Hij is een 6 jarige ruin, heeft L2 gelopen. O.a. mijn instructrice heeft hem voor de vorige eigenaar uitgebracht.
Sinds eind februari zijn Valescus en ik hard op weg om samen een team te vormen.
Mijn bedoeling is om hem uit te brengen in de dressuur. Mijn startkaart heb ik net binnen, en ik zal binnenkort dus ook bij de B-paarden starten.
Valescus is een paard wat graag achter de teugel kruipt en zo onder het werk uitkomt. Het is echt een slim paard, en gooit het graag op een compromis.
Ik heb de dag voor de wedstrijd een nieuw zadel gekocht. Niet als excuus wil ik dit gebruiken, maar misschien verklaart dat ietswat mijn houding..
Ik zie dat ik behoorlijk weer bij elke pas aan het drijven ben. Dit betekent dus echt even sporen weer af en er flink op letten. Misschien komt het dat ik weer terug ga van dressuurzadel naar vzh. En is het een kwestie van wennen. Maar hier wordt weer aan gewerkt!De wedstrijd ging wel goed. Het was een fijne oefening. In de eerste galop had ik een "onderonsje" met valescus, wat ik nog nooit eerder met hem gehad heb. Verklaar het maar? spanning? uitproberen? verzet? Ik ben iig blij dat de jury mij de mogelijkheid heeft gegeven om het goed af te sluiten!
Filmpje (6 min. dus hele proef)
http://www.youtube.com/watch?v=CVElTiOxEW0
Mijn eigen punten:
- actie -> reactie! 1 x drijven is voldoende.
- ontspannen doorzitten..
- Gebruikelijke: tenen naar binnen, hakken laag, en mijzelf lang maken.