Tinkerhengst Woody @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Red_Savage

Tinkerhengst Woody @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 17:07

Vandaag ben ik weer bij mijn verzorgpaarden geweest, en heb daarvan Woody gereden.
Normaal rijd ik altijd recreatief, maar af en toe dressuur tussendoor is ook leuk en leerzaam. Lachen
De enige keren dat ik dressuur rijd is 1 x per week in de manege les. Alles wat ik daarvan leer, probeer ik te gebruiken bij mijn verzorgpaarden. Ik rijd geen westrijden, dus heb ook geen idee welk niveau we rijden.
Bij Woody heb ik geen instructeur, dus wil ik zoveel mogelijk leren van de foto's en de manegeles. Tips en commentaar is dus altijd handig!
Waar ik heel erg op moet letten is mijn houding (benen, tenen en handen!) en Woody actief door laten rijden. Vandaag was het dan wel erg warm, dus heb ik het rustig aangedaan. Lachen

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding
Halverwege het rijden kwam deze voerbak de bak in gerold. De veulens waren er mee aan het spelen. Daarna de bak natuurlijk wel weer terug gezet.

8. Afbeelding
Mijn benen en handen zijn werkelijk rampzalig. Nagelbijten / Gniffelen

9. Afbeelding

En nog eventjes zonder cap voor de foto. Lachen
10. Afbeelding

11. Afbeelding
Braaf. Lovers

Nou, zoals ik al zei, tips en commentaar is zéér welkom! Lachen

Eleandra

Re: Tinkerhengst Woody @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:13

Waah, wat is hij mooi!! Haha!
Ik vind het er best netjes uit zien hoor, maar zoals je zelf al zegt, er zijn wat verbeterpunten aan je houding. Je handen moeten rechterop, je tenen op sommige foto's wat meer naar binnen gedraaid, je benen wat verder naar achteren, hakken iets meer uitdrukken, maar het is zeker niet slecht. Woody neemt zijn achterhand ook netjes mee en je zit wel goed recht zonder erg naar beneden te kijken.
Stiekem vind ik het geweldig. Haha!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 17:14

Dankje Miri! Haha!
Ja inderdaad, mijn benen, tenen en hakken zijn volgens mij nog het ergste.

PreCiiOus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:16

ach wat is je verzorg paard lief en wat heeft die echt mooie manen en sokken.
ik heb ook heel soms dat ik me handen niet goed heb dan doe ik ze als een piano.
maar dat had ik op me vorige manege geleerd nu op me eigen paard doe ik het niet meer.
komt vanzelf goed hoor je houding enzovoorts. Knipoog Bloos

xMariellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:17

Hey Lachen Allereerst: Wat een óntzettend knappe vent en het word best wel rood voor m'n ogen *LOL*

Je beugels zijn te kort, en ik denk dat daar door je benen naar voren liggen. Nu zit je in een 'stoelzit'. En probeer te denken aan je handen, maar dat gaf je zelf ook al aan Lachen En volgens mij zitten je beugels verkeerd? Het elastiek hoort geloof ik aan de buitenkant..

En nog even lekker offtopic, I like your piercings

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:19

Je mag wat minder stoelzit en wat meer de hakken uitdrukken... maar voor de rest vind ik je zit helemaal niet verkeerd hoor Knipoog
Je zit best aardig recht en kijkt tenminste niet zo naar beneden (lees: centen zoeken).

Woody mag iets meer gesloten worden wat je door overgangen rijden c.q. tempowisselingen rijden voor elkaar kunt krijgen, maar hij loopt niet verkeerd en het is een lekker ding met dito kont Haha!

Verder kreeg ik een liedje in mijn hoofd toen ik jullie foto's zag:

The lady in red... in dancing with me Muziek! Muziek! Muziek!

ROFL

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:19

Ziet er hartstikke leuk uit hoor! Probeer de teugels iets korter te nemen. Verder raad ik je aan om je beugels 1 a 2 gaatjes langer te maken, dan komen je benen wat mooier. En uiteraad heell veel overgangen, dat zal jullie goed doen! Hele leuke combinatie en veel plezier samen!

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:20

Ik zou je beugels 2 tot 3 gaatjes langer doen!:) Dat ziet er veel netter uit:). Ik vind het verder echt netjes:). En het is een mooi paardje:).

noekk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:20

Wat een lekkerding zeg. Jeeutje.
Alleen jou lekkerding heeft af en toe wel de neiging om een beetje op de voorhand te kruipen, dus iets impulsiever rijden.
En de rest is al genoemd, dus dat ga ik er maar niet inwrijven.
Maar je boft wel met zo'n mooierd zeg!

Veel plezier nog met 'm.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 17:22

@ Mariellee: Bloos! Nu je het zegt van dat de beugels verkeerd zitten! Ze horen inderdaad andersom. Argh, slórdige fout.
Ik zal volgende keer de beugels ook wat langer laten, kijken of dat helpt. Lachen
En nog bedankt Vork

@ Adnari: Overgangen is een goede tip, zal Woody zelf ook wat actiever van worden. Lachen

@barbara: Hehe ja, ik weet het. Die stoelzit. *LOL* Heel erg bedankt voor alle tips!

@noekk: Daar heb je helemaal gelijk in. Het impulsiever rijden is echt iets waar ik zéker aan kan werken, ik denk dat ik daarmee veel vooruitgang zal krijgen. Lachen

En nog bedankt voor de reacties allemaal!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:11

ziet er goed uit, je kan makkelijk nog een gaatje langer doen, dan liggen je benen beter, je handen zijn niet zo'n hele ramp vind ik..

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 16:42

Bedankt voor de reacties. @ Nienkeee: wat gaaf zeg! Kate is ook érg leuk. En weer moeder. Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:47

Je houdt je hoofd recht maar kijkt toch naar beneden: niet doen, dat bouwt spanning op in je hals, probeer echt te kijken naar waar je gaat Ja Verder is alle commentaar al gegeven.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 16:52

Dankje poes. Daar had ik zelf nog niet aan gedacht. Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 06:22

Moderatoropmerking:
Reacties die tegen de regels zijn verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:54

Moderatoropmerking:
En opnieuw berichten verwijderd die niet aan de nieuwe HAW regels voldoen, wellicht kan men de nieuwe regels even doorlezen alvorens te reageren.