Napaluna_My schreef:Maar wat is er eigenlijk met je zadel gebeurd?
Eerst was het van een ander lease paard en toen is het stuk gegaan
! Maar hij rijd zo lekker
!
mcsjelle schreef:Ik zou inderdaad je beugels een of twee gaatjes langer doen. Verder mag hij wat actiever worden. Hij duikt namelijk op veel foto's op de voorhand. Mag ik vragen waarom je de slof eraan hebt?
Ik ga zeker mijn gaatjes maandag veranderen
! Ik heb de slof eraan omdat hij als je zonder rijd heel erg hoog gaat lopen! Hij gaat heel erg in verzet tegen je hand! En als hij ergens van schrikt en je 3 rondjes bak met bokken en rengalop is de rem erg ver te zoeken als hij zijn hoofd verschrikkelijk hoog heeft!
daNiielle_ schreef:Leuke pony roos!
Let op je handen, ik vind ze nogal 'plat' liggen. En voor je kijken.
Pas op dat hij niet teveel op de voorhand valt. Kan aan de foto's liggen, maar het lijkt in elk geval zo.

Succes nog verder!!

Ik ga mijn handen rechtop zetten! En hem actiever rijden
( naja ik ga er aan werken!)
Dankje
.
Jennyxx schreef:Ha daar is onze enige echte schuine bokker
Er zitten een paar mooie foto's tussen!
Het lijkt inderdaad of je beugels wat kort zijn, maar ik denk dat dat komt omdat je je hakken wat meer moet uitdrukken.
Ik vind het wel goed dat je met wijken bezig bent. Bij de basis hoort denk ik juist dat hij ook op de eenzijdige kuit reageert. Zeker als hij moet leren om wat activer te lopen, zoals je al schrijft, en hem wat meer op de achterhand wil rijden.
Probeer er op te letten dat je niet meer druk op je linker teugel hebt dan op je rechter. Op sommige foto's steekt het bit aan die kant een beetje uit.
Ik vind de eerste rijfoto de mooiste

We hebben behoorlijk wat waar we aan gaan werken!
Dat word nog meer zweten
!
Ja die vind ik zelf ook mooi
!
xxxdonja schreef:Let ook op je handen, mooi bijelkaar en rechtop!
Leuke pony

Dankje
!
dressagelady schreef:mickeytje schreef:IK vind je trouwens niet kort in je beugels zitten?
Ik ook niet, het beeld vertekent doordat je benen eigenlijk te kort zijn voor het zadel

Mijn advies is net als bovenstaand, slof eraf, teugels korter, handen naar voren en dragen.
Daarbij je paard actiever maken en wanneer de basis goed is pas beginnen moet oefeningen als wijken enz!
Verder vind ik jullie wel een leuke combinatie hoor

We gaan er aan werken
!
Dankje
!!
Bedankt allemaal voor de tips zo komen we een stuk verder denk ik
!!