Kevin(v. Darnels) weer opbouwen na blessure[M1]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sharonalover

Kevin(v. Darnels) weer opbouwen na blessure[M1]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 20:22

Kevin heeft 14 weken stilgestaan.
Daarvan 8 weken volledige boxrust, en 6 weken stappen, 10 min. in de molen en onder het zadel.
Vorige week woensdag zijn we weer naar de DA geweest, en we hebben weer groen licht, we mogen weer Haha! . Ik moest het van de DA zien als een gezond paard dat een tijd stil heeft gestaan, dus voornamelijk conditie opbouwen, moest me niet teveel zorgen om dat been maken. (hij had een breuklijntje in het griffelbeen) De foto's in het blauw zijn van vrijdag, de andere van vandaag.
Voor zijn blessure reden we net M1, ik had hem net een weekje aan het lopen waar ik hem zo ongeveer hebben wil, dus baalde als een stekker dat ik hem op rust moest zetten... Knipoog
Toch pakt hij het súper op, en vandaag héérlijk kunnen rijden Haha! .
Manon heeft foto's gemaakt(bedankt), en na ong. 20 minuten begon het te regenen(niet hard, maar net nieuwe camera, dus ben er wel voorizchtig mee Knipoog ), hierna begon hij pas écht fijn te sjouwen, dus daar helaas geen foto's van.

Vrijdag was hij nog wat stug en stijf, maar dat is ook meer dan logisch, want zat er pas voor de 2de keer op Lachen Toch vind ik dat er fijne plaatjes tussen zitten Lachen

Vandaag was hij best fijn los, eerst superstug en heel kijkerig, later wel heel fijn.

Wat mij opvalt aan de foto's zijn mijn handen, daar moet ik echt aan werken, ook moet alles nog wat soepeler worden Knipoog (en niet alleen van Kev, merk dat ik ook wel wat stijver geworden ben Tong uitsteken )

Afbeelding
Hoe zat alles ook alweer Tong uitsteken

Afbeelding
Pianohandjes, en hij moet actiever.

Afbeelding
Niet mijn handen vast zetten, niet naar voren duiken.

Afbeelding
Best fijn plaatje, nog wat op de vh, en meer achterover zitten.

Afbeelding
Kantelt hoofd en iets te streng met binnenhand, verder fijne foto Lachen

Afbeelding
Moet niet mijn handen vast gaan zetten, verder netjes.

Foto's van vandaag:

Afbeelding
Losdraven, fijn plaatje, alleen mijn spoor Huilen

Afbeelding
Hij bleef er heel erg met zijn hoofd oplopen, dus even wijd verbinding en doorvrage, maar dit is wel beetje extreem, handen moet ik iets hoger houden.

Afbeelding
Hier zakt hij er fijn in(en zit ik zo krom als een banaan Tong uitsteken )

Afbeelding
Die neus ROFL

Afbeelding
Fijn plaatje, nu nog rechtop zitten en aan mijn pianohandjes denken Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding
Dit is nog wat spanning, hij is nog wat kijkerig omdat hij nog net uit mag rennen Knipoog ik moet er wel op letten dat het neusje eruit blijft.

Afbeelding
Mag nog wat meer oprichting, maar nu nog even niet Knipoog

Afbeelding
En het superpaardje is weer klaar Haha!

Ik hoop maar dat ik nu wel aan de regels van [HAW] voldoe Tong uitsteken

Suzanne F.

Re: Kevin(v. Darnels) weer opbouwen na blessure[M1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 20:24

Wat een liefie zeg! Volgens mij is hij echt heel braaf en lief!
Ik hoop dat je nu lekker met hem kan doorrijden na de blessure.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 20:36

Hij is inderdaad ontzettend braaf(en ik vind hem ook superlief Lachen )

Hij is er 1 keer vandoor gegaan, en toen heeft hij het er ook eens lekker van genomen Vork (bak is 70 meter lang, en die heeft hij bokkend afgelegd Vork ) Verder zet hij geen stap verkeerd, hij schrikt nu alleen iets eerder omdat hij nog niet lekker kan uitrennen.
Over 3 weken mag hij in de wei, dan komt dat schrikkerige ook weer goed Lachen

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 20:40

he ivonne! het ziet er al keurig uit hoor voor die korte tijd dat je hem weer aan het oppakken bent
hij mag nog wat activer en denk dat hij dan vanzelf van voren ook wel makkelijker wordt
probeer ook om je eigen houding te denken (handen en rug) maar dat zei je zelf ook al
veel succes nog verder!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 20:41

op een aantal foto's zie je toch wat weerstand in de mond, je bent dan toch wat streng met je hand. Probeer eerst de achterhand wat meer mee te krijgen en te zorgen dat hij goed aan het been is en ga dan wat meer vragen...Hij heeft een poos stil gestaan, dan moet hij die kracht in zn achterhand weer opbouwen.probeer verder wat meer je hak uit te drukken en te drijven met je kuit en niet met je hiel en spoor, maar dat zeg je zelf al Knipoog
Veel succes met de verdere training...en fijn dat alles weer ok gaat!

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 07:58

@Phylos: Hij moet idd af en toe weer wat actiever worden.
Hij is van zichzelf aardig lui. Ben ook weer lekker bezig om hem weer goed aan het been te maken, wat best aardig gaat, maar hij gaat dan wel opletten, maar wordt dan ook heel gespannen, dus moet die tussenweg nog een beetje zoeken....

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 08:11

Ik vind dat je goed bezig bent! En het wil vaak ook positief uitpakken als je paardje een tijdje stil gestaan heeft..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 08:25

Fijn dat je weer aan de slag kan.
Je geeft zelf je slechte punten al aan (spoor ! En je handhouding)

Verder wil ik nog toevoegen dat het allemaal zo stram en stug oogt, ga helemaal back to basic, lekker laag instellen en wat ronder en simpele oefeningen rijden, veel 8-jes rijden , om maar souplesse te krijgen in die bovenlijn.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 09:51

Super dat jullie weer aan t werk mogen!

Ik vind het er toch nog wel wat strak uit zien, vooral zo in t begin na zo'n blessure zou ik wat meer basis doen, lekker van achteren naar voren rijden en wat lager/ronder maken.

Succes en veel plezier weer met rijden Lachen

Sandra_v_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 10:27

Hoi Hoi,

In je eigen commentaar geef je al aan dat je aan je handhouding en beenligging moet gaan werken.

Verder oogt het voor mij alsof je je schouders en bovenarmen nog wat te gespannen houd; probeer rechtop te gaan zitten en je schouders te ontspannen. Dan is het ook makkelijker om je bovenarmen netjes langs je lichaam te blijven hangen en dan vanaf je elleboog de lijn met je teugels gaan volgen. Als je dan nog van je pianohandjes af weet te komen ziet het er geweldig uit! Bovendien wordt je inwerking lichter als je met ontspannen schouders rijd en kruipt hij dus minder achter het bit.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 16:36

Ik probeer hem idd veel lang en laag te rijden.
Alleen is dat echt heel moeilijk bij hem.
Ik zit dan te klungelen met die lange teugels en Kev komt dus absoluut niet naar beneden.
Ik ben er ook echt mee bezig, maar telkens pak ik ongemerkt de teugels weer op, en als ik dat dan weer door heb laat ik de teugels weer langer.
Hij voelt alleen absoluut niet (meer) stug aan.
Hij is altijd heel stug geweest, en vlak voor zijn blessure ging dit eindelijk beter.
Nu voelt hij ook los aan, ook in zijn rug etc.
Op het plaatje ziet het er idd nog wat stug uit, maar het voelt totaal niet zo.
Dus we weten wel weer waar we aan werken moeten Vork Lachen .

Van mijn schouders klopt ook wel, ik kan mijn rug totaal niet lang recht houden(loop bij de fysio en ga sinds kort naar de sportschool om die spieren sterker te maken), werk ik dus aan, maar dat gaat moeilijk nog, omdat het simpelweg niet wil, ik krijg dan zo'n pijn aan mijn schouders....

moby934

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:04

hee yvonne Knipoog
ik vind het er netjes uit zien. vooral na z'n blessure
knap gedaan hoor, en hopelijk kun je snel weer lekker wedstrijdjes rijden