Rij foto's van Durkje (fries)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikuu

Rij foto's van Durkje (fries)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 10:56

Gisteren is geerte vriendin en van bokt samen met mij mee geweest naar de mijn vz paarden.
We hebben toen ook een paar rij foto's gemaakt.

Informatie Durkje:

Leeftijd: 14 jaar
Ik ga met haar op les.
Ze werd voor we haar kregen met liverpooltrens gereden.
En nu rijden we haar met enkelgebroken.
Omdat ze in het begin altijd heel erg wil rennen en alleen maar hard wil kan ze dan wel eens sterk zijn.

Hieronder komen de foto's Wel een beetje aardig zijn met comentaar geven! Ach gut

We hebben eerst gewoon gereden gestapt gedraaft en gegalopeerd. Daarna heb ik op een lang stuk gegalopeert voor een filmpje en foto''s

Draven
Afbeelding

Afbeelding

mooie lucht maar we hebben het droog gehouden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
galop
Afbeelding

Afbeelding

Nog een mooie laatste foto Cool
Afbeelding

geerte

Re: Rij foto's van Durkje (fries)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:58

het zijn toch wel mooie foto's geworden.
Ik dacht namelijk dat het helemaal was mislukt Knipoog

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:02

jammer dat t paard op alle foto's zijn rug wegdrukt. Hij heeft zo een onder hals. Dat is wel jammer. Probeer of je m nageeflijk kan gaan rijden dat hij in zijn rug gaat ontspannen en gaat zakken met zijn hoofd. Blijven oefenen dan komt t vanzelf een keer goed. Verder leuke foto's hoor.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:03

EEN FRIES Go jij! Go jij!
Ziet er leuk uit Haha!
Let alleen wel op je handen en benen.
Probeer je stijgbeugel 2 gaatjes langer te doen, zo komt je been wat mooier te liggen.
En probeer je handen wat hoger te plaatsen, je zet ze nu nogal vast waardoor het paard wat hoger met zijn hoofd gaat lopen.

Succes verder met dit pracht beest Haha!

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:06

Erg leuke fries! Beugels mogen wel 2 gaten langer, je komt erg ver uit het zadel en je knieën zitten in spring houding. Daar zal je zit ook beter van worden, je zit erg naar voren. Verder lijkt het dat je je handen vast zet. Let op je benen in de galop, maak ze lang, niet optrekken Knipoog
Zo van de foto's lijkt het wat ongecontroleerd, er zit weinig nageeflijkheid in. Maar wat een gangen heeft die Fries, echt een plaatje! Ik zie dat je les hebt, dus die punten die ik noem zal je instruc(teur)trice er ook wel in hameren Knipoog
Succes er mee!

ikuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 11:07

Klopt inderdaad dat ik mijn handen niet echt hoog heb ik zal er op letten. En dat ze haar rug weg drukt klopt ook ze is meestal heel gespannen omdat ws. alleen maar met haar hebben geraced. En probeer ik nu eerst de rust in haar te krijgen met stappen is ze ook onspanner en laat ze haar hoofd ook zaken.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:11

Wat een mooie fries!
Lekker slank ook Dat mag bij mijn friezen ook nog wel eens gaan gebeuren Bloos
Ze kan wel lekker haar hals erop zetten zie ik wel op de foto's Clown Echt zo'n typisch friezenkenmerk. Probeer haar goed van achter naar voor te rijden, zodat ze meer gaat ontspannen. Dan gaat gelijk haar hoofd ook wat zakken. Zo is ze weer wat minder sterk. Want hoe hoger dat ze die hals gooit, hoe sterker dat ze voor jou wordt. Knipoog
Probeer verder goed je hakken naar beneden te houden. Ook mogen je beugels wel een paar gaatjes langer, ik vind je erg kort zitten namelijk. Verder ziet her er leuk uit! Veel plezier verder!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:17

Mooi paardje.
Goed dat je les gaat krijgen op haar!

Ze loopt op de foto's erg met haar rug weggedrukt.
Daardoor ziet jou houding er ook niet altijd even netjes uit. Bloos
Je zit een beetje als in een stoel.
Probeer ook je handen rechtop te houden en wat hoger te doen.
Je paardje gaat volgens mij ook erg hard?

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:09

ik zou zeker bij friezen proberen ze lekker laag te laten lopen omdat ze altijd toch een beeteje de neiging hebben om de hals er op te zetten zoals je op de foto's ziet verder een heel leuk paardje

ikuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 16:04

Dank jullie wel voor de reacties. Het klopt inderdaad dat het een friezen kenmerk is dat zie je bij de meeste friezen zo dat ze hun hoofd heel hoog willen houden. Ik ga ook op les om nieuwe dingen te leren nagevelijk worden en andere oefeningen te leren.
Mijn beugels kunnen misschien iets langer dat zal ik de volgende keer even doen!

Bo0tJuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:14

sandr0 schreef:
jammer dat t paard op alle foto's zijn rug wegdrukt. Hij heeft zo een onder hals. Dat is wel jammer. Probeer of je m nageeflijk kan gaan rijden dat hij in zijn rug gaat ontspannen en gaat zakken met zijn hoofd. Blijven oefenen dan komt t vanzelf een keer goed. Verder leuke foto's hoor.

Ja, dit wilde ik ook gaan zeggen, maar iemand was me al voor;).
Ze loopt erg hoog in de lucht met haar hoofd alsof ze heel gespannen is, probeer die ontspanning op te zoeken en ze loopt meteen al veel meer in balans.

ddjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:53

Heey sietske! Haha!

Ik heb er al wat van gezegt! Heb al hele verhalen gehouden.
Maar altijd leuk om tips te blijven geven nou.. werken aan de buiging en stelling, en aan je houding. Maar die word vast verbeterd door als het paard zich wat meer gaat ontspannen en wanneer die wat dieper naar beneden loopt!

Suc6 er mee he sietske! Ik hoor nog wel hoe het op de les is gegaan!

Groetjes Martine Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 06:55

We hebben besloten om je topic op HAW te sluiten vanwege de slechte kwaliteit van je foto's. HAW is bedoeld voor opbouwend rijtechnisch commentaar, en dit kan alleen gegeven worden als je foto's van een acceptabele kwaliteit zijn. Zodra je andere foto's beschikbaar hebt die hier wel aan voldoen, dan mag je uiteraard een nieuw topic openen. Bovendien voldoet je openingspost niet aan de regels.