An easter boy (v. Koss) @ work, 2 maanden onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__PSM__

An easter boy (v. Koss) @ work, 2 maanden onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 14:04

An easter boy is een 3 jarige zoon van Koss, hij is nu 2 maanden onder het zadel en wordt ongeveer 3 keer in de week lichtjes aan het werk gezet. Vandaag heel weinig gedaan omdat het loei heet was. Een vriendin was bereid om wat foto's te maken. Ondanks dat het alleen stap is met ergens een verdwaalde draf foto, wilde ik toch kijken wat jullie van de halslengte vinden. Zelf vind ik hem wel mooi zo. Maar ben gewoon benieuwd wat andere ervan vinden. We proberen langzaam aan richting B niveau te rijden en ik moet zeggen dat we nu best wel een redelijk proefje zouden kunnen rijden. We wisselen veel af door lekker ook naar buiten te gaan.

Problemen heb ik nog niet echt met hem, hij is 3 en doet wat ieder jong paard doet, wisselt lekker van moeilijke kant en is super braaf, leuke oefeningen mogen altijd gegeven worden natuurlijk. Mijn problemen zijn, ik knik in in mijn heup naar links. Oplossingen zijn erg welkom, al krijg ik die ook aangereikt van mijn instructrische, een ander probleem is dat ik op mijn vorige paard net een beetje rechtop zit en nu op deze door alle beweging direct weer voorover. Tips daarvoor zijn ook altijd welkom.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zo denkt boy erover Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding
Oeps bijna paal geramd Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding
Nog half in de bocht, vet grappig deze foto heb ik exact hetzelfde van tarah...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vinden jullie mij nou niet een hele grote neppe zandhengst

Na het zien van deze foto's heb ik besloten dat zodra boy uit ze zadel groeit er een nieuwe komt met een grotere inch en ik zet de afval toer in.. Heb op deze foto's enorm het idee dat mijn kont er niet inpast...

Liselot

Re: An easter boy (v. Koss) @ work, 2 maanden onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:06

ik vind dat hij veel te diep loopt, zeker voor zo'n jong dier. die moet juist nog lekker met het neusje er wat uit gereden worden.
verder is rechtrichten een punt waar je wel mee bezig moet, helemaal op die foto waar je die paal bijna raakt loopt hij ontzettend scheef.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:09

__PSM__ schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-USUTGJIA.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CWFFNVGE.jpg
Nog half in de bocht, vet grappig deze foto heb ik exact hetzelfde van tarah...

...

Zo Zo... OK dan!

Enn mooie travers hoor?? voor paard wat pas 2mnd onder zadel is Vork Vork

Nee,, serieus,,

Vind het een prachtig paard,, en volgens mij is het een echte lieverd Pling

Ziet er netjes uit voor 2 mnd,, de rest komt allemaal vanzelf

Succes samen Pling
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-06-08 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: SVP geen foto's quoten.

baloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:12

leuk paardje hoor;) probeer alleen je hakken meer uit te drukken

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 14:14

Lissy, hoezo vind jij hem scheef? Bij een van de foto's staat zowiezo gaan door de bocht en bij de ander foto is dat ook zo al staat dat er niet zo duidelijk bij, het gedeelte achteraan de bak is namelijk nog behoorlijk zwaar.. Het te diep ben ik soms met je eens, maar lang niet altijd, een jong paard is nou eenmaal nog niet zo heel makkelijk te regelen.. Maar zou graag tips hebben om hem dit nog makkelijker te leren.. Want samen willen we ook graag leren Haha!

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:15

Ziet er netjes ontspannen uit, neusje mag er idd iets meer uit, maar ik ben er van overtuigd dat dat zeker goed gaat komen, hij is nog jong.
Je beugels mogen volgens mij ook wel iets langer, misschien dat je dan ook iets rechter gaat zitten en iets meer voorin je zadel.
Verder gaat het helemaal goedkomen met jullie

Skingraphx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:13

Ik herken veel in jouw verhaal en die foto waarop je bijna de paal ramt is een feest van herkenning Bloos . Mijn paardje is inmiddels iets langer (sinds oktober) onder het zadel en inmiddels heb ik dat soort problemen opgelost. Ik ben op een gegeven moment veel lange lijnen gaan rijden op het land zodat je niet met de palen van de bak in de clinch kon komen en hierdoor moest hij echt op eigen benen gaan lopen. Maar ja, heb je het ene opgelost, ontwikkeld zich wel een volgend probleem. Tja, het is en blijft toch een jong paard. Heel veel succes, jullie zijn een leuke combinatie.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 15:15

hahah ach het is jong en zwabberd nog wat.. Moet zeggen dat dat zwabberen echt 100% mee valt, want het is zo'n groot paard... leuk dat je het één en ander herkent.. Oplossen komt vast goed!! We proberen zowiezo één keer in de week naar buiten te gaan...

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:46

Zo dat is een flinke jongen!
Leuk beestje om te zien. Vind het er niet verkeerd uitzien als je weet dat hij pas zo kort onder het zadel is.

Je geeft het zelf ookal aan over de inch maat van je zadel. Zo kan het volgens mij ook niet lekker zitten, of wel? Als je het budget ervoor hebt; koop n maatje groter.

Succes en veel plezier met deze grote jongen!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 15:55

Dat is dus juist het rare, het zadel zit heerlijk.. heb het ook nog eigenlijk helemaal niet zo lang.. Maar aangezien deze inderdaad flinke jongen zich nog wel verder zal ontwikkelen, wordt er zodra hij uit het zadel is gegroeit zeker een nieuw zadel aangeschaft... Tot die tijd gaat baasje maar lijnen Tong uitsteken

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:19

Zo hij is al hard veranderd vergeleken met eerdere fotos! En het lijkt op de fotos wel alsof die soms slingerd, denk dat ook wel goed is om veel net naast de hoefslag hem te rijden zodat die niet op de kant gaan kruipen.

Maar ga zo door zou ik zeggen! En ja je zadel zou ik ook veranderen viel me ook gelijk op.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 16:20

Slingeren valt wel mee, maar naast de hoefslag rijden kan nooit geen kwaad!! Thnx, hij knapt inderdaad nogsteeds heel erg op...

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:27

Binnenhoefslagen rijden kan nooit geen kwaad. Hetzelfde geldt voor je paard meenemen naar buiten, mits jullie die gelegenheid hebben. Een ervaren paard mee op pad, en dan vooral rechtuit. Daar leren ze ook echt goed van op eigen benen te lopen. Dit heb ik regelmatig gedaan met mijn pony, aangezien de galop maar niet wou vlotten. Heel veel rechtuit rechtaan en het ging stukken beter. Misschien een idee?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 16:40

Naar buiten gaan is minstens 1 keer in de week de bedoeling, maar in de zomer vakantie zal het zeker met dit mooie weer vast wel vaker gebeuren..

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:59

Wat een leuk paardje! Lachen

Alleen wat mij opvalt, weet niet of je het telkens doet, en of het misschien door het zadel komt, is dat je naar voren hangt.
Probeer goed op je kont te zitten en je rug recht te maken Lachen

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 17:03

Dat doe ik wel helemaal zelf, ben al 10 jaar bezig met afleren, telkens gaat het beter dan doe ik het en dan gebeurt er iets en dan gaat het weer mis.. Nu dus weer hard mee bezig Tong uitsteken

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:03

persoonlijk vind ik het zadel aan de kleine kant voor je, hoeveel inch is het?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 17:17

het is verkocht al 18, maar in het zweetblad staat naar mijn mening heel duidelijk 17,5.. Ben me daar zelf ook van bewust en ga hier dus zo spoedig mogelijk een oplossing voor zoeken.. Alleen vind ik dat nu nog wat zonde van het geld aangezien mijn paard ook nog hard groeit in de breedte en in de hoogte Tong uitsteken

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:51

LiSSy schreef:
ik vind dat hij veel te diep loopt, zeker voor zo'n jong dier. die moet juist nog lekker met het neusje er wat uit gereden worden.
verder is rechtrichten een punt waar je wel mee bezig moet, helemaal op die foto waar je die paal bijna raakt loopt hij ontzettend scheef.

Inderdaad!
Hij gaat scheef en veel te diep. Dat scheef gaan heeft niets met door de bocht gaan te maken, hij hoort ook rechtgericht de bocht door te gaan.
Met zo'n jonkie zou je enige werk moeten zijn: van twee benen naar twee handen naar een gelijke verbinding toerijden, zodat ie recht wordt en in balans komt.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:22

Rechtrichten moet elk jong paard leren. Een paard is door een ruiter altijd in onbelans en zal dat moeten leren. Lijkt me niet meer dan logisch. Lekker op de 2e hoefslag gaan rijden, leren ze gelijk om op eigen benen te lopen.

Het te diep gaan vind ik niet heel storens, al zie ik zelf een jong paard ook liever met de neus eruit. Als je paard rond is zoals op de foto's kan je hem wat teugel geven en dan met je been aanvullen. Zodat je hem weer naar je hand toe rijd. Het is hierin wel belangrijk dat je hem jouw hand laat opzoeken, dan zal hij er met zijn neusje ook wel uitkomen. En eerst met een paar passen genoegen nemen, alle goede komt langzaam. 2 passen kunnen er altijd meer worden.

Hij ziet er goed uit! Gaat helemaal goed komen!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:20

Ziet er goed uit zeg!!
Boy is idd een echte bink aan het worden!! Knipoog
Idd, dat hij niet recht loopt, raar he Clown
Een kind die voor de eerste paar keer gaat fietsen fietst ook nog niet recht Knipoog

Foto 8 is alleen wel een 0maris0 zit hoor!! Haha!

Veel succes nog met Boy!!
En ga vooral zo door!!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:24

Het is wel de bedoeling dat kind zo snel mogelijk recht te leren fietsen, zolang dat niet het geval is, is dat kind een gevaar voor zichzelf en voor medeweggebruikers.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:28

Aimee schreef:
Het is wel de bedoeling dat kind zo snel mogelijk recht te leren fietsen, zolang dat niet het geval is, is dat kind een gevaar voor zichzelf en voor medeweggebruikers.

Zal de ts daarzelf dan niet mee bezig zijn?! Clown

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:29

0maris0 schreef:
Ziet er goed uit zeg!!
Boy is idd een echte bink aan het worden!! Knipoog
Idd, dat hij niet recht loopt, raar he Clown
Een kind die voor de eerste paar keer gaat fietsen fietst ook nog niet recht Knipoog

Foto 8 is alleen wel een 0maris0 zit hoor!! Haha!

Veel succes nog met Boy!!
En ga vooral zo door!!

natuurlijk is dat niet gek, maar de TS vraagt in de beginpost alleen wat we vinden van de halshouding. ik vind rechtrichten wel 10 keer zo belangrijk dan dat het paard met zijn kop naar beneden loopt. en dat helemaal bij een paard van net 3.

ik heb mijn commentaar ook absoluut niet banketstaaf gebracht, maar als een ount waar ze echt wel mee bezig moet

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:35

@ Ts of je aan wil geven in de begin post,
Dat je bezig bent met het rechtgericht fietsen ehh rijden Haha! Clown