(Dit is een nieuwe poging ivm niet-werkende foto's)Inleiding
Sancho is het bijrijdpaard van Marlies1, maar door omstandigheden is hij al maanden niet meer structureel gereden. Hij heeft in de tijd wel ander werk gedaan, voor de kar en aan de longe (wat ik ook 2 keer heb mogen doen) dus zijn conditie is verder in orde, maar aan het bereden worden moet hij dus wel weer een beetje wennen.
Ikzelf ben recreatie-/manegeruiter met een niveau van ergens rond de B ofzo met een ruime voorkeur voor lekker ontspannen rijden, bij voorkeur lekker het bos in
Dat zie je ook wel een beetje aan mijn houding, voor het mooie plaatje valt er nog genoeg aan bij te schaven 
Maar ondanks de nieuwigheid ging het buitengewoon fijn. Sancho is een heel vriendelijk dier dat goed luistert en graag z'n best doet. Het voelde dan ook van het begin af heel vertrouwd. Wel merkte ik dat hij een aantal dingen lastig vond: ruim stappen, als ik door ging zitten in draf, druk op de teugels, balans in galop. Omdat ik wel weet dat je dat niet in een keer kunt veranderen en heb ik de teugels bewust heel lekker los gelaten, en eerst maar eens gewoon lekker ruim en los laten lopen.
Sancho luisterde heel goed naar zit en stem

Mijn eigen verbeterpunten:
het allerbelangrijkste wat me opviel was dat ik me nog wel eens liet verleiden naar voren te zitten, ook als dat niet de bedoeling was.
Verder heb ik mijn benen niet helemaal strak op 1 lijn met mijn heupen/schouders (en ik zie nu ook goed wat mijn instructeur daar altijd mee bedoelt) maar dat is op dit moment eerder voor mijn gevoel eerder een uiterlijk detail dan echt storend voor het rijden.
Goed, de foto's

1.

2. Pasje achterwaarts

3. Allebei vrolijk

4.

5. Galopje proberen? Nou graag

6. Dit is een moment dat ik te ver naar voren ga. Een beetje meegaan met de beweging is prima maar je moet niet overdrijven tenslotte

7.

8. Sancho heeft het een beetje moeilijk met de bochtjes, en ik weet ook niet precies wat ik daarmee zou kunnen doen, het overkomt me ook wel eens op andere paarden. Begrenzen, maar zeker als de reactie daarop vooral meer spanning en harder is, werkt dat nog averechts. Tips hiervoor zijn zeker welkom.

9.

10.

11. Even uitdraven met lange teugel

12. En even pauze, fijn gedaan
Over ontspanning niets te klagen toch?
Maar het is ook wel duidelijk wat Sancho moeilijk vindt: hij maakt zich wel lang naar voren, maar naar bedenen nog niet

13. Daarna nog even meer gericht op kleine drafjes en 15.000 bochtjes
Echt klein is de draf nog niet, maar als je heel goed kijkt is hij hier toch ietsjes lager dan aan het begin. Toch? 

14. Sancho, je haar danst!

Daarna waren we wel klaar, toen vielen de eerste druppels dus ik heb het laatste halve uitstaprondje overgeslagen en net toen de bui losbarstte waren wij binnen. Timing!
Nou ja: erg geslaagd. Ik ben erg benieuwd naar tips en meningen
Het paard is 1.70, gelukkig niet al te breed, maar wat een opstap zeg!