Shona is een ruin van 22 jaar. Zijn afstammeling is onbekend.
Iets meer dan een jaar geleden is bij hem een peesblessure ontdekt. Hij moest eigenlijk dag en nacht op stal en dan elke dag lopen. Dit hebben we een week gedaan en toen was meneer zo stront chagerijnig dat we terug gegaan zijn en gevraagt of er ook nog andere oplossingen waren. Want je zet een paard van 20/21 niet dag en nacht in de stal als hij zo wordt. De dierenarts vond dat hij ook wel op de wei mocht maar dan was er wel minder kans op genezing. Wij hebben hier dus ook voor gekozen. Hij heeft nu ruim een jaar stil gestaan en we zijn hem langzaam aan aan het oppakken om er gewoon een rondje op te rijden. Koeien ophalen vind hij geweldig, en ons broertje stuurt er ook zo mee weg.
Dit was de eerste keer dat we weer eens dressuurmatig bezig geweest zijn. Natuurlijk helemaal niet lang en gekeken wat hij aan kon. We gaan nu eerst weer werken om aan het been te zijn (shona is liever lui dan moe) en verder de basis er gewoon goed in hebben.
Mijn zus marloes reed voordat hij een peesblessure kreeg dressuur B+9 en Springen B+10 hier mocht ze dus over maar door de peesblessure zit springen er niet meer in.
We houden Shona dus gewoon als recreatiepaard en als leerpaard voor ons broertje.
Punten:
Geen geld zoeken!
Hakken uitdrukken.
Ik had de cap van mijn zus op want was niet van plan op shona te gaan rijden nog even ik heb er (5/6 min op gezeten) de cap was te groot, maar beter een cap dan helemaal niks.
Hier de foto's
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

Einde!

Verder lijken haar handen erg gespannen.
haha sorry.