Dit was voor het eerst sinds ruim een half jaar dat ik er weer op heb gezeten, eerst even losgegooid met zadel op en was ook wel nodig want hij heeft ff lekker gebokt. Toen ik er net op zat was hij heel fel op het bit, ik mocht de teugels niet op contact nemen dus vandaar dat ik op de eerste paar foto's geen contact heb, later werd het een stuk beter. In het begin waren er wat communicatiefoutjes en wat verzet van zijn kant, te zien op de foto's. Later ging het een stuk beter, heb ook gegaloppeerd maar daar zijn geen foto's van, alleen filmpjes maar ik moet nog even kijken hoe ik die op bokt moet zetten, misschien komen ze nog.
Commentaar mag uiteraard maar houd het vriendelijk. Houd aub rekening met het feit dat hij ruim een half jaar niet gereden is en dat het dus even wennen was voor ons allebei. Kwaliteit van de foto's is niet zo best aangezien het nogal druilerig weer was en de fotograaf heeft geen ervaring met paarden fotograferen, houd daar ook even rekening mee.
Topic op ITP; http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=954623&p=37746034#p37746034

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12 (aanspringen in galop maar hij wou niet
)
13

14

15
Hij ziet er goed uit. En alles moet opgepakt worden natuurlijk
. Probeer en wel op te letten dat je wel een boogje houd in je armen
. En als die in het begin in verzet komt aan de voorkant, geef hem dan iets meer ruimte van voor. Later zal die wel weer terug komen. Let op dat je niet voorover valt. Veel succes met die knappe man
Ik leg mijn buitenbeen altijd wat naar achter bij het aanspringen, al helemaal bij een jong paard. Dan kun je hem zo de goede kant aan laten springen (door hem de goede kant op te duwen)