ChirooHeleen schreef:Hé wat een leuk Gelders paard! Een echte Koss-kleurige.

Ik heb zelf ook 2 Koss-nakomelingen. Familie

Inderdaad iets meer op je kont gaan zitten en het lijkt op sommige foto's alsof je pianohandjes hebt, maar ik kan het niet helemaal goed zien. Zo te zien houd ze van hard lopen. Misschien moet je eens proberen om zelf haar tempo te bepalen en haar eens wat rustiger te laten lopen, dan komt de rest vanzelf. Verder ziet het er leuk uit!
Die van jou zijn ook erg leuk! 
Ik ben nu ook vooral gericht om haar rustig te laten lopen, zodra ik het aan haar over laat dan loopt ze (zoals op de foto's vast ook te zien is) gigantisch onder me vandaan, wat dus niet de bedoeling is.
Bedankt voor je reactie!
veraA schreef:Romy toch, je bent toch geen volleerde springruiter? Zitten op die reet joh

Haha maar even serieus, leuk dier! Moet nog wel wat aan gebeuren maar denk dat dat wel goed komt

Stiekem... diep van binnen... voel ik me toch wel gelijk aan Dubbeldam
.
Nee gekheid, 'zitten, zitten, zitten' en vooral rustig blijven is mijn grootste doel op dit moment.
Zodra het voor mijn gevoel iets beter zit ga ik ook zeker lessen nemen. Dankjewel!
crossmonster schreef:Idd meer gaan zitten,schouders naar achteren en rechte rug !
De strekfoto's vind ik niet om te kwijlen, sorry, eerder hget tegenovergestelde, ze zwaait met de voorbenen, waardoor een leek zal denken dat het om mooie strekpassen gaat.. het tegendeel is waar, een goede uitgestrekte draf komt van achteren, en achter doet dit paard op die foto's niks.. ja een beetje stuwen. Het is de bedoeling dat ze draagt met de achterbenen.
Ook word de rug volledig weggedrukt op die foto's
Dus ik zou even meer terug gaan en blijven naar de basis, en zorgen dat beestje eerst goed over de rug loopt, niet laten strekken, want daarbij word ze nu alleen maar uit elkaar gejaagd.
schijnovergangen en tempowisselingen daarentegen zijn wel top om te doen.
Een beetje leek ben ik ook nog wel, maar leren doen we allemaal met de tijd
.
Hoe kan ik er voor zorgen dat dat 'stuwen' zich omzet in 'dragen', kwestie van paard onder me houden en rijden?
Even heel simpel gezegd natuurlijk, maar daar komt het zo'n beetje op neer lijkt me?
We zitten nog zeker op de basis, en het is nog lang geen tijd dat ik die basis wil ontstijgen.
Ze was ontzettend druk, en klapte er dus flinke 'drafpassen' uit. Niet dat ik het nu op het paard afschuif, ik heb haar op dat moment door laten lopen...
schijnovergangen/tempowisselingen zal ik zeker onthouden, bedankt voor je berichtje!
N_fotografie schreef:Zooo romy wat een lekker ding! Je hebt een mooie onder je kont hoor! Inderdaad, rustig achterover zitten, beugels gaatje langer, schouders achterover, handen hoger en dan gaat het helemaal goed komen met jullie.
Ziet er echt super uit! Zou ik trots op zijn

Succes!
Haha dankjewel Nikki
. Heel wat verbeterpuntjes, alles op zijn tijd!
Urielle schreef:Gefeliciteerd, leuk dat je een nieuw paard hebt om te rijden

Ik zie een heleboel op deze foto's wat ik zeker niet allemaal tegelijk over je uit wil storten, dus mijn beginadvies is om eerst de tempocontrole te krijgen. Niet alleen in de galop, ik zie ook foto's ertussen waar het paard niet taktmatig loopt. Dus probeer eerst elke pas van jou te krijgen en let op de takt.
Het volgende punt is dat het paard niet tegen je been inhangt (iig het linkerbeen). Hou haar tussen twee benen tussen twee teugels, niet hangen, niet duwen, op eigen benen.
Vwb je eigen zit mogen je beugels idd wat langer, in het zadel blijven zitten, meer hoek in je elleboog en blijven veren, niet vastzetten, trek je schouderbladen naar elkaar toe, niet met ronde bolle schouders rijden.
Korte snelle schakelingen in het tempo zijn goed, geef haar niks om te hangen en aan te trekken maar laat haar op eigen benen lopen. Dan wordt die aanleuning ook beter.
Veel succes.
Zoals eerder gezegd zijn we net begonnen, en het kan er inderdaad zo uitzien dat ik meteen een heleboel in één keer wil doen.
Tempocontrole staat sowieso boven aan het lijstje.
Punt over tussen twee benen houden is een goeie, vind ik erg belangrijk om op te letten. Aan mijn houding is te sleutelen, zodra er meer rust is in het hele rijden, dan is mijn houding al anders.
Bedankt voor je reactie!