LB @ Eerste wedstrijd, eerste prijs!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alicia2u

LB @ Eerste wedstrijd, eerste prijs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 19:38

Vandaag, 14 juni, voor het eerst op wedstrijd geweest met mijn paardje Living Beauty (B). Tegen alle verwachting in was hij ontzettend braaf, al was hij wel wat gespannen.
We moesten eerst ruim een uur over de weg voordat we bij de stal waren waar de westrijd was. Onderweg zijn we helemaal nat geregend. Het was ontzettend koud, en ik moest al vrij snel na aankomst rijden, dus ik was tijdens de proef nog steeds verkleumd, waardoor ik wat stijfjes zit.
LB is niet gewend aan een binnenbak en dit was de eerste keer in deze bak. Hij deed dat eigenlijk heel braaf, maar durfde niet echt tempo te maken. Deels door het verkleumd zijn en deels vanwege de spanning, blijf ik daarom elke pas drijven, wat erg jammer is.
Op mijn coupon stond 'teugels korter', maar ik vind dat wel meevallen en ben, afgezien van mijn benen, erg tevreden over mijn houding.
Een beetje een tamme proef dus, naar mijn idee geen eerste plaats, maar daar dacht de jury anders over: we werden verrast met een beker en een lintje (204 punten), dat we de hele weg terug trots hebben gedragen (mijn paard support oranje).
Mijn vriend heeft het proefje gefilmd, maar omdat hij het ook ontzettend koud had, schud het beeld een beetje.

http://www.youtube.com/watch?v=TVO1SLXt0yA

http://groups.msn.com/JannekesArtwork/l ... hotoID=395

Eigen opmerkingen:
- Benen stil houden
- Op de letter rijden
- Meer verruimen
- Meer tempo
- alles mag wat spectaculairder en gedurfder

Een berichtje zou leuk zijn.

johanne

Re: LB @ Eerste wedstrijd, eerste prijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 21:54

ziet er leuk uit. Maar zoals ik het zie op het filmpje heeft de jury wel gelijk met de teugels korter. Maar je moet dan je teugels korter nemen en je handen verder vooruit zetten. dan blijft de halslengte het zelfde.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 00:40

Ben het ook eens over de teugels.
Iets meer tempo zou goed zijn, verder ziet het er netjes uit hoor.

Op de letter rijden hoeft (nog) niet in de B, beter een correcte overgang voor(bij) de letter dan een niet goed voorbereidde en abrupte overgang op de letter.
De letter is meer een indicatie van waar het ongeveer moet gebeuren Knipoog

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 09:34

netjes hoor! Ook ik ben het eens over de teugels, en daarbij zou ik graag je handen in draf wat rustiger zien. Je beweegt ze nu mee met het lichtrijden, en je lijkt af en toe ook een klein beetje te 'zagen'.

Je paardje is echt heel leuk, vind het grappig dat hij dezelfde manier van galopperen heeft als zn vader!

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 10:35

Bedankt voor de opmerkingen. Zoals ik al zei was ik erg verkleumd van de regen tijdens de proef, waardoor mijn handen niet meer zo goed luisterden, vandaar het iewat onrustige beeld.
Ik zal erop letten met de teugels, ik vind het zelf wel meevallen, maar misschien is het inderdaad voor het beeld mooier.

Over de galop: ik vond dat hij die niet op z'n best deed. Hij kan veel meer sprong erin en veel regelmatiger. Ik heb z'n pappie nog nooit zien lopen helaas, dus die vergelijking kan ik niet maken.

Lisannos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 11:18

hahaha!
wat een leuke camera-man. het shaketwel! Bloos

maarja, ziet er netjes uit hoor! Haha!
alleen wel jammer dat het zo koud was, ook met de shake beelden en met je handen.
ik sluit me aan bij de rest.

groetjes,
lisanne

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 13:48

Ach, het geeft wel een leuk effect. Net of ik tijdens een aardbeving aan het rijden was. Tijdens de prijsuitreiking en de terugweg scheen de zon, maar 500 meter voordat ik thuis was begon het weer te spoelen. Nou, mijn vriend gaat dus nooit meer mee op wedstrijd :p