Shona na lange tijd weer @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

margreet4

Shona na lange tijd weer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 17:40

Hoi allemaal,

Shona is een ruin van 22 jaar. Zijn afstammeling is onbekend.

Iets meer dan een jaar geleden is bij hem een peesblessure ontdekt. Hij moest eigenlijk dag en nacht op stal en dan elke dag lopen. Dit hebben we een week gedaan en toen was meneer zo stront chagerijnig dat we terug gegaan zijn en gevraagt of er ook nog andere oplossingen waren. Want je zet een paard van 20/21 niet dag en nacht in de stal als hij zo wordt. De dierenarts vond dat hij ook wel op de wei mocht maar dan was er wel minder kans op genezing. Wij hebben hier dus ook voor gekozen. Hij heeft nu ruim een jaar stil gestaan en we zijn hem langzaam aan aan het oppakken om er gewoon een rondje op te rijden. Koeien ophalen vind hij geweldig, en ons broertje stuurt er ook zo mee weg.

Dit was de eerste keer dat we weer eens dressuurmatig bezig geweest zijn. Natuurlijk helemaal niet lang en gekeken wat hij aan kon. We gaan nu eerst weer werken om aan het been te zijn (shona is liever lui dan moe) en verder de basis er gewoon goed in hebben.

Mijn zus marloes reed voordat hij een peesblessure kreeg dressuur B+9 en Springen B+10 hier mocht ze dus over maar door de peesblessure zit springen er niet meer in.

We houden Shona dus gewoon als recreatiepaard en als leerpaard voor ons broertje.

Punten:
Geen geld zoeken!
Hakken uitdrukken.

Ik had de cap van mijn zus op want was niet van plan op shona te gaan rijden nog even ik heb er (5/6 min op gezeten) de cap was te groot, maar beter een cap dan helemaal niks.

Hier de foto's

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Einde!

margreet4

Re: Shona na lange tijd weer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 16:52

Heeft niemand commentaar, tips of reactie's?

ireikaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 17:00

Ik zou eventueel wel je stijgbeugels een gaatje lager hangen, nu zit je nog een beetje in stoelzit, probeer je benen goed te ontspannen!
Probeer je handen ook rustig te dragen (de fotos zijn natuurlijk wel momentopnames) en er niet teveel op te leunen (bij de gallopfoto's lijkt er nogal veel gewicht op te zitten)

Ziet er anders wel goed uit voor de eerste keer weer dressuurmatig aan het werk te zijn!

succes nog!

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 19:40

Dankjewel voor de tips. De beugels gaan we een gaatje langer doen Haha!

JUSTXME1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 20:25

Ziet er mooi ontspannen uit allen prik je nogal veel met je sporen. Ik zou eerst zonder sporen wat gaan oefenen op je hakken uitdrukken. En voor de rest ga ik mee met de commentaar van hierboven Knipoog

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 20:40

Oke bedankt voor de tip Haha!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 20:56

Allereerst heb ik een vraag:
Wat ik me afvraag is wat je paard op foto 3 & 4 doet met zijn linkervoorbeentje?
Heeft hij dit altijd gehad? Is het je zelf opgevallen?
Helemaal niet aanvallend bedoelt, maar gewoon wat vraagjes. Lachen

Verder, ziet het er best netjes uit.
De eerst ruiter moet erop letten dat ze haar benen mooi lang maakt, dan komt de hak vanzelf al lager. Tenen niet naar buiten draaien. Ik heb het idee dat ze erg spant met haar bovenbenen. Verder lekker rechtop zitten en op je billen! Handen op letten dat deze niet 'vast' gezet worden.

2 eruiter, dat ben jij?
Letten op buiten hand, zie oa. foto 12 & 13. Verder geld ook; benen mooi lang maken, rechtop zitten en kijken waar je naartoe rijd.

Jullie paard ziet er uit als een goedzak. Verder zijn jullie al goed op weg, voor zo lang niet gereden te hebben. Wanneer jullie van plan zijn hem echt nog een beetje op te pakken, raad ik wel aan les te nemen. Hopelijk kunnen jullie nog erg lang van elkaar genieten! Lachen

Edit: Spelfout.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:21

ja inderdaad dat linkervoorbeentje heeft een beetje een rare stand wanneer ze de neerzet.

Voor de rest vind ik het er ook goed itzien.
Alleen zou ik je beugels wel een gaatje langer en zou eerst een tijdje zonder je sporen gaan rijden want op eigenlijk alle foto's prik/spoor je hem aan.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 17:33

Jeetje, marloes mag wel eens wat minder prikken met die sporen! Lips are sealed Verder lijken haar handen erg gespannen.

Veel plezier verder nog. Lachen Beginnen jullie nog weer met wedstrijden met deze? Haha!
Oh edit; ik lees dat hij recreatiepaard blijft Pling haha sorry.

Esterdebest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 17:52

JUSTXME1993 schreef:
Ziet er mooi ontspannen uit allen prik je nogal veel met je sporen. Ik zou eerst zonder sporen wat gaan oefenen op je hakken uitdrukken. En voor de rest ga ik mee met de commentaar van hierboven Knipoog

Volgens mij had je het zelf ook al een beetje door, of niet? Vanaf foto 11 rijd je zonder sporen! Of zijn het twee verschillende shoots door elkaar? Probeer je hakken uit te drukken dan doe je meer met je kuiten (goed voor je spieren!!)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:25

Esterdebest schreef:
JUSTXME1993 schreef:

Volgens mij had je het zelf ook al een beetje door, of niet? Vanaf foto 11 rijd je zonder sporen! Of zijn het twee verschillende shoots door elkaar? Probeer je hakken uit te drukken dan doe je meer met je kuiten (goed voor je spieren!!)

1e is haar zus, 2e zijzelf. toch?

kelly_oscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:41

hoi
je rijd heel netjes hoor alleen let goed op je houding ( heb ik ook hoor ) en prik niet veel met je sporen

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 19:19

Ja de eerste is mijn zus Lachen Tweede ben ik zelf. Mijn zus gaf zelf ook al aan dat ze er van schrok hoe vaak ze zat te prikken hier gaan we dus zeker op letten!

Dat linkervoorbeentje is me eigenlijk nog nooit opgevallen, ik denk dat dit geen kwaad kan, het is moment opname of verkeerd gedrukt met de foto. We hebben er heel erg op gelet of hij nog in tact bleef lopen dus dat kan het ook niet zijn Lachen

Verder is mijn houding echt bagger op die van Shona, het is natuurlijk geen excuus dat ik er al lang niet opgezeten hebt maar toch Tong uitsteken

Shona is zeker een echte goedzak en liever lui dan moe. Les gaan we niet meer nemen. We hebben twee andere pony's waar we mee lessen en shona gaan we echt nog alleen maar gebruiken voor buitenritjes, en kleine broertjes die er even op willen Tong uitsteken Hij is 22 en mag bij ons van z'n oude dag genieten Haha!

Bedankt voor alle leuke reactie's Haha!

ps ik heb altijd last van mijn hakken heb het verkeerd aangeleerd denk ik mijn instructrice hamert er ook altijd op dus hier ben ik hard mee aan het werk Lachen

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:55

Nu je aangeeft dat het je van het linkervoorbeentje nooit is opgevallen...
Zou ik daar toch wel een keer goed naar kijken, want het lijkt me niet dat, dat gezond is.
Is het ook het beentje waar hij de blessure aan had?
Nogmaals let er goed op, want als dit nooit zo was, is dit gewoon niet helemaal normaal denk ik zo.

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 10:37

Nee het been van de blessure is het witte voetje aan de achterkant. Ik zou dus niet weten wat het is. We zullen er op blijven letten Lachen