Dit is mijn bijrijdpaard Sante. Het is een 9jarige ruin van Democraat x Inspekteur. Ik rijd hem nu iets meer dan een half jaar. We hebben nu pas 1x een privelesje gehad en zijn van plan om dit nu vaker te doen. Zelf heb ik met mijn pony Z1 dressuur gereden en Sante heeft in het verleden M2 gelopen, maar omdat ik van de pony's af kom, mocht ik kiezen tussen M1 of M2.
Waar we aan werken:
- mijn houding en dan vooral mijn handen voor me houden. Daarnaast wil ik er aan werken om trotser, dwz schouders naar achteren, op paard te gaan zitten.
- lengtebuiging in voltes 10mtr.
- Sante moet actiever en met meer impuls lopen. We zijn de laatste tijd heel erg aan het werk gegaan met zijn uitgestrekte draf.
- halthouden; hier drukt hij zijn rug graag weg en blijft hij niet nageeflijk.
De onderstaande foto's zijn van afgelopen zaterdag, onze 2e wedstrijd in de M1. Ik ben redelijk tevreden over mijn houding, deze is al veel meer verbeterd.
Mijn eigen commentaar:
- ik moet langer gaan zitten
- trotser gaan zitten
- Sante moet met halthouden ontspannen blijven en niet zijn rug wegdrukken
- mijn hakken uitdrukken
- piano handen, ondanks dat ik tevreden ben dat ik ze voor me houdt...
1.

2.

3.

Hier zie je dat hij zijn rug weg drukt met halthouden...
4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

De foto's staan niet op volgorde... De uitslag was heel wisselend. De 1e proef liep hij onrustig, was niet altijd geconcentreerd op mij en was het een slordige proef. Resulteerde in 161 ptn. Ondanks mijn onzekerheid over mijn houding kreeg ik van deze jury een 7!!!De 2e proef liep hij erg lekker, er zaten wel wat mindere stukken tussen en wat betere stukken. Dit resulteerde in 183ptn en onze 1e winstpunt!!! Al met al was ik erg tevreden...
Commentaar mag voor zowel mij als voor het paard... ben benieuwd.
sorry daar voor 

wat ik zondag van m gezien heb ik het een fijn paard (had m nog niet onder de man zien lopen
) en zijn je behaalde punten zeker verdiend!
En dan ben ik nog niet eens boos!