Filmpjes van Narco @ work (haflinger)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

inkidinkidoe

Filmpjes van Narco @ work (haflinger)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 21:58

Dit is de eerste keer dat ik iets pos op HAW. Ik ben altijd huiverig geweest door de felle reacties, vandaar dat ik niet graag iets postte. Maar nu de nieuwe regels van kracht zijn, doe ik een poging. Tis om te leren nietwaar? Clown

Ik ben een recreatieruiter met een klassiek manegeverleden. Toen ik Narco kocht wist ik eigenlijk niet veel meer dan been is vooruit en stuur en rem zit voor. Dat is nu 2 jaar geleden. In het begin was hij daardoor erg sterk en vluchtte hij voor elke beendruk. Resultaat was dat ik regelmatig stuur en remloos door de bak vloog, zonder enige controle. Nu ben ik begonnen met een nieuwe instructrice en deze laat me naar ontspanning rijden. En waar en hoe hij dan precies loopt is in deze fase nog niet zo belangrijk. Mijn probleem is vooral mijn houding. En dat speelt natuurlijk weer door op Narco zelf...

Hier de filmpjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De galop is veel rustiger geworden dan eerst, maar zodra ik hem bij elkaar wil rijden, houdt hij het nog niet vol. Verder is hij linksom veel stijver dan rechtsom en blijft hij ook niet netjes laag lopen.

Ook een filmpje van de pessoatraining:

Even vooraf: Narco 'vlucht'. Hij moet eerst leren dat hij mag ontspannen en dat hij niet als een bezetene hoeft te vluchten voor de zweep. Natuurlijk is dit niet het einddoel, maar het is voor hem een moeilijke missie geweest om de zweep uberhaupt te accepteren. Pas als hij niet meer bij elke drijving in ongecontroleerde galop ertussenuit gaat (en dus met pessoa en al over de kop gaat) ga ik voorwaarts vragen. Anders blijft hij een uur lang dribbelen met zijn rug volledig weggedrukt. Dat hij kort loopt en zijn passen nog niet afmaakt, zie ik dus wel. Maar dit is vergeleken bij zijn normale gang alweer een flinke stap voorwaarts!!!

Afbeelding

Ben benieuwd naar het commentaar op mijn houding (weet dat hier een hóóp beter kan) en het rijden opzich!

_SteR_

Re: Filmpjes van Narco @ work (haflinger)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:36

Leuke haflinger heb je hoor! Er zitten mooie momenten tussen.
Denk om je pianohanden. Ook zit je niet helemaal in de schouders, heup en hakken lijn, probeer je voeten dus niet te ver naar voren te steken.

Over jou commentaar op de galop. Probeer veel (schijn)overgangen te rijden, zodat hij achter meer spieren krijgt, zo zal het in de (llinker) galop vanzelf beter gaan.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:51

Ik zie dat je pianohandjes hebt en ze daar door vast zet. Probeer vuisten te maken en je duimen recht op te zetten. Als je erna stelling vraagt denk ik dat ze zo nog ontspannender gaat lopen. Wederom een leuke combi!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:54

Mm, ik wou als tip geven met de galop om een zweepje erbij te pakken en een tikje te geven als je het idee hebt dat hij eruit valt maar las daarna dat hij vlucht voor de zweep. Dat is dus geen goed idee. Goed je been eraan houden dus om hem door te laten galopperen. Of stopte je bewust na 1 rondje?
Wat mij opvalt is dat je een beetje wiebelbenen hebt. Dat vind ik eigenlijk het enige storende aan je houding want je zit netjes rechtop verder. Als ik je verhaal zo lees ben je gewoon op de goede weg en kan het alleen maar beter worden, succes samen!

inkidinkidoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 21:17

Tnx allemaal! Heel fijn commentaar! Mijn handen zijn een ramp. Tijdens de les krijg ik het wel duizend keer te horen... dan lukt het ook beter, maar nu reed ik eigenlijk alweer te lang zonder les dus dan verval ik weer in oude gewoonten. Mijn benen stilhouden vind ik ook moeilijk. kreeg op een ander forum de tip om een tijdje de beugels ietsje te verkorten.

Ik denk dat we voor de galop gewoon nog lang moeten trainen. Ik ben al blij dat hij 1 a 2 rondjes volhoudt! Maar misschien dat ik inderdaad ook wat meer mag drijven op dat moment.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:58

Ik ga mee met het gegeven commentaar.
Ik had 'vroeger' ook schrik van het soms beruchte bokt commentaar Clown
Maar het ziet er netjes uit en ik vind dat jullie goed bij elkaar passen.
Goed dat je les hebt en ga zo door zou ik zeggen Lachen