P.R.E. Muñeca @ wedstrijd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Munnie

P.R.E. Muñeca @ wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 14:50

Ik had 7 juni mijn tweede wedstrijd B het ging een stuk beter dan de eerste alleen me punten zijn niet zo denderend. Eerste proef 170 punten en op 5 na laatste en de tweede proef met 152 punten op 3 na laatste.

We hebben kennis gemaakt met de perfecte bodem van Zwanenberg me paard is dus door de bodem die zeg maar niet mee geeft voorover geklapt en heeft bijna een koprol gemaakt. Daarna liep ze minder en had ze er niet meer zo veel zin in. Toch hebben we de proefen uitgereden, ik wou eigenlijk na huis omdat ik het zielig vond. Heel dr hoofd zat onder het zand in haar ogen mond noem maar op.

Er zijn nogal veel foto's gemaakt dus een paar foto's als voorproefje en een linkje van mijn album. Hier komen ze dan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De rest van de foto's zijn hier te vinden:
http://www.mijnalbum.nl/Album=Q4EH4E3Y
(de andere foto's zijn ook zeker de moeite waard om even te kijken)

Eigen commentaar:
- handen laag
- rechtop zitten
Dus kom maar op met jullie tips!

Dit was trouwens onze eerste wedstrijd op 1 juni:
[HAW] Muñeca @ wedstrijd B

KletsKoekje

Re: P.R.E. Muñeca @ wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:55

Ten eerste, erg mooi paardje heb je hoor!

Als tip zou ik je meegeven je voeten niet té ver in beugels, hakken naar beneden en onderbenen niet te ver naar voren.

Ook je handen bij elkaar (nu heb je ze erg ongelijk, een hoog en een laag, wat eruit ziet of je erg sterk inwerkt) houden.

Heel veel succes met je verdere wedstrijden, ben benieuwd naar je volgende topic.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:59

je hebt ook beste sporen om in de B....
probeer haar meer van achteren te rijden want ze loopt behoorlijk op de voorhand

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:04

Ik zie dat je beetje gespannen zit,, en dat kan ik me HEEEL goed voorstellen zoals jij de bodem omschrijft,, en wat er daar gebeurt is Huilen Huilen

Erg jammer,,maar jullie hebben je in ieder geval goed kunnen voorbereiden op de volgende wedstrijden Pling

Gewoon lekker rijden,,proberen te ontspannen,, dan komt het allemaal goed Pling

Edit : wat was het voor een zandbodem??

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:06

Mooi paard heb je!

Ondanks dat het niet helemaal goed ging, wil ik je toch nog iets meegeven:

Probeer iets zekerder te rijden. Als ik het goed zie, rijd je je paard niet van achter naar voren. Probeer je paard met je been naar de hand te rijden. Let verder op je hakken. Druk ze uit en stop je voeten niet te ver in de beugel. Ik vind het jammer dat je met scherpe sporen rijdt, terwijl je je voeten nog niet goed in de beugel kunt houden. Onnodig.

Let verder op je hand. Het lijkt alsof je heel veel gewicht in je handen houdt. Houd je handen lager en rijd je paard wederom van achteren naar voren.

Succes samen!

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 15:09

Ze is erg gestresst op de wedstrijd en erg sterk vandaar dat ik ook flinke druk op mijn teugels heb. (hoop dat ik haar lekker los kan laten als ze wedstrijd ervaring heeft, dit is haar 2de keer op wedstrijd) Benen probeer ik aan te werken gaat al een stuk beter Haha!
Verder vallen de sporen wel mee zijn gewoon bolle knopjes, zijn zwanenhals sporen dat ik er makkelijker bij kan.
Ze heeft een rug probleem gehad dus is bang om haar rug te gebruiken waardoor ze dus erg op de voorhand loopt. Dus we doen het rustig aan en het gaat al een stuk beter Knipoog

Gespanne waren we beide na de val maar het gaat al beter dan de eerste keer.
Volgende wedstrijd is 6 juli en dan 12 juli en dan weer 10 augustus dus heb nu even de tijd om te oefenen.
Het is een bodem van zand met kunstgras er tussen wat kapot is gelopen ofzo dus heel stevig waardoor je paard snel struikeld als die in een kuil stapt.
Verder blijfen we oefenen maar thuis gaat het een stuk beter zal binnekort rij foto's van thuis plaatsen.

Ik probeer met paard dus wel van achter naar voren te rijden maar dat rug probleem etc. De sporen zijn dus niet scherp verder werk ik aan mijn been voet houding.

Bedankt voor de tips!

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:13

Succes Munnie! Heb je overigens ook les? Misschien kun je samen met een instructeur gericht gaan werken aan het rugprobleem.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 15:15

Ik heb van 2 verschillende mensen les gewoon prive. Er wordt ook aan gewerkt maar het is een gewoonte geworden om op de voorhand te lopen. Ik heb haar nu 4 jaar en het rugprobleem is zo goed als weg maar de angst om haar rug en achterhand in te zetten is er nogsteeds.

baloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:16

probeer je voeten niet te ver in de beugels te steken Knipoog

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:16

Munnie schreef:
Ik heb van 2 verschillende mensen les gewoon prive. Er wordt ook aan gewerkt maar het is een gewoonte geworden om op de voorhand te lopen. Ik heb haar nu 4 jaar en het rugprobleem is zo goed als weg maar de angst om haar rug en achterhand in te zetten is er nogsteeds.

Lekker door blijven lessen! Succes (nogmaals!)!

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 15:18

Wordt aan gewerkt Knipoog

En blijf zeker door lessen en wedstrijden rijden en zal zeker wel beter worden op de duur Haha! En dank je wel!

Blue_Dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:01

mmm. Zoals ik al eerder zeg; Als jij zulke punten haalt, dan rij ik waarschijnlijk 27 juni 3 verliespunten xD
jammer dat de punten zo laag waren.
Verder denk ik dat het laag-rond rijden misschien wel kan helpen met het rugprobleem. Zo laat je paard de rug helemaal los, en dan langzaam beginnen met van achter naar voren rijden. Zo wordt je paard actiever in de achterhand Lachen
Veel succes komende wedstrijden! Knipoog

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 18:24

27 juni mmm dan rij ik geen wedstrijd maar oke Haha!
We hebben een hele tijd rond en laag gereden en nu is ze iets meer naar boven gereden en we zij bezig geweest met van achter naar voren rijden.... Helaas is hier niks van te zien tijdens de wedstrijden omdat ze veelste opgefokt is maar dit komt denk ik vanzelf wel Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 20:25

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:07

Echt een leuk paard joh Haha!
Probeer alleen wat rechter te zitten, schouders naar achter en te lachen natuurlijk Pling

Veel plezier verder, komt helemaal goed Lachen

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 18:08

Dank je!
Er wordt aan gewerkt alleen dat lachen wordt denk een moeilijke Knipoog

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:55

Je handen iets meer bij elkaar houden, verder ziet het er mooi uit vind ik!

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 17:48

Dank je Haha!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 19:41

Ik zoude sporen gewoon af doen. Het ziet er namelijk erg storend uit. Wil niet zeggen dat je je paard de hele tijd raakt maar het stoort gewoon enorm. Zwanenhalssporen zie ik meestal bij mensen waarbij een gedeelte van de kuit reeds onder het dier uitsteekt. Op die manier hoeven ze de hakken niet op te trekken. Jij kunt gewoon met "normale" sporen rijden.
Ik zou ook het zadel meer naar achteren leggen. Als ik naar de foto's kijk lijkt het mij namelijk op de schouder van het dier te liggen. Je teugels mogen korter en zodat jij je handen voor je kunt houden. Je zet nu zelfs een hand vast op je bovenbeen.

Ik vind verder dat het dier niet slecht loopt, maar het plaatje is het gewoon net niet en ik denk dat je daardoor lage punten scoort. Ik zou met name gaan werken aan je voeten en handen en probeer er rust in te krijgen (wat misschien zonder spoor makkelijker gaat) Je zou eens kunnen proberen om je beugels wat korter te doen. Misschien is deze lengte namelijk wel net een gaatje te lang...

Veel succes!

liekatchu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 14:48

fijn dat het voor je gevoel wel beter ging als de vorige wedstrijd! OK dan!
wil toch wel meer zeggen dan de punten die je krijgt vind ik altijd.
maar een paar aandachtspunten voor de volgende keren:
probeer je handen echt lager te houden en dichter bij elkaar.
als ik de foto's zie dan is eigenlijk het eerste wat me opvalt je handen. en denk ik 'waar gaan die heen???' Scheve mond haha.
probeer ook je hakken wat meer uit te drukken en wat rustiger te gaan zitten. probeer gewoon te genieten van je paardje!
je hebt niet voor niets een mooi paard! Knipoog
en ja.. sporen.. ik ben er zowieso geen fan van Bloos! maar dat is mijn mening persoonlijk. dus waarom niet af eigenlijk?
is ie zo slecht voor het been anders? naar mijn idee kun je zoiets altijd veel beter op lossen door juist geen sporen aan te doen.
maargoed. wanneer word je volgende wedstrijd?
heel veel succes en plezier met je volgende wedstrijdjes en probeer meer te gaan genieten van je paard! punten zijn niet belangrijk. dat jij en je paard lol hebben des te meer!

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 21:29

Dank je voor de reacties.

liekatchu het ging veel beter dan de vorige keer en toen was ik ook tevreden dus nu nog meer Haha!

6 juli weer Tong uitsteken

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:41

Ten eerste; leuk paard! Haha!

Ik vind je sporen ook een beetje onnodig. Als ik zo de foto's bekijk heeft je paardje looplust zat. Probeer haar wat meer door te laten lopen, probeer los te laten. Op het moment dat je zelf te veel blijft hangen en tegenwerken (omdat je vind dat ze te hard gaat) krijg je automatisch meer gewicht in je hand en duikt ze op de voorhand. Geef haar niks om op te hangen! Zelf mooi ontspannen terug blijven zitten en wat zekerder rijden.
Succes!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:46

Prachtig dier heb je onder je billen zitten! Haha!
Ik vind je alleen erg gespannen op je paardje zitten, en ik denk dat die spanning ook doorwerkt op haar en je in een vicieuze cirkel blijft zitten Lachen Misschien weer meer aandacht geven aan het voorwaarts neerwaarts tijdens je lessen? En misschien kan je dr meenemen naar het wedstrijdterrein zonder zelf een proef te rijden? Dan ben jij ontspanner, waar zij waarschijnlijk ook minder gespannen van raakt en jullie meer vertrouwen in elkaar krijgen op wedstrijdterrein.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 19:56

nacho_lein: Ik gebruik mijn sporen ook niet voor het voorwaartse maar voor de stelling. Verder bedankt Knipoog

Heino: Ha ha ha ja je hebt gelijk Knipoog Hier zijn maar 1 keer per jaar wedstrijd in de buurt waar ik heen kan lopen dus dat zit er niet in..... Heb namelijk geen eigen trailer.

Dank je wel verder Knipoog

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:40

Ik moet zeggen dat ik het er op deze foto's allemaal een Stuk beter uit vindt zien dan de vorige, waar de spanning nog boven alles uitstak, er zit nog wel wat spanning hier en daar, maar dat lijkt me logisch, het is nog maar de tweede wedstrijd, dus dat komt allemaal wel goed.
Ik vind je hier ook netter zitten, maar denk er om dat je je hand niet terugwerkt of te sterk worden wil Ja Verder mijn complimenten, ook op je mooie paardje natuurlijk Knipoog