Sinaedo (M1) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Sinaedo (M1) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 06:10

Need heeft de neiging om lekker in je hand te gaan hangen.
Moet dus elke keer als ie dat doet een ophouding geven en m naar voren rijden.
Zaterdag met instructeur ging het super. Maar nu moest ik het natuurlijk alleen doen.
Rechtsom lukte het me nog redelijk. Maar linksom lukt het me op een of andere manier niet.
Hij liep linksom dan ook echt niet fijn.

Instappen
Afbeelding

Afbeelding

Draven rechtsom
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Draven linksom. Duidelijk onze mindere kant. Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig nog wel een stukje aardig op het laatst
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 10-06-08 07:14, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Nivo terug in titel gezet.

lynne_berna

Re: Sinaedo (M1) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 06:14

He Need, daar ben je dus zo bruin van geworden hahah!
Ik blijf het er netjes uit vinden zien, maar je kan soms wel eens zien dat hij gaat hangen maar ik vind het er erg goed uitzien!

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 06:44

UUh, er staat in de titel M1 maar ik kan aan deze foto's niet zien dat dit M1 is, het zijn alleen maar stap draf en galop foto's dat kan iemand in de B ook, ik zou graag meer zien. Verder over het rijden Ik vind dat je er netjes op zit!

Needje

Re: Sinaedo @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 06:58

Je hebt gelijk, maar ik heb niet heel veel meer gedaan. iig staat dat niet op de foto.
Voor mij was het belangrijker dat ie netjes ontspannen op 2 teugels liep, dan dat ie z'n M1 oefeningen liep.
Ik heb het uit de titel gehaald. Misschien wel zo handig. Haha!

Ik vind zelf dat ik een beetje apart zit op de foto's. Maar kan er niet echt m'n vinger op leggen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 07:16

Moderatoropmerking:
Ik heb het nivo er weer terug in gezet, omdat het verplicht is. TS geeft duidelijk genoeg aan dat ze bezig is met het hangen op de hand, dus M1 oefeningen zijn niet relevant. Het enige waarom het nivo relevant is is omdat je een beginnend ruiter toch iets ander advies geeft en in andere termen advies geeft als iemand die op hoog nivo rijdt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 07:41

Nog 2 foto's van de galop.
Afbeelding

Afbeelding

Misschien nog niet perfect, maar ben blij dat ie nu in een gecontroleerd tempo gaat, ipv standje race. Haha!

obiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 07:47

misschien helpt het als je je handen een stuk lager houdt, niet overdreven op zijn schouder maar toch wel zeker naast zijn schoft. Op het moment dat jij ze wat hoger houdt en je hebt al een paard dat graag hangt, geef je hem zo nog meer aanleiding dit te doen en ziet het er ook meer uit alsof je hem 'tilt'.
Als je je handen naast de schoft ze en hem daar op je been nageeflijk rijdt, ben je hem zelf al veel minder aan het dragen en zal hij hoogstwaarschijnlijk zelf ook minder snel gaan hangen. Ook de ophouding die je moet maken komt net wat minder scherp in dan wanneer je je handen hoger hebt en van zo'n scherpe ophouding kan hij ook weer meer verzet tonen en sterker worden.
succes!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 07:57

Hij moet leren om nek het hoogste punt te houden. (Na het losrijden, waar ik m wel laag en rond rij) Als ik m'n handen laag hou, zakt hij ook meteen naar beneden. Hoe krijg ik m dan omhoog?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:21

Door hem voorwaards te rijden... Ik vind idd ook dat je je handen redelijk hoog houd. Als je nou je armen in 1 lijn houd met de teugels zal het er al gelijk ondspanneder uit zien. je zal ook merken dat je zelf dan veel minder vast houd aan hem. (ik moest namenlijk ook leren mijn handen zo hoog te houden maar daar ging mijn pony alleen maar van in protest) maar dus voorwaards maar wel af en toe een ophouding maar toch ondsanne te blijfen krijg ik haar ook opgericht. Natuurlijk nog niet zoals die van joju maar het lukt me wel redelijk zonder dat ze in protest gaat.

En als je merkt dat het het links om nog moeilijk vind neem dan gewoon een stapje terug... Het hoeft niet allenmaal in 1 keer perfect. Dan werkt je hem er maar wat langzamer naartoe, ik denk dat je dat zelf ook liever hebt een paard zonder protest?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 08:27

Ik vind dat mijn armen netjes in 1 lijn hou met de teugels.
En ik ben niet alleen maar met linksom bezig.
Zou ook niet weten hoe ik een stapje terug moet doen daarin.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:37

Ja ik was eigenlijk een beetje die laatste 2 gallop foto's blijven hangen. Daar heb je je handen namenlijk wel redelijk hoog. De andere foto's zijn idd goed.

Stel hem links om dan nog gewoon wat minder hoog in. Gewoon net tot op het punt dat jij denkt hij is nu bijna op het punt dat hij gaat hangen omdat hij het moeilijk vind. Ga gewoon tot net die grens en hou hem daar. Zoek telkens weer die grens op. Ik denk zelf dat dat de beste manier is ipv hem gelijk bovenin te willen hebben.

Ik zei toch ook niet dat je alleen maar links om bezig bent? Clown

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 08:42

Ik ben daar op de grens. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:43

Ik mis je laarzen Need, misschien kwam het daardoor dat je links net even je hulpen niet kon verfijnen? Ik vind het een fijn plaatje, hij is goed bespierd, en volgens mij ook behoorlijk werkwillig! In de galop zijn je handen wel iets te hoog ja, probeer hem als hij zakt, hem voorwaarts te rijden (maar volgens mij moet je dat als van je instructeur doen)!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 08:47

In galop zijn m'n handen wat hoog ja. Omdat ie daar graag de grond in duikt.
Maar gister had ik in de galop eigelijk niets in m'n handen. Ondanks die houding. Ook die foto rechtsom.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:51

Volgens mij ben je prima bezig. Hij mag wat meer op het achterbeen, maar dat is op dit moment lastig, hij moet eerst stoppen met hangen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:06

Wat ook een oefening is waar je wat aan zult hebben is contra stellen, daarvan wordt je zelf handiger op beide handen en hij wordt soepeler!
Veel overgangen maken, door het schakelen hou je hem op het achterbeen en actief!
Succes!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:59

KarinvdM schreef:
Volgens mij ben je prima bezig. Hij mag wat meer op het achterbeen, maar dat is op dit moment lastig, hij moet eerst stoppen met hangen.

Hangt het niet samen? Dat hij meer op het achterbeen moet, want daar is hij gewoon aan toe, maar dat hij de oprichting/verzameling nog wat moeilijk vind en daardoor stug wordt?

Ik heb het idee dat het vaak een fase is, als je hem veel laat schakelen en nóg wat meer op het achterbeen werkt, dat hij er dan doorheen is. Dat het allemaal nog wat vlijtiger en vlugger moet worden. M1 is ook een moeilijke klasse daardoor.
Ik heb wel het idee dat je de spieren in je arm nogal aanspant, maar dat kan evengoed aan het feit liggen dat er bij jou gewoon niet veel spek op je spieren zit. Clown

Je houding vind ik erg goed. Het 'vreemde' dat je zelf op de fotos ziet, is misschien dat je nog íetsje meer in je paard mag gaan zitten, af en toe. Voor je gevoel op zijn achterhand.

Sommige fotos zijn wat minder, maar het geheel geeft een fijn beeld.

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 03:22

Wauw Wow! , Need ziet er super uit en ik vind dat je echt een stijgende lijn ziet! Ja Ik snap wat je bedoelt met je zit, ik zie het, maar weet ook niet direct wat je zou moeten veranderen.... Clown

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 06:14

mooi combinatie hoor, en tja hangen is lastig, probeer hem goed voor je been te houden , veel overgangen, en probeer zelf te ontspannen aan de voorkant al is dat heel moeilijk als ze hangen , maar laat hem maar een keertje los en dan pak je hem weer op,

verders zit je er mooi op, jullie komen er wel

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 08:48

ik vindt dat je steeds meer vooruit gaat met de foto's die je plaatst, goed om te zien. mooie combi.

obiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:40

Citaat:
Ik vind dat mijn armen netjes in 1 lijn hou met de teugels

dat doe je op de meeste foto's ook.
Je handen net wat lager naast de schoft houden is een 'truucje' wat je kan gebruiken wanneer hij te veel je hand op gaat zoeken (wat je aangeeft dat hij ook doet), omdat je dan je hand meer onafhankelijk gaat zetten en hij niet kan gaan hangen.

Citaat:
Hij moet leren om nek het hoogste punt te houden. (Na het losrijden, waar ik m wel laag en rond rij) Als ik m'n handen laag hou, zakt hij ook meteen naar beneden. Hoe krijg ik m dan omhoog?

Zolang je dat hangen in de ontspannen vwnw houding nog niet voor elkaar heb, zou ik hem ook nog niet eens meer op willen richten. Doet hij dat al wel netjes richt je hem meer op door attend te maken voor je been, veel schakelingen in tempo en af een toe een ophouding, maar zeker niet door je handen daardoor maar wat hoger te zetten. Dan krijg je namelijk een paard dat wederom graag wil hangen en te diep/achter de loodlijn gaat lopen.
Daarnaast zou ik met dit paard ook heel erg uitkijken met het laag en rond rijden. Zoals je op de eerste foto ziet komt hij graag heel rond, wat hem en jou nu waarschijnlijk ook belemmerd op het moment dat je hem meer opgericht wil gaan rijden.
Probeer die neus ook met instappen/draven zo rond boeg-hoogte en op, of zelfs voor de loodlijn te rijden (en daarbij ten alle tijden goed aan je been en blijven checken met overgangen/tempowisselingen). Dan zal je zien dat de overstap naar opgericht met neus op de loodlijn ook niet meer zo'n grote is en makkelijker voor het paard.

Citaat:

het is alleen niet 'minder hangen ----> meer op achterbeen' maar precies andersom, paard moet eerst (zonder teveel tegendruk met de hand) op het achterbeen in een goed voorwaarts tempo worden gereden en vandaaruit ga je weer rustig vragen met je hand.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 11:50

Thanx iedereen!

houvankrissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:52

Mooie foto's!
Je ziet soms wel dat hij wat hangt en de linkerkant is duidelijk z'n slechtere kant. Gewoon door trainen, dan word het vanzelf beter!

Succes verder ! Haha!

Maariijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:56

Hee, ziet er goed uit, probeer wel je handen bij elkaar te zetten, zodat het plaatje beter word. Probeer hem ook wat meer op de achterhand te krijgen zodat hij voor wat omhoog komt!, succes!

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:41

Ik vind het er prima uitzien Needje! Ja
Ik denk dat je houding "raar" voelt omdat je geen laarzen aan hebt, dat zit toch anders en kan je een vreemd gevoel geven over je houding Lachen
Hij mag idd wat meer van achter naar voren maar dat is op al je andere foto's wel in orde dus dat komt vast wel weer goed Ja