Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lily10 schreef:Als je de andere tips hebt uitgevoerd dan zou ik hem zeker eens 2 keer per week bijgezet longeren in de goede houding waarbij zijn hoofd niet omhoog kan gooien. Gewoon een alf uurtje braaf zijn wat stappn en draven en als hij het gemakkelijk vindt of op den duur een galopje. Hierin kan hij lekker ontspannen en dan kun je misschien ook zien of jij het probleem bent als je hem even zonder touwtjes longeerd of dat hi zelf er een gewoonte van heeft gemaakt om meer teugel te krijgen. Ik ken namelijk ook zo'n paard die in de opvoeding net iets teveel zijn eigending mocht doen.
Veel succes
), ze gooid haar hoofd op en begint te bokken en steigeren en zat echt te wachten op de klappen ( die ik haar dus echt niet zou geven) eindelijk de rust terug gevonden en daarna nog paard keer en enkele keren geoefend en daar heeft ze nu geen last meer van (heel heel heel soms)..
Shanedow schreef:Dit kan inderdaad een trauma zijn.
Mijn vz/br pony heeft een verzorgster gehad voor mij waarvan ik van de eigenaar gehoord heb dat het er totaal paard onvriendelijk aan toeging,
toen ze het doorhadden hebben ze er ook gelijk een punt achter gezet.
Daarna heb ik die pony gereden en verzorgt, en mensen wat een drama, zelfs nu heeft ze nog haar kuren.
Bij het eerste contact wat ik maakte was ze al hysterisch, en als ik wat nieuws probeerde was het de vraag hoe ze daar op zou reageren en wat er daarvoor is gebeurd.
De eigenaar zij dat bij een balkje eraf de pony al op zijn donder kreeg, toen eens gaan springen, ging harstikke goed.. maar toe..
Ze had een balkje, en ik dee niks (ik geef niet om een balkje , zolang ze haar best doet ens.), ze gooid haar hoofd op en begint te bokken en steigeren en zat echt te wachten op de klappen ( die ik haar dus echt niet zou geven) eindelijk de rust terug gevonden en daarna nog paard keer en enkele keren geoefend en daar heeft ze nu geen last meer van (heel heel heel soms)..
Dit is een voorbeeldje, maar daarmee wou ik even duidelijk maken dat het uit het verleden kan wezen.
hoop dat het goed gaat en jullie binnekort snel gwoon ontspannen kunne rijden
Ninx schreef:Je hebt gerichte hulp nodig bij het versterken en trainen van de rugspieren om hem te helpen jouw gewicht beter te kunnen dragen.
Ook zul je een zadelmaker moeten laten controleren hoe hij aan die schoftwond is gekomen, dikke kans dat je tuig niet in orde is.
Meest relevant is dat je niet alleen gaat lopen klooien maar een goede instructeur in de arm neem, zet desnoods een advertentie op Bokt.
Ik raad je af de pony met martingaal te rijden of bijgezet te longeren, je voorkomt dat hij zijn hoofd omhoog gooit maar lost het probleem niet op, niet slim.
Daarbij moet je van goede huize komen om echt correct te kunnen longeren, anders is het al heel snel te belastend.
Je pony heeft overduidelijk last van iets, zoek uit wat dat is voordat je er zelf verder mee aan het werk gaat....
Succes!!!
mltex schreef:Gewoon idee: zit een headshaking topic op bokt. Doet hoe het alleen met teugels aannemen?
Met lange teugel helemaal niet? anders zou het pollenallergie kunnen zijn