer met je kuiten reed ipv op die spoor.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 06:28

probeer je handen niet zo vast en breed neer te zetten,de manier waarop je soms je polsen houd maakt het onmogelijk goed mee te gaan met de beweging.
probeer je handen rechtop te houden,en naast elkaar.
je benen lijken inderdaad wat onrustig,probeer daarop te letten aangezien je behoorlijk lange sporen draagt.

wel een erg leuk paardje om te zien trouwens!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 07:14

Wat een prachtige schimmel !

Je houding op zich valt nog wel mee, het is zowiezo moeilijk om in een dresuurhouding te zitten in een veelzijdigheidszadel dat wat richting een springzadel gebouwt is.
Je benen zouden wat langer mogen, maar je beugels zijn eigenlijk voor het zadel al aan de lange kant, omdat je nu op je tenen moet gaan staan om je knieen netjes in de wrongen te leggen.
Je moet je benen aanpassen aan het zadel, op dit zadel kun je helaas nu eenmaal niet op een dresuurlengte gaan rijden...

Je paard heb je toch best aardig aan het lopen, alleen wat het beeld een beetje verpest zijn jouw handen.
Je hebt ze te laag, je draagt ze te weinig en je armen zijn gestrekt.
Ga oefenen met een boogje in de teugels, of met een knoop in de teugels (en dan aan de longe)
Oefenen dat jij jouw handen op de juiste plek kan houden, dwz dragend , knik in de elleboog, handen meer bij elkaar en ontspannen in de schouders.
Als je je handen draagt ga je vanzelf ook meer rechtop zitten.

Wil je je beenhouding echt verbeteren, dan zou je toch eens moeten overwegen een dressuurzadel te nemen.

Ik vind je sporen eigenlijk wel wat scherp, je zit nog niet genoeg in balans om met zulke sporen te rijden, doe liever wat kleinere, zachtere sporen om, zolang jij je benen niet stil kan houden, zo maak je m alleen botter aan het been.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 09:46

dank jullie wel voor de reacties

Ik ben op het moment heel erg bezig om mijn houding (handen en been) te verbeteren, fouten sluipen er helaas makkelijker in dan dat ze af te leren zijn (vandaar dat ik nu ook regelmatig een zitles ga nemen, gewoon om daar even extra op te letten)

jullie commentaar is hetzelfde als van mijn instructrice, dus komt me heel bekend voor, ben mezelf ervan bewust dat het beter moet (en ga pas over naar t M als mn handen en benen vebeterd zijn, aangezien ik nu nim af en toe belemmer om echt lekker door te komen)

@crossmonster, ik spring ook met hem, ooit komt er een dressuurzadel, maar helaas nu het geld even niet voor (omdat ik al een andere moest kopen omdat de oude niet meer goed lag)...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 09:51

Ik vind het een stuk vooruit gegaan ten opzichte van de eerste foto. Hij is al meer over de rug gekomen. Hij loopt nu nog wat op de voorhand maar daar ben je mee bezig. Die beenpositie is echt wel een groot punt van aandacht, zeker omdat je je spoor op normale hoogte hebt. Zelf heb ik 'in case of' mijn spoor op mijn hak gedrukt, zodat ik er echt alleen aankom als het nodig is (moet ik mijn hak dus wat voor optrekken). Misschien een tip voor jou zolang de beenpositie nog moeilijk is?
Met je handen heb ik geen moeite. Zo te zien drukt je paard zich graag iets op (afgaande op foto 1, het punt waar je vandaan komt) en net als jij moet ik ook met mijn handen laag en breed rijden zolang ik mijn paard lager wil hebben in de aanleuning. De hoge gedragen handpositie is hier voor de oprichting. Je elleboog mag wel meer knik in, dan zet je het minder snel vast. Ik heb nu zelf pas geleerd om mijn elleboog net iets achter de romp te brengen voor mijn gevoel, dan maak ik automatisch hoek. Dan ga je ook minder snel je hand neer wil drukken, maar dan verklein en vergroot je de hoek in je elleboog al naar gelang de graad van oprichting die je wilt zien. Misschien heb jij er ook wat aan? Verder goed voor je blijven kijken (naar beneden kijken mag, maar alleen de ogen Knipoog ) zodat je goed in balans blijft zitten.
Verder ziet je schimmel er netjes recht uit op de foto's.
Is foto 12 je schoudervoor/binnenwaarts of draai je daar net af? Als het sb is zou ik graag iets meer lengtebuiging willen zien en dat jij zelf kijkt waar je naartoe gaat, dan draait je houding beter mee. Anders heb ik niks gezegd Knipoog

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 10:51

Hey miek! Het is echt heel leuk te lezen dat iedereen het zelfde commentaar heeft als waar we nu zo kei hard voor aanhet knokken zijn, maar ook het grote verschil in nim zijn houding zien!
Dat betekend dat je efficient bezig bent!! OK dan!

Het zegt niet dat we er al zijn we zullen er veel aan moeten doen om je huoding nog verder te verbeteren en je evenwichtspunt van je armen af te halen en in plaats daarvan naar je buik/middenrif.

We gaan gewoon stug door met de (zit) lessen,dan lukt het vanzelf. Ik wil er ook wel bij vermelden dat je ondanks je nieuwe zadel waardoor hij al veel beter is gaan lopen, jij hem ook veel beter bent gaan aanvoelen! OK dan! Het is echt een wereld van verschil.

En al ben je L2 + teveel, we gaan pas richting M als je zit verbeterd is . ( of als nim de proeven zo danig uit zn kop kent tegen die tijd dat het echt vervelend wordt Knipoog )

Het komt goed blijf je er gewoon in vast bijten en blijf je eigen fouten confronteren zodat hje er aan kan werken.

Ben trots op jullie......

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 11:20

@urielle, foto 12 was een wendig geloof ik, verder rijd ik op t moment ook regelmatig zonder spoor, om hem wel scherp op mijn been te houden...

@rana, klopt en we gaan gewoon lekker verder oefenen, ik weet waar mijn fouten zitten, nu keihard er aan gaan werken met als doel straks M starten. (hij kan t al, nu ik nog normaal erop en dan gaat t goedkomen Knipoog)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 11:23

Hoihoi! Haha!

Leuk paard Ja ! Probeer alleen je elleboog in een ligte knik te houden, zodat je arm iets of wat korter wordt, en je teugel dus iets langer Haha! Voor de rest ziet 't er netjes uit Ja !

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 11:25

Ik vind het een knap beest om te zien.
Alleen je handen vind ik een storen beeld geven in de zin van dat ze veelste laag zijn.
Ik heb een keertje met een les extreem overdreven hoog met handen moete zitten.
Wel de teugels langer offcourse maar dat heeft goed gewerkt.
Je beenhouding vind ik wel netjes, ze zit mooi lang ed,, ben ik weer jaloers op hihi..

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 11:32

Hai Miek! Wat leuk om weer een HAW topic van je te zien. Natuurlijk zijn er nog dingen om aan te werken, maar wie ben ik om daar wat van te zeggen? En het meeste is al genoemd. Wel moet ik zeggen dat ik vind dat jullie samen een heel eind vooruit zijn gegaan! Super! =)

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 11:55

Als de foto's op volgorde staan is duidelijk te zien dat Nim op het eind veel lekkerder loopt, van voren meer omhoog komt (mag nog meer!), meer uitschuift in zijn nek (hals ook mooi trouwens!) en achter meer mee neemt.
Je houding vind ik nog geen eens zo beroerd hoor, je benen iig niet, soms je tenen meer naar binnen zodat je spoor 'meer ruimte krijgt'. Je handen zet je idd vast lijkt het, maar met zitles ga je er zeker komen! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 17:56

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 17:57

Mijn tenen moet ik vanuit mn heup goeddraaien, maar idd been lang houden lukt al aardig...
Mn handen ben ik hard mee bezig, het was nog veel erger...

@marije.. tja er blijft altijd wel iets om aan te werken, maar dat houdt het ook leuk...
@rosa, klopt het lukt me ook steeds beter om er meer lengte in te krijgen en hem dan van achter actief te houden... merk ook echt dat hij steeds sterker wordt en meer kan dragen achter, maar de draf is nu eenmaal zn minste gang... in galop springt die echt onwijs bergopwaarts, jammer genoeg zijn er meer foto's van de landing dan van de afzet....

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:05

Daar hebben we Nim Lovers
Vind persoonlijk dat ie iets teveel op de voorhand loopt en vind er niet zoveel ontspanning tussen zitten (kan ook momentopnames zijn hoor)

Maar wel al goede verbetering van eerst. Ja

En je handen, maar dat zeg je al zelf.

Verder toppie. Lachen

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 20:58

MelanieB schreef:
Vind persoonlijk dat ie iets teveel op de voorhand loopt en vind er niet zoveel ontspanning tussen zitten (kan ook momentopnames zijn hoor)

Maar wel al goede verbetering van eerst. Ja

Ik heb juist het idee dat hij de laatste tijd veel meer ontspant en losser in zijn lijf is, waar zie jij dan de spanning? (kan ik er aan werken als ik t ook zie)

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:25

Heej miek,

vind echt dat je vooruit gaat, je voeten en armen/handen kosten gewoon wat tijd iets veranderen wat je al jaren doet gaat niet over een nacht ijs. Maar weet zeker dat het goed komt... Ik probeer altijd bij bepaalde letters ff te kijken of alles nog op de goeie plek zit, misschien een tip Knipoog

Rooosalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:53

mooie foto's!
alleen jammer van je armen soms, maar jullie komen er wel!
ik weet het zeker. Trouwens, leuk paardje. en wat je
houding komt ook wel goed.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 09:22

Bedankt voor de reacties en idd houding wordt hard op geoefend

babbeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 09:41

probeer ook voor je te kijken. voor de rest is alles al wel genoemd hier boven. vind het een leuk paardje. en succes verder

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 19:30

dank je wel en idd moet ook meer voor me kijken (maar jah, zo'n knap paard kijk je natuurlijk ook graag naar Tong uitsteken...)...

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:03

Leuke schimmel zeg! Naast alle tip die al gegeven zijn zou ik je als tip mee willen geven; handen ontspannen. Volgens mij knijp je nog al in je teugels en heb je te veel druk. Probeer die ontspanning vanuit je schouders te creeren. Dus boven aan beginnen en eindigen in je handen. Zo kan je ook makkelijk er even aan komen door je handen te sluiten. Succes met je leuke dier!

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:06

Hey miek!

Ziet er al een stuk beter uit hoor Lachen
Tips zijn allemaal al gegeven, zeker in nim's halshouding is al heel veel verbetering te zien. Toppie!

Probeer wel je tenen naar binnen te houden!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 13:28

handen ben ik mee bezig en tenen ook...
en idd laura hij wordt ook echt steeds fijner te rijden, steeds makkelijker om de lengte erin te rijden en te houden, hij kropt zich erg graag op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 23:33

Moderatoropmerking:
En opnieuw berichten verwijderd die niet aan de nieuwe HAW regels voldoen, wellicht kan men de nieuwe regels even doorlezen alvorens te reageren.