Poppaea @ L2 wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkebel

Poppaea @ L2 wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 12:52

Jaaa er is best een hoop gebeurd. Ivm m'n examens zou ze twee weken in training gaan bij Lorraine van den Brink, dit werd uiteindelijk een maand. Na een hoop gesputter van onze schimmel ging ze echt goed vooruit Ja
Ik heb er zelf in die maand goed 2x opgezeten. Zaterdagavond kwam ze thuis en zondag hadden we dus wedstrijd. Er konden twee dingen gebeuren, of ik kon haar simpel rondsturen, of ze ging me testen (want ja, ik ben Lorraine niet dus je kán het natuurlijk proberen Pling ). Het werd het 2e helaas. Bij 't losrijden stuiterde ze nogal heen en weer (wordt je niet slechter van, maar vind dan die rust maar weer eens terug). In de proeven stuiterde ze niet, maar probeerde me wel buiten spel te zetten zo af en toe. Doel was dat IK de proef reed, ipv andersom en dat is ook wel gelukt, dus wat dat betreft is haar maandje training helemaal geslaagd Haha! Zaten alleen storingen in en domme fouten van mijzelf, dus (net geen) winst gereden. Maar het waren wel proeven van 4-en en 8-en, dus we gaan die 8-en vasthouden (nouja, proberen).

Hoop dat dit genoeg tekst en uitleg is, mochten er nog vragen zijn over hoe of wat; hou je vooral niet in Haha!

Afbeelding
[1] Ik hang Scheve mond

Afbeelding
[2] Wijken, mag zelf netter blijven zitten

Afbeelding
[3]

Afbeelding
[4] Been op de plaats houden Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding
[5] Halthouden groeten, ze stond stil en nog vierkant ook Haha!

Afbeelding
[6] Binnenkomen 2e proef, hier gaat ze te diep maar wel lekker over de benen Haha!

Afbeelding
[7] Ging al 10x beter maar ze mag nog wat kleiner blijven Ja

Afbeelding
[8]

Afbeelding
[9] Klaaaaaar Haha!

Ging dus nog niet zoals het hoort, maar wou de foto's toch even plaatsen. Zal kijken of ik binnenkort ff foto's van thuis kan plaatsen, want daar gaat ze erg lekker Ja

CM_

Re: Poppaea @ L2 wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:54

Wat een lekker schimmeltje !

Je geeft zelf al wat puntjes aan..
Jammer dat het beeld nog wat gespannen is, maar dat zie je in de tweede proef al een stuk minder worden Knipoog

Let heel erg op je balans, dat je niet teveel in je schouders hangt, en meer in het midden blijft zitten.
Komt helemaal goed, vind het echt een gavre schimmel met een lekker los voorbeentje .

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:55

Vera, ik moet gewoon ff zeggen dat pops er op deze foto's super uit ziet.. het lijkt erop dat ze redelijk lengte in de hals bewaart en dat vind ik een toppie vooruitgang.. Probeer niet achterover te gaan hangen als het lastig wordt maar los dan juist je hand eens, met een beetje geluk zoekt ze hem zelf zo weer op. Vind jullie nog steeds een pracht koppel.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:56

Prachtig mooi paard. Het lijkt wel of je erg sterk inwerkt met je binnen hand. Maar dat jullie nog even niet DE combi waren is wel begrijpelijk als er een maand iemand anders op heeft gereden. Komt helemaal goed!

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:25

Ik heb wel eens betere foto's van jullie gezien veer.
Je lijkt op de eerste 3 foto's idd wat aan je teugels te hangen.
Succes nog met haar!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:41

Dit ziet er alweer veel beter uit vera!!!!

Op de site stond 164 en 176 maar dat klopt niet super dat je bijna winst had volgende keer dus dikke winst

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:47

Over het algemeen ziet het beeld er fijn uit! Dus daarvoor ten eerste mijn complimenten, échter ziet het er op sommige stukken nét wat moeizaam uit. Dat is zonde.

Probeer dus zelf erop te letten dat je in balans boven je paard blijft zitten, rechtop en niet achterover gehangen. Schouders gelijk aan die van je paard en probeer je handen wat lager te houden.
Vooral dit laatste vind ik persoonlijk wat storen. Als je je handen wat hoger houd als gemiddeld ziet het beeld er snel wat moeizaam en 'getrokken' uit terwijl dit waarschijnlijk helemaal niet zo is. Dus probeer je handen wat lager te houden, bijna te verstoppen in de manen van je paard, als je handen zo goed als onzichtbaar zijn ziet het geheel er wat gemakkelijker en vloeiender uit.

ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Het ziet er echt goed uit hoor! Maar ik denk dat als je aan die punten gaat werken, het geheel er gewoon nét wat gemakkelijker uitziet waardoor je gewoon ook nog beter scoort!

Succes! Als je vragen hebt hierover mag je overigens altijd even pb-en.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 13:54

@Nimber, klopt wel die punten hoor, bedoelde eigenlijk alleen de 2e proef bijna winst haha Bloos
@DresslOver, ik snap heel goed wat je bedoeld, krijg het thuis ook vaak te horen Ja Het is inderdaad net wat je zegt, ik ga zo zitten dat het moeilijk lijkt, terwijl ze in feit dan juist hartstikke lekker gaat, en dat is zonde want dan ben ik degene die het plaatje verpest!

Voor de rest allemaal bedankt voor de reacties Haha! Haha!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:56

Fijn dat je je in mijn commentaar kunt vinden. Het is inderdaad zonde want het gaat ten koste van het plaatje. En in Dressuur draait het er toch ook om om moeilijke dingen er gemakkelijk uit te laten zien Knipoog

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 13:58

DresslOver schreef:
Fijn dat je je in mijn commentaar kunt vinden. Het is inderdaad zonde want het gaat ten koste van het plaatje. En in Dressuur draait het er toch ook om om moeilijke dingen er gemakkelijk uit te laten zien Knipoog

Klopt Ja heb je helemaal gelijk in en daarom kan ik me er ook zeker in vinden!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:59

Goedzo, nou volgende keer zien we dan verbetering? Knipoog
Succes dan, en je moet je onderschrift nog aanpassen he Knipoog

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:10

Heeej Veer

Foto's zien er super uit, zoiezo filmpjes van de les had je al laten zien, toen viel me al op dat ze heel los en lekker over de benen loop. Heel soepeltjes en ook de oprichting zie je nu al komen..
En nu nog eens lekker arrogant op je paard zitten Veer, want hij loopt super! Haha
Beetje op je schouders letten en niet hangen..
Kom je denk ik volgende week wel weer aanmoedigen
dikke knuf Lovers

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:33

Wat een knap paard is het toch! Lachen
Ik vind het er toch heel netjes uitzien, ze lost ook mooi en loopt netjes ontspannen. Ik vind het een fijn beeld geven.

Succes nog verder & zeker rap foto's van thuistraining plaatsen, ik ben benieuwd.

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 19:22

Leuke foto’s hoor Veer. Ik heb alleen je eerste proef gezien, maar aan de foto’s te zien was pops (en jij) de tweede proef veel minder gespannen. Probeer met Pops (ruime) beweging mee te gaan in plaats van licht naar achteren te hangen. Als je zondag ook nog eens netjes op de letter rijdt gaat het helemaal goed komen OK dan! !

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 20:59

Ziet er goed uit Haha!. Jammer van je punten, maarja volgende keer beter Knipoog. Heeft die training bij Lorraine wel geholpen? Voor de rest ben ik het met het commentaar hier boven eens, en denk dat je zelf ook wel weet waar je aan moet werken. Misschien kom ik zondag wel even kijken naar je proef.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:07

Het geeft een fijn beeld!
Alleen op sommige foto's lijkt het alsof je erg in je teugels hangt, vooral foto 1,2,3,6,7.
Probeer je handen wat lager te houden, dan lijkt het al minder trekkerig.

Succes.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 00:09

Veer wat is ze sjiek geworden, super gaaf om te zien, ze gaat ook steeds beter over de benen hè?Ik zie nu ook veel meer oprichting, echt jammer dat ze afentoe nog wat eng komt, probeer door lucht te geven dit eruit te krijgen. Zelf proberen om goed rechtop te blijven zitten en je benen niet te ver naar achteren te leggen.

Maar als je haar zo vast kunt blijven houden, dan komen jullie er wel hoor!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 00:13

wow, is vast punten scoren met het wijken zeker? Straks als je M bent, ga je ook vast scoren op de overige zijgangen!

Ik vind je pony een erg mooi dier! Ik zie hem liever iets losser in je hand, maar kan me ook voorstellen dat je je handen genoeg aan haar had *LOL*

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 00:31

Ik heb een hele tijd geleden een keer foto's van Poppaea gezien en whow, wat kan training een paard veranderen. Echt een dik compliment daarvoor.

Eigenlijk vind ik het best meevallen hoe streng je in je hand bent, als je rechter en trotser op je paard zit, dan toont het beeld denk ik gelijk anders. Zeker als je je handen iets lager houdt.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 07:15

Karl66 bedankt Haha! Training heeft haar idd erg goed gedaan, zijn we Lorraine ook heel dankbaar voor!

Mirkim, ze kan idd lekker wijken, schaart eigenlijk vrij makkelijk Haha!

De rest ook bedankt!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 08:27

Hee vera,

Ik vind het knap dat je haar de proef nog zo hebt doorgereden gekregen, nadat ik je losrijden had gezien Knipoog ik ga mee met het commentaar van de rest, handen lager dan ziet het er vriendelijker uit en probeer recht boven pops te blijven zitten Lachen
En tja net geen winst, is natuurlijk jammer, maar je hebt zondag weer een kans Knipoog (Ik kan dan helaas niet komen kijken maar Teun maakt vast wel weer foto's.)
Ik vind het wijken er trouwens ook heel goed uit zien, ze lijkt het scharen inderdaad makkelijk te doen. Ga lekker trainen deze week en dan komt het zondag vast helemaal goed!