Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Brendatjee schreef:Je moet iets duidelijker en overdreven je hulpen geven bij je handen.
Bijv. stelling naar rechts is meer stelling geven dan dat je met bit rijdt.
heb er zeker wat aan
Sperriempje eraf, frontriempje eraan, en dan kun je de teugels aan de ringetjes van de neusriem vastmaken, om het paard vastmaken (niet te strak) en klaar is kees
Myour schreef:Brendatjee schreef:Je moet iets duidelijker en overdreven je hulpen geven bij je handen.
Bijv. stelling naar rechts is meer stelling geven dan dat je met bit rijdt.
Ik vind dit nogal vaag... volgens de boeken van Emiel Voest moet je paard met de kleinste 'handbeweging' al reageren dus dat duidelijker en overdreven lijkt me nogal stug.. ik kan bijvoorbeeld bij mijn paard met een vingertop d'r bil 'duwen' waardoor ze om haar voorhand wendt, met haar voorhand om d'r achterhand idem en achterwaarts ook (ben nog geen maand aan het oefenen maar ze doet het gewoon prima, zijn oefeningen beschreven door Voest ter voorbereiding op het rijden en het bitloos). Als ik dat nog eens zou overdrijven dan zou ze straks om d'r voorhand gaan spríngen in plaats van wenden om het zo maar te zeggen =P. Maar goed..
MysticTinker schreef:Heb je toevallig een aansnoerneusriem aan het hoofdstel van je verzorgpony? Zo'n aansnoerneusriem kun je namelijk prima als bitloos hoofdstel gebruikenSperriempje eraf, frontriempje eraan, en dan kun je de teugels aan de ringetjes van de neusriem vastmaken, om het paard vastmaken (niet te strak) en klaar is kees