Zoals wellicht opvalt op de fotos is Djurre scheef op zijn achterhand. Rechts is hij hoger dan links. Waarschijnlijk heeft hij zich als jonkie gestoten of iets dergelijks. Precies weten we het niet, maar volgens de DA zit daar overtollig kraakbeen. HIJ HEEFT ER ABSOLUUT GEEN LAST VAN!! Djurre haalt zelf de gekste fratsen uit. Wel is ons aangeraden toen jij 2 was langzaam met de sleep aan de gang te gaan om zijn achterhand te versterken en zijn gewrichten te stimuleren en soepel te houden. Dus heeft hij 1 a 2 keer in de maand 15min voor de sleep gelopen. Daardoor is hij zowel geestelijk als lichamelijk al sterker geworden.
We zijn ons ervan bewust dat een Fries langer nodig heeft voordat hij volgroeid is en daarom pakken we het rijden ook net zo kalm aan. Zitten en stappen en bekijken wat hij zelf aangeeft te kunnen. Maar we konden ons gewoon niet nog langer beheersen

Positief opbouwend commentaar is van harte welkom, maar aub geen commentaar in de trant van "aaah wat sielug". We zijn heus wel heel zuinig op ons paardje en alles gaat in overleg met deskundigen.
1. Jaa mijn baasje had toch een gek idee vandaag.... ze zou OP mij gaan zitten!

2. Dus longeren we eerst de 'gekheid' eruit... (welke gekheid?)

3. ... en dan hangen we langs beide kanten in de beugels...

4. ... en stappen we ff op...

5. ... of misschien gaat dat toch niet zo easy als we dachten? Djurre schrok toch wel wat van mijn gehups
Helemaal niet bij stilgestaan dat dat coole paard dat nog niet heeft meegemaakt.. Ik doe mijn best me niet aan het zadel op te trekken, maar mijn lompheid en de kriebels hielpen daar niet echt bij

6. Na dus nog wat naast hem te hebben gesprongen en met een voet in de beugel te hebben gehupst vond meneer het niet meer eng en gingen we omhoog en toen hingen we! Het zadel is toch nog verschoven. Ik denk dat meneer van schik zijn buik inhield
Maar ik wilde niet direct weer afspringen en dus hebben we toch een paar pasjes gezet voordat ik weer afsprong.
7. Even aansingelen en een hulptroep inroepen voor tegendruk en op naar poging 2...

8. ... en toen zat ik!

9. Vervolgens zijn we wat rondes gaan stappen. Ik zit iets naar voren om hem te ontlasten. Wanneer ik terug ga zitten begint hij iets te dribbelen.

10. Toen ik het boktouw durfde los te laten, heb ik de teugels iets opgepakt op licht contact. Blij verrast waren we te zien dan Djurre uit zichzelf al met zijn hoofd naar beneden kwam. Geen Friezenhals die hij erop zet
Op de tweede foto zit ikzelf erg oncharmant, maar ik vind dat hij er mooi opstaat.

11. Met het afstappen blijft hij ook gewoon rustig staan.

12. Pffff... vermoeiend... als mijn baasjes nog eens zo'n gekke ideeen hebben...

dat er mensen naast hem kunnen staan springen maar dat dat eigenlijk de normaalste zaak van de wereld is
.