Kasper @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mistralleke

Kasper @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 11:48

Dinsdag is Jacyntha(Jasia@bokt) langs geweest en heeft wat foto's gemaakt van mij en Kasper.
Kasper is een 15-jarige ruin die ik sinds 2 maanden rijd. Hij heeft altijd voor de kar gestaan en is dus nog niet zolang onder het zadel.

We rijden niet op een bepaald niveau aangezien er nog aan van alles gewerkt moet worden. Ik werk er vooral aan zijn concentratie bij mij te houden, aangezien meneer sterk het idee heeft dat ik een vliegje ben waar hij zo nu en dan een keer naar moet luistert. Vork De hele training draait om concentratie en ontspannen.

Nog 1 ding: Kasper heeft zondag slokdarmverstopping gehad, daarom vooral gestapt en wat rustiger aan gedaan ook ivm warm weer.

Punten waar ik op moet letten:
- Ik moet echt recht gaan zitten - Schouders naar achter
- Handen hoger en teugels korter, nu lijkt het alsof ik vast houd.
- in de galop meer op mijn kont zitten
- mijn houding Bloos

1. We beginnen met instappen
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4. Véélste diep, maar hij ontspant dan wel. We werken er wel aan om hem minder diep te laten lopen, tips?
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7. weer te diep
Afbeelding
8. Drafje
Afbeelding
9.Galop.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding

Nou kom maar op met dat commentaar!

groetjes,
Karlijn en Kasper

maccie

Re: Kasper @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 12:18

je bijzetteugel heeft zo te zien niet zo heel veel effect waarvoor gebruik je die?

verder is het een leuk paard, oefening baart kunst je ziet stukken dat hij naar je hand gaat zoeken en ontspannen probeerd te worden, die moet je nu vast zien te houden en uit tebreiden. vor het te diep lopen zou ik als tip geven hem iets meer vanuit de achterhand te gaan rijden en hem voorwaarts te houden. evt. even de binnen hand iets op tillen als hij voorwaarts blijft maar te diep gaat. succes!!

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 12:31

bedankt voor de tips, daar kan ik zeker wat mee Lachen

De martingaal zit er erom omdat hij anders zijn hoofd extreem hoog opgooit zo nu en dan. In de bak kan doet hij het amper maar met buitenrijden niet. Voor de zekerheid zit ie er ook nog aan als we de bak in gaan, maar hij is vooral bedoeld voor buitenritten.

@ marimba: De vader van kasper is Waterman.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 12:34

Bijzetteugel? Ik zie geen bijzetteugel, alleen een martingaal. Je geeft zelf al op welke punten aandacht verdienen. Al met al vind ik het er niet slecht uitzien. Het paard is langgelijnd en derhalve al moeilijker om bij elkaar te rijden. Veel plezier samen!

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:01

Lien2 schreef:
Bijzetteugel? Ik zie geen bijzetteugel, alleen een martingaal. Je geeft zelf al op welke punten aandacht verdienen. Al met al vind ik het er niet slecht uitzien. Het paard is langgelijnd en derhalve al moeilijker om bij elkaar te rijden. Veel plezier samen!

een martingaal IS een bijzetteugel Clown

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:02

O, ik heb altijd geleerd dat een martingaal en bijzetteugel (net als slof, chambon, etc) hulpteugels zijn Clown

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:09

Erg knap dat je m toch af en toe rond krijgt. Dat ie lekker gaat ontspannen, dan is het ook een mooi plaatje. Ik zou zeggen ga zo door, volges mij komt dit wel goed. En je zegt zelf af en toe te diep, is ook wel zo maar met een beetje been kun je dat zo weer opvangen. En het zijn natuurlijk moment opnames.

Heel erg veel succes!

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 13:16

@ Lien2: ik heb ook altijd geleerd dat het hulpteugels zijn Bloos En Kasper is inderdaad erg lang gelijnd, dat maakt het nog lastiger.

@ Cyruss_: Dank je!

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:03

hee die ken ik!!
Hebben jullie al een nieuw hoofdstel Nagelbijten / Gniffelen
Hij ziet er heel goed uit Ja
Alleen je handen rechtop en de andere puntjes die je zelf ook zegt Ja

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:24

heej leuk paardje !
denk wel aan je pianohandjes, je hand iets naar voren en lijkt op sommige foto's ( 2, 3 en acht bijv) dat je je hand iets wat vast zet Clown

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:20

Het is goed dat hij diep loopt, alleen moet het neusje er meer uit. Dit kun je oplossen door hem meer been te geven. Hij is erg lang in zijn rug en gebruikt deze goed als hij eerst wat dieper ingesteld is. Later als hij wat meer bijelkaar loopt, kun je hem wat hoger in gaan stellen.

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 16:27

x_lieze schreef:
hee die ken ik!!
Hebben jullie al een nieuw hoofdstel Nagelbijten / Gniffelen
Hij ziet er heel goed uit Ja
Alleen je handen rechtop en de andere puntjes die je zelf ook zegt Ja

Ja, we hebben een nieuw hoofdstel.
Afscheidscadeautje van mij.. Verdrietig
Moet alleen nog 'uitgepakt' worden.

Ik durf het hoofdstel ook niet meer om te doen buiten de stal Vork
wonderworst_ schreef:
heej leuk paardje !
denk wel aan je pianohandjes, je hand iets naar voren en lijkt op sommige foto's ( 2, 3 en acht bijv) dat je je hand iets wat vast zet Clown

Ja dat was mij ook al opgevallen, terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet doe(volgens mij Clown ). Maar zeker een puntje om op te letten!

frisiangirl schreef:
Het is goed dat hij diep loopt, alleen moet het neusje er meer uit. Dit kun je oplossen door hem meer been te geven. Hij is erg lang in zijn rug en gebruikt deze goed als hij eerst wat dieper ingesteld is. Later als hij wat meer bijelkaar loopt, kun je hem wat hoger in gaan stellen.

Bedankt voor de uitleg en tip Lachen

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:46

Jaa! Mijn scheve foto's ROFL
Kasper is geweldig! Lovers

Vind dat je heel rustig en vriendelijk rijd Karlijn, heerlijk om te zien Lachen

Idd wat meer concentratie af en toe, maar vond dat ie het al goed doet!
Voor dat te diep lopen misschien wat meer overgangen maken, dat helpt ook voor die concentratie er wat meer bij te krijgen..
Ook veel schijnovergangen enzo. Lachen

x Lovers

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 17:47

@ Jasia: er zitten maar 4 echt scheve foto's bij, die ik ook nog heb ingezoomd Tong uitsteken Valt toch nog best mee?

Vond het heel leuk dat je er was iig, en dat je hem gevangen hebt Clown En bedankt voor de tip!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 07:44

Ziet er niet slecht uit Karlijn! Als ik je tips mag geven (diep opkroppen doet Bregh ook nogal eens) is zodra hij te diep gaat, aandrijven, en daarna meteen weer de ontspanning opzoeken. Dus met been van achter naar voren, van voren licht opvangen en ontspannen. Kost tijd, kost moeite maar werkt wel.

Je handjes weet je al, je zou je hakken ook meer uit kunnen drukken waardoor je beenligging nog rustiger wordt en je ook beter hulpen kan geven vanuit je kuit.

foto3 vind ik hem mooi lopen, de bovenlijn is recht en hij draagt zijn hals goed (kan je zien aan de spier die dikker wordt) en dat is hetgeen je naar toe wil werken met hem, zodat die sterrenkijkershals (is een term voor, ben hem effe kwijt) eraf gaat en hij makkelijker gaat dragen.

Omdat ie zo lang is, is longeren met een pessoa ook geen verkeerd idee, dan wordt ie zich meer bewust van zijn achterhand. Verder sluit ik me aan bij bovenstaand, veel overgangen rijden, nog niet teveel figuren zodat zijn balans beter wordt. Galop lekker even laten voor wat het is en eerst die stap en draf goed bevestigd hebben. Dus eigenlijk, lekker doorgaan!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 07:51

Moderatoropmerking:
Reacties tegen de regels verwijderd.