Ikke op anne @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Ikke op anne @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 17:10

Ik geef iemand les op de fries en die is een beetje vast gelopen. Ze reageert absoluut niet meer op haar been, en word daar door gefrustreerd en word ze kwaad. Dus ik ga nu tijdelijk anne 1 keer in de week bijrijden. Daarbij wil ik gaan bereiken dat ze weer beter aan het been komt. (wat gisteren al aardig lukte) En ze probeert door bv harder te gaan of de bocht af te snijden onder het werk uit te komen. Dit is de eerste keer dat ik haar serieus rij, dus verwacht er nog niet te veel van. Want er is een groot verschil tussen een haflinger en een fries kwa gangen.

Van draf naar stap en belonen. Iets waar ze eingelijk best wel goed op reageert.

Afbeelding

een drafje ergens in het begin nog, je ziet dat ze nog gespannen is, en dat ze nog niet helemaal weet wat ze van mij kan verwachten.

Afbeelding

Aangaloperen, waar ze behoorlijk in protest kwam. Ik heb haar hierna terug gepakt en erna op een normalere manier aan gegalopeerd

Afbeelding

Zie hier het resultaat van enigzinds normaal aangaloperen

Afbeelding

Dit is haar moeilijkere hand om te galoperen, ze sprong dus verkeerd aan en springt op een gegeven moment over. Ik ga hier de volgende keer meer op letten want ook dit is dus voor haar een manier om onder de goede galop uit te komen.

Afbeelding

Draf op een volte al veel meer ontspannen

Afbeelding

Hier probeer ik haar wat meer naar beneden over de rug te laten lopen. Ik zie dat ik een klein beetje reactie van haar krijg.

Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. het meisje dat erop rijd is 14, en ik ben 10 jaar ouder.
Dit is de eerste keer dat ik op deze fries rij (serieus) en moet dus nog erg aan zn gangen wennen.

Blue_Dreamer

Re: Ikke op anne @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 17:12

Laatmaar, zie dat het inderdaad filmpjes zijn Lachen
Vind dat het paard ronder gereden mag worden, maar zodra het van achter naar voren rijden in orde is, zal dat waarschijnlijk zelf goedkomen Lachen
Idd veel schakelingen rijden om het paard aan het been te krijgen Lachen
Laatst bijgewerkt door Blue_Dreamer op 11-06-08 17:21, in het totaal 2 keer bewerkt

elisabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 17:13

denk dat het moeilijk is om goed comentaar te geven, fotos zijn niet goed te zien

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 17:16

het zijn filmpjes, klik er maar eens op

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 17:28

Denk dat als je er wat langer mee rijdt het helemaal in orde komt. Op het einde ziet het er toch al wat ontspannender uit!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 17:30

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar eigenlijk vind ik dat jij nu ook niet echt de aangewezen persoon bent om een paard beter te laten lopen. Ik zie op de filmpjes een hele boel stukken waarbij ik denk...oeps!!Galop zou ik in elk geval voorlopig even laten voor wat het is en eerst maar eens proberen het paard nagevelijk en ontspannen te laten lopen/draven. Galop brengt toch vaak spanning met zich mee. VW NW is je eerste vereiste en vanuit daar verder werken. Dat jij 10 jaar ouder bent dan de eigenares van het paard wil nog niet zeggen dat je beter kan rijden natuurlijk!

mirjamvdkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 17:34

Ik vind dit geen ontspannen beeld geven, na mijn idee hang je veel te veel in zijn mond en houd je hem veel te veel bij je!! Laat dat paardje eerst lekker over zijn rug lopen en ga dan pas verder met dat aangalloperen. Heb je mischien ook rij foto's van diegene van wie ze is en op wat voor stukken het dan vast loopt.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 17:51

nogmaals, ik moet dat paard ook in het begin erg bij me houden, anders gaat ze door alleen maar sneller onder me vandaan. Ik vind het overigens knap als je de eerste keer je paard al netjes aan de teugel hebt lopen. Ik zou ook niet weten waarom ik niet een aangewezen persoon ben om dit paard te rijden. Heb je me in RL zien rijden??? Volgens mij niet nml, dus oordeel dan niet....

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 17:56

Ik ben het eens met pubelia. Het is ten slotte de eerste keer dat ze er mee reed, dan kan alles niet perfect gaan.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:03

wat een wazige filmpjes....kan dr weinig zinnigs over zeggen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:16

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet

Met name de kwaliteit van de filmpjes is te slecht om alles goed te beoordelen om goed rijtechnisch commentaar te kunnen geven.