Welke balk van de oxer springthij eraf?De voorste of de achterste?
Ik zou in-uitjes gaan springen zodat hij losser komt in z'n rug voor te beginnen.
Van de moment dat je voelt dat hij soepeler en losser is kan je beginnen met een lage oxer.
En ipv dan in de hoogte te bouwen maak je de oxer enkel breder zodat hij meer moet rekken om aan de andere kant te geraken.
Als je ,zoals sommigen zeggen,dieper in de voet gaat rijden ,dan gaat hij hoger springen maar de breedte niet meer halen.
Dan krijg je als het ware een helikopter die recht in de lucht opstijgt.Of als je je teugels gaat loslaten tijdens de laatste galopsprong gaat hij waarschijnlijk ook redelijk hard op de achterste balk terechtkomen.En het laatste dat je wilt is een pony die schrik krijgt denk ik hé!!
Wel zien dat je de oxer vanachter een beetje hoger zet dan vanvoor,zodat hij de eerste keren geen vals zicht krijgt en denkt dat het een rechte is.
Hetgeen ook kan helpen een is V leggen op de achterste balk van de oxer zoadt je pony zijn hoogtepunt gaan verleggen van de voorste paal naar de achterste...maar dat zou ik enkel doen als je begeleiding hebt...