Axel @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyBubble

Axel @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 18:51

Het is alweer ff geleden dat ik heb gepost met werk fotos van axel.
De eerste en de laatste keer dat ik dit wel deed zat ik er voor de 4de keer op.

Nu is dat ongeveer weer 2 maanden geleden, en vind ikzelf dat wij saampjes erg vooruit zijn gegaan, al zijn hier en daar nog wel wat haken en ogen, Maar dat snap ik zelf ook wel, Wij heten geen anky en bonfire Knipoog Koe . commetaar mag gegeven worde, maar hou het op zijn minst netjes en niet zoals er vaak gebeurt kwetsend, Meeste commetaar geef ik zelf wel.

Eerst is er natuurlijk effe getut.
Afbeelding

Daarna longeren ( Ja ik longeer nog voor ik rijd, gezien mijn paard net 2 maanden onder het zadel is en er is een verschil tussen longeren en je paard uitputten en er dan opstappen zodat ie niets meer doet)

Afbeelding
Zielig istie he ?

Afbeelding
Er moet tijdens galop natuurlijk ff met het hoofd gezwaait worden Sigaar

Nu de rij fotos, Voor ik ze neerzet zeg ik wel even dat ik een ongeluk heb gehad, en niet bepaald de zit van anky heb, dan weten jullie dat ik weet dat ik verrot zit, dan hoeven jullie mij dit niet nogmaals even op mijn pijnlijke nek te drukken Knipoog Dit wil dus zeggen, knieblessures en rug en nekblessures Knipoog

Afbeelding
Even stap oefeningetjes met voltens enzo (no gniet perfect but working on it)
Mijn hakken mogen ook wel wat lager en me tenen naar binnen Sigaar

Afbeelding
Ff lonken naar zn buurt chikkie natuurlijk Vork Wat kijk ik toch weer geamuseerd, heerlijk zulke foto momenten Pling

Afbeelding
Drafje same commetaar hier

Afbeelding

Afbeelding
Wat ik hier vna plan was weet ik nog niet helemaal.. Koe

Last but not least, ff poseren natuurlijk
Afbeelding
Lees vooral de sarcastishe uitdrukking vanmijn paard af Sigaar

Noudit was het zon beetje, weet al dat er erg veel commetaar op mijn rijstijl gaat komen Knipoog Maar op gelukkig weet ik voor mijzelf en voor me beesie dat ik er keihard aan werk.

MissDonna

Re: Axel @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:53

vind je een cap niet veilig als je er voor de 4e x opzit?

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 18:55

MissDonna schreef:
vind je een cap niet veilig als je er voor de 4e x opzit?

lezen is een vak Lachen
dit is niet de 4de keer dat ik er op zit, zoals je kon lezen waren DE LAATSTE FOTOS hier geplaatst, toen de keer dat ik er voor de 4de keer op zat. hij is nu al 2 maande onder het zadel.
En dan nog, is het mijn eigen keuze Knipoog ik ga hier niet weer een discussie beginnen over caps want ik snap zelf ook wel dat ik er 1 op had moeten doen.,

suzanne_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:56

donna er staat duidelijk bij de laatste keer was toen ik voor de 4e keer er op zat 2 maande later zijndeze foto's gemaakt.
en cap is eigen keus er zijn wel genoeg topics met cap of zonder cap;)

ik vind het er goed uitzien commentaar geef je zelf al;)

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:56

hoi esther,

ziet er al super uit hoor commertaar geef jezelf al.
en lol met je knol gaat boven alles dan de perfecte zit;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:57

En vooral als je zelf zegt dat je al nek en rug klachten hebt. Beter voorkomen dan genezen.

Je hebt zo te zien ook een erg sterke binnenhand en je hebt ook pianohanden. Leuk paard.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 18:57

suzanne_H schreef:
donna er staat duidelijk bij de laatste keer was toen ik voor de 4e keer er op zat 2 maande later zijndeze foto's gemaakt.
en cap is eigen keus er zijn wel genoeg topics met cap of zonder cap;)

ik vind het er goed uitzien commentaar geef je zelf al;)

Thanks Lachen Over het algemeen vind ikzelf dat ik best voor uit ben gegaan ondanks mijn kromme rug en nek. Maar we komen er wel! Moet er gewoon echt keihard voor werken met vooral veel pijnen moeite haha

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:58

Ik vind dat je jouw handen erg vast zet Lachen probeer wat meer ontspanning te krijgen in jezelf, en zeker in je handen.....

je hebt een hele mooie haf, met best leuke gangen alleen blokkeer je de gangen met je hand Lachen

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 18:58

tallechie schreef:
En vooral als je zelf zegt dat je al nek en rug klachten hebt. Beter voorkomen dan genezen.

Je hebt zo te zien ook een erg sterke binnenhand en je hebt ook pianohanden. Leuk paard.

dat klopt Knipoog Daar werk ik ook aan, sta ook onder begeleiding van instructrice Tong uitsteken

@ Kiwiko
Mijn paard rend rechtdoor als ik niet streng met mijn binnehand ben Clown
En kan inderdaad veel meer ontspannen, maar hij liep al erg voorwaarts dus ging af en toe echt tesnel

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:59

streng is niet vast Haha! Haha!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 19:00

KiWiKo schreef:

Ik bedoel er in ieder geval hetzelfde mee Lachen

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 19:00

Wendy1989 schreef:
hoi esther,

ziet er al super uit hoor commertaar geef jezelf al.
en lol met je knol gaat boven alles dan de perfecte zit;)

Thnx meis, en bedankt voor de super fotos!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:01

PinkyBubble schreef:
KiWiKo schreef:

Ik bedoel er in ieder geval hetzelfde mee Lachen

je hand vastzetten is nooit goed, en als jouw paard rechtdoor rent dan moet je dat oplossen met been en zit, niet met hand.......
Lachen

Wat zegt je instructeur hiervan?

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:03

het over de strenge binnen hand is niet waar.
ik heb vanmiddag de fotos gemaakt voor haar en heb haar toen ook uiteraard zien rijden.
ik moet zeggen ze zit juist zo min mogelijk in de mond en doet alles met haar benen en ja ook met een jong dier moet je wel eens iets strenger zijn met je hand.
maja fotos zijn ook maar moment opnames he.
het verplaatsen van de hand is om het paard wat meer te steunen voor een wending of volte maar vasthouden of hard in de mond is ze absoluut niet

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 19:03

KiWiKo schreef:
Wat zegt je instructeur hiervan?

Wat denk je dat ze zegt... Dat het niet goed is natuurlijk, maar hij rent ook erg vaak door mij heen, oftewel kan been geve tot ik een ons weeg (en geloo fmij gezien mijn lichaams bouw duurt het lang) Maar hij heb er schijt aan, Hij blaast zn buik op en rent alsnog door.. En zoals je al zei, ik moet ook veel meer ontspannen, ik zit er nog TE gespannen op..

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:04

Wat een knappe pony! Probeer inderdaad wat minder streng met je hand te zijn. Als je je handen zo laat zal die heel sterk worden omdat dat in zijn mond heel pijnlijk is. Hij gaat juist harder als je je handen vastzet dus probeer dat anders op te lossen. Maar eigenlijk val ik nu in herhaling sorry haha Bloos

Hoe is het verder gegaan met inrijden? Ik heb het zelf ook gedaan, ik vond het heel leuk maar soms viel het best wel tegen omdat ze dan toch andere dingen deden dan verwacht Clown

Succes verder Haha!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 19:06

Pistasche schreef:
Wat een knappe pony! Probeer inderdaad wat minder streng met je hand te zijn. Als je je handen zo laat zal die heel sterk worden omdat dat in zijn mond heel pijnlijk is. Hij gaat juist harder als je je handen vastzet dus probeer dat anders op te lossen. Maar eigenlijk val ik nu in herhaling sorry haha Bloos

Hoe is het verder gegaan met inrijden? Ik heb het zelf ook gedaan, ik vond het heel leuk maar soms viel het best wel tegen omdat ze dan toch andere dingen deden dan verwacht Clown

Succes verder Haha!

Bedankt voor je leuke reaktie!
Ik weet dat hij alleen maar harder gaat als ik vast zet, Maar ik zet ze niet altijd vast, alleen als hij dus door mij heen rent en de volte bijvoorbeeld niet in wilt wenden, Zoals Wendy al zei zijn het moment opnames en nam zij fotos als ik net de volte opdraaide, Over het algemeen rijd ik vaak met losse teugels om hem juist op mijn zitt e proberen te rijden, maar met een pony die allekanten opgaat die hij zelfw il is dit niet echt een handige oplossing Tong uitsteken

Met inrijden ging het perfect, ik ben er over het algemeen vandaag voor het eerst afgevallen Tong uitsteken omdat hij dus zijn gang ging en de andere kant oprende Clown
Laatst bijgewerkt door PinkyBubble op 11-06-08 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:06

op 5 van de 8?? foto's zie je duidelijk een behoorlijk inwerkende hand Lachen dan heb je het niet meer echt over momentopnames, als er een foto was geweest had je me niet gehoord Lachen

@ TS ik wil je alleen maar helpen Knipoog want echt, lossigheid red je Haha!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 19:08

KiWiKo schreef:
op 5 van de 8?? foto's zie je duidelijk een behoorlijk inwerkende hand Lachen dan heb je het niet meer echt over momentopnames, als er een foto was geweest had je me niet gehoord Lachen

@ TS ik wil je alleen maar helpen Knipoog want echt, lossigheid red je Haha!

Tsja daar heb je gelijk in.. Maar geloof mij dan ook als ik zeg dat ik niet de gehele tijd "vast rijd" alleen bij de voltes.. omdat hij daar dus ook uitbreekt en vervolgens nergens op reageert ook niet op zit en been. Als ik hoefslag volg, of op 2de hoefslag, zit ik amper in zijn mondje, juist omdat ik niet wil dat hij harder gaat, en omdat ik dat zo geleerd heb

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:16

prachtige haf!!!ik sluit mij bij @kiwiko aan wat het handen verhaal betreft,je ziet dat hij nog een beetje moeite heeft met zijn balans(hoofdhouding) maar dat komt goed!
Misschien dat hij daarom ook wat rennerig is,als hij zijn balans heeft zal dat wel beter worden.
Verder zou ik longeren met beenbescherming om....

een paard wat 2 mnd onder het zadel is kan volgens mij nog niet echt op de zit reageren....of het moet een heeele gevoelige zijn....

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 19:19

geerke schreef:
prachtige haf!!!ik sluit mij bij @kiwiko aan wat het handen verhaal betreft,je ziet dat hij nog een beetje moeite heeft met zijn balans(hoofdhouding) maar dat komt goed!
Misschien dat hij daarom ook wat rennerig is,als hij zijn balans heeft zal dat wel beter worden.
Verder zou ik longeren met beenbescherming om....

een paard wat 2 mnd onder het zadel is kan volgens mij nog niet echt op de zit reageren....of het moet een heeele gevoelige zijn....

DAt zijn mijn instructrive ook al,
Verder kan ik inderdaad wel wat minder vast gaan proberen te zetten tijdens een volte, kijken of hij alsnog door me heen crost, waarschijnlijk wel maar dan heb ik het in ieder geval geprobeert.
Ik weet zelf ook wel dat kiwiko gelijk heb maar vind het altijd zo rot, als ik zelf weet dat ik juist met te losse teugel rijd, behalve in de voltes. Maargoed Lachen Je moet natuurlijk wel tegen kritiek kunnen haha.

Wat been bescherming betreft vond ik het TE warm voor beenkappen, en daar krijgt hij schuur plekken van op zijn benen, dus dan maar zonder. Niets aan de hand dus.

En het is inderdaad ee prachtmanneke Haha! dat realiseer ik mij iedere dag weer als ik hem zie

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:24

Hey es,

Wat een leuke foto's van Ax en jou.
Het gaat steeds beter he
En ik zie jullie vaker rijden Knipoog en over het algemeen niet echt met "vaste" hand.
Ik vindt het knap hoe je hem zelf inrijdt, met je blesures Lachen
Wat een knappert is het toch he!!!

Groetjes mar.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 19:26

mardjai schreef:
Hey es,

Wat een leuke foto's van Ax en jou.
Het gaat steeds beter he
En ik zie jullie vaker rijden Knipoog en over het algemeen niet echt met "vaste" hand.
Ik vindt het knap hoe je hem zelf inrijdt, met je blesures Lachen
Wat een knappert is het toch he!!!

Groetjes mar.

DAnkjewel mar! Voor je leuke reaktie Lachen Ik ben inderdaad vaker gaan rijden, eerst durfte ik niet zo goed nog in de grote bak dus stelde ik het steeds uit, maar hij werd steeds braver en ik vind het nu zelf ook steeds leuker om met hem te gaan werken.

Hoe ik hem in heb gereden vind ik ook een mijlpijl voor mijzelf agezien ik ditn ooit verwacht had te kunne.. En ondanks dat hij soms wat rennerig is, vid ik dat hij het heel goed doet.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:28

mooie pony,absoluut ik ga verder met kiwiko mee en....is je zadel niet wat aan de kleine kant?

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 19:30

Wildgirl schreef:
mooie pony,absoluut ik ga verder met kiwiko mee en....is je zadel niet wat aan de kleine kant?

Voor min paard lig het goed, maar voor mijn perzikbilletjes is hij voor het mooie inderdaad een inch maat te klein. maar als ik 18 inch neem past niet op zijn ruggetje de zadelmaker zei dat ik het nog wel kon hebbe, maar ben nu extreem aan de lijn dus moet goed kome Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door PinkyBubble op 11-06-08 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt