Shetlander inrijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Justice_

Shetlander inrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 14:06

hee, ik vroeg me even af he (gewoon niet dat ik een shetlander wil ofzo hoor Clown )
wie nou eigenlijk shetlanders in moet rijden.
want kleine kinderen rijden nog meestal niet goed/lang genoeg en volwassenen gaan ook niet op zo'n beesie zitten ;p

Brainless

Re: Shetlander inrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:10

Ik zou kiezen voor een "kleine" tiener of bv 10 jarige met de nodige rij ervaring om die onder begeleiding een shetlander in te rijden.

(vroeger sprongen we er gewoon zelf op, maar ja nu weet ik beter Clown )

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:16

Inderdaad zoals Brainless zegt, en dan met een HEEL goede voorbereiding. Dus echt al veel werk aan de lange lijnen gedaan hebben enzo, dat er echt een rem op zit en een stuur. Ook op voorhand al veel schriktraining enzo zodat de pony weet hoe hij met enge situaties om moet gaan.

Het is altijd een moeilijke keuze... zie persoonlijk liever een wat te grote ervaren ruiter ( op een niet superjonge pony natuurlijk, liever 4-5 dan 2,5-3) op een kleine pony dan een onervaren passende ruiter.

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:32

mee eens, liever iets te groot met ervaring dan zonder ervaring maar goede maat.. er zijn genoeg kleinere meiden te vinden die een jaartje of 14/ 15 zijn.

Love_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:28

ik rijd af en toe ook op een shetlander en ik ben 1,67m lang, maar dat is dan om ervoor te zorgen dat die pony niet vervelend gaan doen omdat die pony veel disipline nodig heeft. En nu gaat het heel goed met die pony Lachen

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 21:20

Ik rij zelf ook nog op m'n shetlander van 1.05m. Ben zelf 1.65. Ik kreeg hem ook onbeleerd en hij loopt nu netjes enz. zodat er nu een wat onervare persoon op kan en ik kan minderen/stoppen. Toen ik hem ging inrijden was hij 5 en ik was ietsjes kleiner. We zijn nu al wel 3 jaar verder.

Ik zou het niet weten als inderdaad een passende, maar onervaren ruiter op m'n pony zit en die had er gelijk naastgelegen + (waarschijnlijk) minder goed ingereden pony. Hij was helemaal gek met inrijden. Dan zit ik er toch echt liever zelf op.

Als je natuurlijk een klein én ervaren persoon kunt vinden is het helemaal super!