Nieuwe poging: Mira voor het eerst na bevalling ohz

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Nieuwe poging: Mira voor het eerst na bevalling ohz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 15:57

Omdat mijn andere topic gesloten werd wegens te weinig info en te weinig foto's, probeer ik het nog eens.

Mira heeft een prachtig hengstveulen, dat nu 6 weken oud is en na een lange vakantie heb ik haar gisteren voor het eerst weer even gereden.
Mira heeft bij haar vorige eigenaar M niveau gereden, bij mij lukt dat niet, simpelweg omdat ik een beginner ben qua dressuur. Ontspanning, veel overgangen, voltes en dat zo meer, staat nu op het programma. Overigens heb ik dat gisteren nog niet gedaan, omdat het de eerste keer na lange tijd was. Daarom, en omdat het veulen er bij liep (je weet het nooit met Mira), voor de zekerheid nog even aan de longeerlijn.

Zo, hopende dat ik nu genoeg info heb gegeven, dan nu nog een keer de foto's (met een paar meer dan in mijn vorige topic, omdat ik anders de minimale 5 niet haal):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sharon89

Re: Nieuwe poging: Mira voor het eerst na bevalling ohz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:02

Leuk paardje & veulen! Lachen
Ik vind dat je er wel netjes op zit, alleen wat me opvalt zijn je pianohandjes, probeer je handen recht te houden, als 2 vuisten.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:04

Leuk paardje, en lief veulentje.
Zoals Sharon89 al zegt, je handen, en mischien je schouders wat naar achter, dan zit je er eigenlijk al ontzettend netjes op!

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:44

Zozo, imponerende forse merrie! En die eerste foto is enorm sexy Knipoog

Probeer wat meer ontspannen op je paard te zitten. Je brengt zo je spanning over op je paard.
Ik zou ook het veulen gewoon een keertje op stal laten staan, dat moeten ze ook leren. Moeder zal in het begin wel druk zijn, dat je dan bijvoorbeeld alleen maar longeert, en de keer daarop er weer op gaat rijden.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 20:48

Ja, pianohandjes, ik weet het. Ik probeer er op te letten, maar vergeet het ook zo weer...

Spanning kan wel kloppen. Mira is een merrie die weet wat ze wil en zo weer een eerste keer was best spannend. Maar het klopt wat gezegd wordt, hoe meer ik ontspan, hoe beter het gaat.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:40

wat super dat je er weer opzit,en wat heerlijk sexy staat je hubbie op de foto Haha!

dit weet ie vast niet,hahhah

Mira loopt netjes,veel meer ontspannen als vorig jaar,nu hopen dat ze door blijft gaan,zodat jullie lekker kunnen doortrainen de komende tijd Lachen

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:39

Vind het er ook al ontspannen uitzien. Maar ik wil toch vragen waarom het veulen erbij. Wij beginnen eerst rustig een keer de merrie uit stal te halen en dan alleen te poetsen en dit bouwen we op. Op die manier leren ze beide om af en toe alleen te zijn. Ik heb nog nooit gehoord dat er problemen van kwamen. Dit is niet negatief bedoelt, maar wil wel graag weten waarom mensen rijden met het veulen erbij....

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 11:22

Waarom niet rijden met het veulen erbij? Ik heb er geen last van, hij loopt niet in de weg. Mira vindt het ook niet vervelend, die doet gewoon haar ding. Komt vanzelf wel hoor....

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:36

Ik zou juist bang zijn dat het veulen zoals nu in de longeerlijn zou komen. Daarbij zou ikzelf drukker zijn met het veulen dan dat ik echt zou rijden. Maar vind het wel heel grappig om te zien.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 11:38

Ah op die manier. Ik heb haar eerst gelongeerd zonder er op te gaan, hij had vrij snel door dat de longeerlijn niet handig voor hem was.
Bovendien was hij toen al zo snel moe, dat hij lekker ging knuffelen aan de bakrand met mijn kinderen, zodat ik gewoon kon rijden.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:45

Aardig buikje!! (paard he, niet de ruiter Knipoog)
Het geheel ziet er een beetje geforceerd uit, je zegt zelf al dat dat door de spanning komt maar dan snap ik idd niet waarom je het veulen erbij houd (en geen cap, ik zeg het nu. hopelijk word het niet nog 10.000 keer herhaalt, anders: sorry)
Verder doe je het niet slecht hoor, maar waarom da`t halster onder haar hoofdstel? Lijkt mij niet plezierig zitten...?

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:48

Daar kon nog weleens een veulen inzitten..

MIsschien kun je wat meer aan de handen denken, iets meer rechtop en probeer niet naar beneden te kijken, hoe mooi je paardje ook is..

sowieso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:51

ik scheid de merrie ook met rijden van het veulen, zo kan je de afstand rustig opbouwen en is het straks ook makkelijker met afspenen. De merrie en het veulen zijn dan minder plakkerig aan elkaar.
Maar ik moet zeggen dat het rijden met het veulen ernaast wel een heel lief beeld geeft

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 12:17

Cap is inderdaad eigen keus. Het enige wat ik er op wil zeggen, is dat ze wordt vastgehouden door mijn man, die haar van haver tot gort kent en op tijd zal ingrijpen, mocht ze gek gaan doen. Daar vertrouw ik 100% op.

Het halster zit er onder, omdat we haar in de bak hebben opgezadeld en er misschien vandoor zou gaan zodra dat halster af is, gemak dus.

Verder is ze inderdaad behoorlijk aan de maat, maar ik vind dat niet erg. Ze heeft net een veulen en dan zie ik er liever wat spek aan, heeft ze ook wat bij te zetten. Ik heb ook een (bejaarde) merrie staan, die veel te mager is, dus ik ben er allergisch voor als ze dunner worden Knipoog .

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 10:18

Okee, ze is ok niet gevaarlijk dik hoor, en ik zie ze ook liever met een beetje teveel spek dan met te weinig. Eraan eten gaat vaak lastiger dan eraf trainen (is mijn ervaring)

Nietactief1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:41

Mooi paard en wat heeft ze een mooi veulen Haha!

En ziet er netjes uit alleen pianohandjes ken ik Tong uitsteken

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:56

tja ik zou toch ook eerder het veulen op stal laten,
is al een eerste opvoeding in zijn jonge leventje.
het rijden kan ik eigelijk weinig over zeggen, want de foto's zijn niet echt fijn om juiste rijtechnisch reactie op te geven.

wel leuk dat je weer aan de slag bent met haar

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:33

Die heeft nog net zo'n volle buik als die van mij Bloos . Wordt nu, naar wat meer rijden, wel wat minder maar het zadel ligt bij mij nog vrij ver naar voren. Ik zie bij de singel dat je het zadel wel wat verder naar achter hebt gelegd, blijft dat liggen zo? Bij mij is het in no-time dan naar voren geschoven.

Vind ook dat je wel wel netjes zit. Het ziet er uit alsof je heel voorzichtig met haar bent.

Ik heb niet gereden met veulen in de bak, lijkt mij niet prettig en al helemaal niet met longeerlijn er aan. Vind het ook grappig dat ze wel aan de longeerlijn zit maar jij zonder cap. Zou het dan eerder andersom doen Clown vooral omdat je zegt dat je een beginner bent. Maar dat is je eigen keus natuurlijk.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 15:36

Odessa, beginner qua dressuur, rijden doe ik heel wat jaren.

Maar zoals ik al zei, ik voel me veel zekerder als ik aan de lijn zit (maar dan ook alleen maar als mijn man aan de andere kant staat), misschien de volgende keer gewoon dubbelop Knipoog .

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:40

Wat heb je gereden dan? Recreatief bedoel je of zo?

Off topic:

Heb even in je profiel gespiekt Haha! . Wat veel dieren hebben jullie zeg Bloos! Maar ook de ruimte dus leuk hoor Haha! .

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 15:50

Klopt, recreatief. Ik heb dit paard van iemand gekregen, waardoor ik er eigenlijk toe gekomen ben dressuurmatig wat te gaan doen. Maar doordat ze drachtig was (en enorm chagerijnig Haha! ) heeft ze eigenlijk het jaar stil gestaan.
Nu toch maar weer geprobeerd, en het bevalt wel.

Veel dieren, ja...maar inderdaad ook heel veel ruimte en en gezin wat het allemaal leuk vindt, anders is het niet te doen hoor.

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:40

Vind het super.
Zeker na die schrik die je gehad heb.
Mira loopt erg netjes Haha!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 17:52

Natas, ik moet eerlijk zeggen dat ik met galop nu wel even moet slikken hoor....

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 18:20

Ja maar dat is logisch

dat zou ik ook hebben

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 18:32

Wat een enorm paard! Het rijden ziet er heel netjes uit voordat je een beginner bent! Mooi veulen ook!
Ik reed en longeerde ook altijd met mn veulen erbij. Nooit problemen mee gehad. Het veulen liep een paar rondjes mee en ging dan gauw ergens anders staan om te eten of te dutten.

Veel succes nog met rijden, gaat zo te zien helemaal goedkomen!