Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Claudia__ schreef:Ik kan je helaas niet helpen, want ik heb een beetje hetzelfde probleem (maar ik ben er niet afgevallen)
In de hoek zetten heb ik ook wel vaker gehoord, maar hoe doe je dat dan als je op een gegeven moment alleen gaat rijden en niemand kan hem vasthouden?
suleilitha schreef:En niet van de grond af opstijgen, de meeste jonge paarden hebben er een bloedhekel aan als je aan het zadel gaat hangen. Voor de rug van een jong paard is het beter om even een opstapje te pakken, desnoods een baal stro, en voor je zadel ook nog eens.
Prisca schreef:Claudia__ schreef:Ik kan je helaas niet helpen, want ik heb een beetje hetzelfde probleem (maar ik ben er niet afgevallen)
In de hoek zetten heb ik ook wel vaker gehoord, maar hoe doe je dat dan als je op een gegeven moment alleen gaat rijden en niemand kan hem vasthouden?
Voorlopig niet gaan rijden als je geen hulp hebt. Helaas heb ik dat ook een tijd moeten doen. Het is veeeeel te gevaarlijk stel je valt en er is niemand??.

jolentinus schreef:ik heb niet alle reacties gelezen..maar ik zit een beetje met hetzelfde probleem.
wat ik er aan gedaan heb. laat iemand je helpen. die geeft het paard een snoepje.. dan is hij even bezig. stap ik snel op.
werkte bij mij wel.
ook al een keer gedaan (maar dan moet je snel) dan geef ik hem zelf snel een snoepje en dan stap ik op.
persoonlijk ben ik tegen omkoperij.. maar soms is het beter dan ruzie maken.

Claudia__ schreef:Ik kan je helaas niet helpen, want ik heb een beetje hetzelfde probleem (maar ik ben er niet afgevallen)
Citaat:Al jaren wordt er normaal opgestegen als je paard er gevoelig voor is kan ik zeggen oke. Maar leer ze vanaf begin af aan de gewoonte aan. De meeste hebben juist moeite met het neerkomen in het zadel dan even dat hangen (hangen oefen je ook vaak wat meer en dus is het dan gewoonte). En met een jong nog niet stilstaand paard is iets ernaast gevaarlijk wat als ze opzij stappen en erop stappen of vallen. Pootje geven wordt normaal gedaan.