Bernice en Freedom L2 debuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xBernice

Bernice en Freedom L2 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 11:07

hallo,

ik ben bernice en mijn pony heet Freedom. ik heb laatst voor het eerste L2 gereden. ik vond het ten eerste heel goedgaan een aan de foto's tezien is dat het ook goed gaat maar ik had wat te vragen over het wijken. oja ik had 178 en 176 dus heel netjes vond ik..

ik heb altijd 5en en 4en voor het wijken!
maar waarom ik heb een aantal foto's van het wijken gemaakt tijdens de wedstrijd om het aan jullie tevragen Lachen

weten jullie wat ik fout doe?
hier de foto's.

1. binnenkomen
Afbeelding
2. leuke foto maar wat ik voor eeen oefening rij??
Afbeelding
3. ziet er goed uit vind ik zelf
Afbeelding
4. inzet wijken
Afbeelding
5. eerste pasje wijken
Afbeelding
6. wijken...
Afbeelding
7. wijken.....
Afbeelding
8. hehe eindelijk bij de hoefslag... Knipoog
Afbeelding
9. hals strekken
Afbeelding
10. Middendrafje...
Afbeelding

dit was het dan en het wijken is dat nou helemaal fout of niet?
eigenkomentaar: Bloos
- niet te veel naar voren vallen.
- handen te breed.

Born2BCrazy

Re: Bernice en Freedom L2 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:16

Leuke combinatie zijn jullie Lachen

Wijken ziet er op zich helemaal niet zo verkeerd uit.
Je pony zou zijn/haar achterhand wat meer mee mogen nemen.
Verder kan ik er zo weinig aan zien. Hij lijkt bij de inzet mooi recht.. Maar lijkt iets tegen de hand te komen?
Hoe zat het met je tempo? Bleef ie mooi in 1 tempo zijwaarts-voorwaarts gaan?

Wat stond er op je coupon voor commentaar?

Tot slot, denk om je houding, maar dat had je zelf ook al gezien.
Vind je nogal 'strak' in je handen. Op sommige foto's plaats je ze nl. óp de hals en lijkt het alsof je zet vastzet.
Zorg er ook voor dat je je handen voor je houdt. Teugels zou je bijv iets korter kunnen nemen.

Verder gewoon lekker zo doorgaan en niet te druk maken over het wijken.
Gewoon lekker dooroefenen met je instructrice/instructeur. (wat zegt hij/zij van je wijken?)
Komt heus wel goed Lachen

o_mariska_o

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:18

heey,
ik vind het er al goed uitzien Knipoog
ik kan niet echt goed zien hoe het wijken is gegaan, maar je moet proberen om in hetzelfde tempo te blijven draven onder het wijken en dan iedere pas ongeveer evenveel opzij gaan.
op foto 8 mag hij iets rechter blijven, zn kont zit te veel naar binnen zeg maar.

ik heb even een uitleg opgezocht, misschien dat je er wat aan hebt Knipoog
Wijken voor de kuit : Dit is een oefening waarbij het paard zich voorwaarts-zijwaarts beweegt. Het paard wijkt zijwaarts voor de druk van het been en kijkt hierbij iets tegengesteld aan de richting waarheen het gaat. Daarbij mag de hals niet te veel gebogen zijn, het hoofd niet kantelen en dient het paard regelmatig te gaan. Het paard dient zo veel mogelijk parallel aan de zijden van de rijbaan te blijven. De benen kruisen voorlangs en zijwaarts.
De hulpen voor het wijken voor de linkerkuit : Vanuit stap of draf maakt u een halve ophouding en u drijft het paard voorwaarts met de zit. Druk de linkerkuit achter de singel en leg de rechterkuit op de singel om te voorkomen dat het paard opzij valt. Gebruik de rechterteugel om het paard op beide schouders te houden en geef een lichte buiging links aan.

xBernice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 11:34

dankje voor de reactie ik ga er aan werken!! op mijn coupon stont iets over mijn tempo dat het inderdaad telaag was en dat die bijna stil valt.

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:03

ziet er leuk uit hoor!
het probleem van het wijken, dat heb ik ook Tong uitsteken die van mij wordt ook een stukje trager. Zorg dat je recht op blijft zitten en kijkt naar de richting waarheen je wilt en je dus ook druk geeft voor je rechterbeen als je naar rechts wijkt. Zorg dat je met je linkerbeen je pony voorwaarts houdt!
veel succes! en de winstpuntjes komen wel dat weet ik zeker! Lachen

xBernice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 13:41

oke dankje.. Lachen

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 17:33

Probeer contact te houden in de mond. (foto 2) En bij wijken zorgen dat hij voorwaards zijwaards gaat!
Maar leke combi Haha!

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:23

Ik kan niet zo goed zien, of de foto helemaal recht van voren is gemaakt... Maar bij foto 7 zie je dat je je gewicht naar rechts hebt hangen, terwijl je naar links wil wijken. Probeer recht boven je paard te zitten en te kijken waar je naar toe gaat/wil. (naar de hoefslag, hoek dus). Dan ga je automatisch iets meer naar links hangen, ipv tegenhangen naar links. Je pony wil toch altijd onder het gewicht van de ruiter blijven en het gewicht hangt naar rechts, terwijl de ruiter naar links wil.
Wat bij mij ook werkte was bij A afwenden met voor je gevoel buitenstelling. Daardoor heb je wat meer druk op je buitenteugel en kun je je pony makkelijker meenemen op de buitenteugel.
Succes!

Mooie pony hoor! Leuk beestje!