Anne_Loes schreef:Ik wil eerst even zeggen dat je helemaal niet zo'n slechte houding hebt, je zit lijkt meer het probleem te zijn. Probeer jouw zwaartepunt een beetje meer te verplaatsen naar het zwaartepunt van je paard (zijn zwaartepunt ligt op dit moment op zijn schouders, aangezien hij op jouw hand naar voren leunt). Dit kan je vooral oefenen in draf door heel iets voorover te gaan zitten tijdens het lichtrijden.
Volgens mij is je probleem gewoon dat je paard te veel op jouw hand hangt, waardoor jij niet optimaal kan zitten. Een paard gaat alleen op je hand hangen als jouw hand prettig is voor hem, als jij dus een stille hand hebt. 'n complimentje dus... maar het nadeel van een zachte hand is dan het paard aan de voorkant steun gaat zoeken, ipv aan de achterkant. Kracht komt voort uit de achterbenen en die moet jij gaan proberen te stimuleren door het paard goed voorwaarts te rijden en veel tempowisselingen te maken. Door middel van (slangen)voltes (vergroten en verkleinen) en voorwaarts rijden ga je zijn binnenachterbeen op de juiste manier belasten. Op een gegeven moment wordt dit achterbeen krachtiger en gaat het daar steun zoeken (in plaats van op jouw hand). Dan kan jij waarschijnlijk ook veel beter zitten waardoor je houding weer meer ontspannen wordt en verbetert.
En ik zou als ik jouw was nog eens even na gaan denken of je wel met je instructeur op één lijn ligt...
Veel succes!!
dankjewel
hier heb ik wel wat aan ik ga ermee aan de slag