Frits @ met chambon

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrzavm

Frits @ met chambon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 16:54

Hey ,
Na aanleiding van [HAW] Frits @ dressuurwork
Vandaag weer met N_Fotografie ( @ bokt.nl ) naar Frits geweest Ja
Vandaag hebben we aardig rustig aan gedaan en ongv. 25 min gereden . Op het moment gaat het
niet echt lekker met rijden ( Gespannen ) . We gaan volgende week waarschijnlijk naar buiten of springen . Lekekr afwisselend en dan kijken of het beter gaat tussen ons . I kheb trouwens heél veel geld gevonden ! Blond Ik rij ook met een chambon , vandaag snapte hij het niet helemaal , daaron heb ik hem aan het eind eraf gehaald .

Commentaar

Handen hoger
Pianohandjes
Niet naar beneden kijken

1.Lekker aan het lopen , helaas geen geld gevonden Knipoog
Afbeelding
2.Gó Frits gó frits je mag even Vork
Afbeelding
3.Handen hoger , en omhoog kijken .
Afbeelding
4.Zie 2 .
Afbeelding
5.Toen de chambon er even af Lachen !
Afbeelding
6.Zó moet het uit eindelijke plaatje worden !
Afbeelding

groetjes Lachen

N_fotografie

Re: Frits @ met chambon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:00

Hee meis, zag er goed uit hoor Knipoog Gewoon naar die lengte toe werken, dat gaat niet over één dag ijs, maar ik denk dat je met goede begeleiding al een heel eind komt!

Groetjes!

Debbylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:03

Hee Haha! Je moet idd letten op je pianohanden en naar voren kijken Knipoog snapwel dat je naar beneden kijkt want hij is echt een knapperd Lachen Gewoon door blijven trainen en dan komen jullie er wel XX.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:04

leuk paardje hoor Lachen ziet er idd gespanenn uit. handen mogen meer gedraagen worden en iets rechter op zitten. je laatsten foto vind ik kwa ontspanning een erg fijn beeld geven. is et trouwens een draver ? als je die gestrekte draf kijkt zou je nl zeggen van wel =)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:05

ZO! Kijk die eens draven!!! Netjes hoor Tyrz! lekker ontspannen houden en dan komt de rest van zelf wel Knipoog

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:06

Frits is en blijft leuk. Maar als ik jou was zou ik niet tussen het rijden elke keer hem laten 'crossen'. Kan je beter eventjes gaan stappen met lange teugel nadat hij goed zijn best heeft gedaan.

Wat ik toen ookal zei, je moet gewoon goed voorwaarts neerwaarts rijden. Als Frits niet actief is, kom je nergens.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:07

ziet er netjes uit! wel voor je uit blijven kijken en rechtop, dan komt het wel goed Lachen!
laatste foto is idd het meest ontspannen Lachen

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 17:10

N_fotografie schreef:
Hee meis, zag er goed uit hoor Knipoog Gewoon naar die lengte toe werken, dat gaat niet over één dag ijs, maar ik denk dat je met goede begeleiding al een heel eind komt!

Groetjes!

Dankjewel Nikki ! Ik zoek nog begeleiding inderdaad , en als ik die gevonden heb hoop ik dat het een stuk beter gaat !

Debbylover schreef:
Hee Haha! Je moet idd letten op je pianohanden en naar voren kijken Knipoog snapwel dat je naar beneden kijkt want hij is echt een knapperd Lachen Gewoon door blijven trainen en dan komen jullie er wel XX.

Haha inderdaad is het begrijpelijk , moet er erg op gaan letten !

Anoniem schreef:
leuk paardje hoor Lachen ziet er idd gespanenn uit. handen mogen meer gedraagen worden en iets rechter op zitten. je laatsten foto vind ik kwa ontspanning een erg fijn beeld geven. is et trouwens een draver ? als je die gestrekte draf kijkt zou je nl zeggen van wel =)

Dankjewel , Frits is een Newforest x Arabier , hij vindt middendraf geweldig daarom leeft

MariekeS_ schreef:
ZO! Kijk die eens draven!!! Netjes hoor Tyrz! lekker ontspannen houden en dan komt de rest van zelf wel Knipoog
Ghehe kan die goed hé dankjewel Lachen !

Kyrseltje schreef:
Frits is en blijft leuk. Maar als ik jou was zou ik niet tussen het rijden elke keer hem laten 'crossen'. Kan je beter eventjes gaan stappen met lange teugel nadat hij goed zijn best heeft gedaan.

Wat ik toen ookal zei, je moet gewoon goed voorwaarts neerwaarts rijden. Als Frits niet actief is, kom je nergens.

Dankjewel , ik weet dat hij het af en toe even leuk vindt om te gaan , dus dat neem ik hem niet af . Knipoog

angelaatjuh schreef:
ziet er netjes uit! wel voor je uit blijven kijken en rechtop, dan komt het wel goed Lachen!
laatste foto is idd het meest ontspannen Lachen
Dankjewel voor de tips , ik ga d'r aan werken !

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:15

Toch vindt ik de foto's uit je vorige topic minder gespannen eruit zien als nu. Die chambon dwingt je paard in een houding en dat kan je zien. Ik neem aan dat je instrutrice weet waar hij/zij mee bezig is maar ik zou zonder hulpteugels willen leren om mijn paard ontspannen over de rug te laten lopen. Verder vindt ik het een heel leuk paardje, en je houding is heus zo slecht niet, alleen dat kijken naar de grond Nagelbijten / Gniffelen als je dat op je fiets zou doen ben je het snel afgeleerd denk ik.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:17

Passorapard schreef:
Kyrseltje schreef:

Dankjewel , ik weet dat hij het af en toe even leuk vindt om te gaan , dus dat neem ik hem niet af . Knipoog

Je neemt het hem niet af, je bent aan het dressuren, en dan moet hij daar met zijn hoofd bij blijven. Als hij het crossen zo leuk vind, moet je vragen of je vaker naar buiten kan, dan kan je dat daar doen. Of ga je springen of whatever. Maar ik zou het niet doen terwijl je aan het dressuren bent.
Maar dat is iets wat je zelf doet en wilt

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:43

Hoi tyrza,

ik ben het met kyrene eens.. als je hem tussen het dressuren door zo laat 'crossen' denk ik dat de ontspanning daarna nog veel verder te zoeken is.. Je hoeft het niet af te nemen, maar ik denk dat je hem beter een keer dan goed los kan gooien en een beetje op jagen zodat hij kan crossen. Maar ik zou het niet onder het zadel doen, ja of in het bos natuurlijk. Maargoed het is natuurlijk je eigen keuze, misschien even met Kim overleggen wat zij ervan vind?

Voor de rest vind ik dit beeld met chambon er niet zo fijn uitzien als de vorige keer op de foto's in het topic. Hij komt er tegenin.. De laatste foto ziet er wel fijn uit hij begint al mooi wat spieren te krijgen.
Je houd nu ook meer lengte, en je ziet meteen dat het dan ook wat beter gaat.

Inèske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:47

eum gebruik je je chambon niet verkeerd?
Ofwel moet er 1 gespje aan de bitringel naar de oren (daar dat katrolletje) en dan vastgemaakt aan het stukje leder dat aan de singel bevestigd is.

Ofwel gebruik je hem als een hogue, en dat is vastmaken aan dat stukje leder dat aan de singel is bevestigd, dan naar de oren door dat katrolletje, door de bitringels terug naar dat stukje leder dat aan de singel bevestigd is...

zoals hier...

Afbeelding

Wat je doet kan juist zijn he Knipoog Maar ik gebruik deze hulpteugel enkel op bovenstaande manier Knipoog vandaar dat ik het wat raar vond bij het zien van de foto's Knipoog

Groetjes

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:49

ik ben het ook met kyrene eens.
jij krijgt hem weer aan het werk omdat je hem met de chambon weer 'vastzet' hierdoor ontspant hij uiteindelijk weer omdat hij niet meer kan. ik laat mijn paard eerst zijn werk doen en tussen door even stappen en dan nog even aan het eind met lange teugel galoperen. dat zou ik als ik jou was ook doen.
je moet het zelf weten maar het helpt je niet om hem te laten ontspannen Knipoog

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 17:50

xElsjeeh schreef:
ik ben het ook met kyrene eens.
jij krijgt hem weer aan het werk omdat je hem met de chambon weer 'vastzet' hierdoor ontspant hij uiteindelijk weer omdat hij niet meer kan. ik laat mijn paard eerst zijn werk doen en tussen door even stappen en dan nog even aan het eind met lange teugel galoperen. dat zou ik als ik jou was ook doen.
je moet het zelf weten maar het helpt je niet om hem te laten ontspannen Knipoog

Dat was ook aan het eind Clown , de foto's staan niet op volgorde
Laatst bijgewerkt door Tyrzavm op 13-06-08 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 17:52

Inèske schreef:
eum gebruik je je chambon niet verkeerd?
Ofwel moet er 1 gespje aan de bitringel naar de oren (daar dat katrolletje) en dan vastgemaakt aan het stukje leder dat aan de singel bevestigd is.

Ofwel gebruik je hem als een hogue, en dat is vastmaken aan dat stukje leder dat aan de singel is bevestigd, dan naar de oren door dat katrolletje, door de bitringels terug naar dat stukje leder dat aan de singel bevestigd is...

zoals hier...

http://www.imgme.nl/images/photos/fixed ... e2eb94.jpg

Wat je doet kan juist zijn he Knipoog Maar ik gebruik deze hulpteugel enkel op bovenstaande manier Knipoog vandaar dat ik het wat raar vond bij het zien van de foto's Knipoog

Groetjes

Ok dat had ik nog neit opgemerkt haha , ik zal d'r is naar kijken Lachen

Ik ga de volgende keer niet met chambon rijden
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-06-08 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: SVP geen foto's quoten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 20:51

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je niveau ontbreekt en achtergrondinformatie is te summier.