E. Djarada (L1/L2) @ NRPS Kampioenschappen 2008.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Tamara

E. Djarada (L1/L2) @ NRPS Kampioenschappen 2008.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 18:07

17 Mei '08 had ik de NRPS Kampioenschappen. Het weer was niet lekker, het moest juist die dag regenen! Djarada loopt zoiezo op gras niet zo lekker maar heb toch mijn laatste puntje voor de L2 gereden! Ik had 182 en 176 punten. In 7 wedstrijden heb ik nu 10 winstpunten gereden. Ga in het indoorseizoen naar de L2.

Afbeelding
1. Draf.
Afbeelding
2. Draf, ze is er niet helemaal doorheen.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5. Middendraf.
Afbeelding
6. Middendraf en heb jammer genoeg geen geld gevonden..
Afbeelding
7. Middendraf, heb dan vaak de neiging om d'r op te tillen en dat zie je hier goed..
Afbeelding
8. Middendraf.
Afbeelding
9. X volte 15 meter in Draf, te strak.
Afbeelding
10. Galopje.

Wees niet al te streng voor ons! Lachen

Ryanne_

Re: E. Djarada (L1/L2) @ NRPS Kampioenschappen 2008.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 18:29

Ik vind het er erg netjes uit zien. Probeer alleen je tenen niet zo uit te steken en op de laatste ''Pianohandjes... foei, maar goed dat zijn dingen waar je aan kan werken toch? verder vind ik het een fijn beeld om naar te kijken!

loves_candy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 19:51

Voor een l1 proefje vind ik hem nog iets te hoog in de hals lopen. Hij loopt niet mooi aan de teugel vind ik Nagelbijten / Gniffelen probeer daar aan te werken, en succes in het L2 Ja leeuk beestje ook Lachen

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 19:52

Het ziet er netjes en ontspannen uit!
probeer alleen je handen rechtop te houden.
gefeliciteerd met je punten nog

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 20:10

Dankjulliewel! Haha!

@loves_candy, ik hou 'm hoog in de hals omdat ze anders snel op de voorhand loopt. Omdat ze overbouwd is hou ik d'r opgericht. Waarom vind je haar niet mooi aan de teugel lopen? En we trainen vooruit voor de M, dus moet haar hele houding veranderen. Dus niet laag, en ik vind dit zelf ook fijn want ze loopt er veel fijner op sinds ik dit doe. Lachen Maar bedankt voor je reactie.
@Ryanne_, haha ja! Daar ben ik wel veel op aan het letten. Lachen

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:11

Ik vind je pony er ook niet mooi rond en ontspannen over de rug lopen. Op bijna alle foto's loopt hij op de voorhand.
Probeer hem wat ronder te rijden door veel voltes te rijden en hem los te werken, want hoe hoger je straks komt hoe strenger je hiervoor word afgerekend.

Succes.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 09:38

Hy loopt idd niet mooi rond en ontspannen over de rug.
Je moet hem eerst laag en rond rijden en dan kun je hem pas boveninstellen. Nu nog echt niet. Hij houd zich vast in de rug omdat die niet rond is

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 10:17

mmm ik vind eigenlijk niet echt dat je pony actief oogt. in de zin van: het gaat allemaal zo braafjes.
het straalt niet echt een bijna L2 combinatie uit.
als je zou zeggen dat dit je eerste keer in de B was, had ik het ook geloofd.
Probeer iets meer actiever te rijden, durft risico's te nemen, en zorg dat je pony meer ronder gaat lopen.
dan komt het vast en zeker in de L2 helemaal goed Ja

Daniellev

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:27

Vind het er allemaal nog wat 'matjes' uit zien. Voor de L2 nog wel wat te doen denk ik. De 1e en de laatste foto vind ik er wel fijn uit zien. Probeer inderdaad veel lang en laag te werken en dan wat oprichting te vragen. Denk dat je pony er stukken lekkerder van gaat lopen. Maar verder leuke foto's, leuke pony en gewoon lekker doortrainen! Op naar de L2!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 16:52

Ben denk ik iets heel belangrijks vergeten;
Op gras laat ik haar zelf een beetje kijken, omdat ze op gras altijd super onzeker is. Op gras ga ik haar dus niet extra actief rijden, ze was actief genoeg want anders durft ze helemaal niks meer. Kalkoenen helpt ook niets, jammer genoeg. We proberen wel op zo veel mogelijk zand outdoor-wedstrijden te rijden maar die zijn er hier in de buurt haast niet.

Ik rijd haar altijd eerst laag diep en rond, een kwartiertje dus met d'r neus over de grond. Dan begin ik d'r langzaam steeds wat meer op te pakken totdat ze opgericht loopt.

En inderdaad duikelt ze snel op de voorhand, komt omdat ze overbouwd is en ook omdat ik haar nu niet vanuit achteren heb gereden. Wat ik normaal wel zo veel mogelijk probeer te doen. Ze moet nog wat meer bespiering achter krijgen, maar dat doe ik door op een lange zijde 3 keer duidelijk te schakelen.

Heb hier nog een paar topics voor de vergelijking (In mijn profiel staan nog meer topics maar deze zijn het recentst);
[HAW] E. Djarada (NRPS, L1) @ Privéles.
[HAW] E. Djarada @ L1 Wedstrijd, 2x 1e met 195 en 185 ptn!!
Bij deze wedstrijd was ik dus 2 keer 1e, en met de 185 zelfs met een jury die alleen maar let op het door de rug rijden en het verheven rijden.