An easter boy (v. Koss) in de les @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__PSM__

An easter boy (v. Koss) in de les @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 10:57

Hoi hoi,

Na vorige keer een topic geplaatst te hebben waarin er commentaar kwam met het idee dat boy erg scheef was, wilde een vriendin graag mee en foto's maken.. Kon ze het met eigen ogen aanschouwen.. Daar zeg ik natuurlijk nooit nee tegen...

An easter Boy is een 3 jarige ruin die een afstammeling is van Koss, moedersvader is Balder. We zijn rustig naar het B niveau toe aan het rijden. Problemen die ik bij mezelf tegenkom....

Rechtop zitten, sinds gisteren ben ik hiervoor ook onder behandeling van een fysio therapeut, ik schijn iets , ben al vergeten hoe het heet Tong uitsteken, tussen mijn 6e en 7e ruggenwervel te hebben waardoor op mijn rug liggen al pijnlijk is.. Nu wordt ik dus een paar weken behandeld, maar wil daarom wel gewoon blijven oefenen op rechtop zitten natuurlijk..

Handen bij elkaar, aan het begin mocht ik van mijn instructrische voor de duidelijkheid en vooral als hij fris was best mijn handen uit elkaar houden, zolang ik maar niet vast zet, dit doe ik nu nog best vaak maar daar ben ik ook druk mee bezig.. Tevens laat ik mijn teugels regelmatig door mijn handen glijden waardoor ik bijv. in galop die ik echt niet uit kan zitten, gelijk met mijn handen op schoot zit... Vastzetten doe ik naar mijn idee niet, want ik deed dat best vaak op mijn oude paard en wil mezelf dit juist echt afleren omdat het voor een jonkie natuurlijk al helemaal niet goed is om aan te leren..

Kortom, mijn houding ga ik heel hard mee aan de slag.... Haha!

Problemen met boy zijn er niet echt, behalve dat hij nog veel beter en scherper aan t been moet worden.. maar alles met de tijd natuurlijk..

Hopelijk voldoe ik zo aan de juiste openingspost..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maikee

Re: An easter boy (v. Koss) in de les @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:44

Ziet er netjes uit

probeer alleen rechtop te blijven zitten en geen geld te gaan zoeken Knipoog

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:48

zo ziet het er al een stuk ontspannener uit dan in je vorige topic.

het handen breed zetten hou ik persoonlijk niet zo van, enkel in het halsstrekken doe ik dat zodat ik wel rond kan blijven vragen.
als hij wat drukker is kan ik het me goed voorstellen hoor. waarschijnlijk heb jij dan toch het gevoel dat je meer controle hebt.
maar als je paardje fijn loopt voor jou gevoel zou ik toch de teugels wat korter pakken en je handen netjes boven de schoft proberen te dragen. je kan dan ook nog best eens je binnenhand even naar binnen zetten om zijn aandacht er ff bij te houden, maar zo zit je iig niet met je handen op schoot Haha!

succes verder!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:49

mooi paard, loopt netjes Ja
is dat bij sanne??
de plaats komt me bekend voor en degene naast het paard ook Clown Knipoog

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:50

En wat je zelf al zegt; let op je handen ! Haha! Die heb je inmiddels al bijna ergens op zijn kont zitten Clown

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 11:52

hihi dat is inderdaad bij sanne en met sanne Tong uitsteken

Lissy, inderdaad teugels korter pakken en handen bij elkaar maar zoals hierboven ook al staat aangegeven, heheh ik kan mijn teugels nog niet zo mooi vasthouden..

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:59

Daar issie dan!
Wat een knapperd is het toch! Waarneer is hij eigenlijk 3 geworden? Een A-tje net als Ally Haha!

Over je handhouding en teugellengte is al genoeg gezegd! Goed op letten dan komt t goed!
Let er ook op dat je je voeten niet af gaat steken... En ga mooi trots zitten, mag echt met zo'n leuke knol onder je kont Knipoog
weet dat je nu bij de fysio loopt dus komt vast goed Knipoog

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 12:05

Uhm hij is op 31 maart 3 geworden.. Ik heb hem zadelmak gekocht, hij was zadelmak gemaakt voor de hengstenkeuring, maar hij mocht daar helaas voor hun en gelukkig voor mij niet aan de start verschijnen... Hoop inderdaad dat fysio en heel eind gaat helpen.. Mijn rug voelt nu in ieder geval al veel soepeler aan.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 12:10

Ziet er goed uit hoor!!
Alleen denk er idd ook om, dat hij niet in zn eigen houdingtje gaat lopen

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 15:14

Bedankt allemaal, eigen houding zie ik op zich nog niet helemaal, hij begint nu eigenlijk in iedere houding fijn aan mijn hand te lopen.. Ben erg trots op hem..

Nietactief1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:51

Netjes Haha!

Probeer alleen niet naar voren te vallen.

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 16:03

Ziet er goed uit, het meeste commetaar is al gegeven, maar je handen idd.
Probeer ze netjes boven de schoft te houden, ik heb er zelf ook heeeel veeel moeite mee Lachen

Offtopic: Hij is het halfbroertje van mijn paard, en hij lijkt er heel veel op, zie profiel Haha!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 16:06

Gaat ff profiel bekijken Tong uitsteken

Probeer mijn houding zo goed mogelijk te verbeteren als ik hem rij, maar heb erg pijn in mijn rug hopelijk gaat dat weg door de fysio.. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 20:05

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je mag 1 topic per week openen.