Mira, 6 weken na de bevalling weer voor het eerst ohz

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Mira, 6 weken na de bevalling weer voor het eerst ohz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 11:47

Mira's veulen is alweer 6 weken oud en na een lange vakantie besloot ik er gisteren weer even op te gaan rijden. Wel vast aan de longeerlijn. Het is een tante die weet wat ze wil, haar veulen liep erbij in de bak, dus gewoon....even voor de zekerheid.

Maar het was errug leuk!

Edit: ik heb begrepen dat ik erbij moet zetten welk niveau we rijden. Mira heeft M dressuur gelopen, maar ik heb nog geen niveau Haha! . Echte beginner wat betreft dressuur!

Eerst even een rustig rondje aan de hand, met mijn sexy man ernaast Haha! :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Diablo op 09-06-08 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

piewie

Re: Mira, 6 weken na de bevalling weer voor het eerst ohz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:49

erg leuk hoor en ze doet het netjes toch??
Wat gebeurd er op foto 3, je trekt zo'n raar gezicht haha

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:51

Dat ziet er toch fijn uit, goed dat je het rustig aan doet en langzaam opbouwt, ook met het veulen erbij Cool

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:53

Wat een bakbeest.

Een uistraling, maar wat een lichaam zeg!

Ik bekijk de foto's meerdere malen en soms denk ik, zal ik zeggen. Je zit wat voor over gevallen, ga wat meer terug zitten.
Dan kijk ik weer naar je paard en dan zie je dat de voorhand duidelijk hoger staat dan de achterhand en dan kan ik het me voorstellen dat jij het gevoel krijgt van wat meer naar voren te willen gaan zitten.
Het lijkt of die wat actiever gereden mag worden, dit kan ik niet goed zien omdat ik geen bewegend beeld zie.
Wat actiever zorgt ervoor dat het neusje er wat meer uit komt en het achterbeen er beter onder kan. Zodat ze jou wat meer opde achterhand kan dragen.
Het neusje is soms wat aan de diepe kant.

Verder vind ik het een machtig paard, die volgens mij de bouw niet echt mee heeft zitten. DIt zijn maar foto's en kan een vertekend beeld geven.

Ohja, denk aan piano handjes.

Succes met het verder oppakken van haar

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:54

Leuke merrie met een lekker buikje!
Vindt je het zelf niet makkelijker om je veulen op stal
te houden als je met je merrie bezig gaat?
Vond ik destijds wel fijner met rijden.
Ik het begin willen ze wel es schreeuwen (zowel merrie
als veulen), maar daarna gaat het vaak prima.
Succes met je leuke beessie!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 12:30

Haha, ik hoopte al dat mijn rare gezicht niet op zou vallen, maar helaas....ik weet niet wat er gebeurde, ik trek wel vaker rare gezichten Haha! .

Het veulen hobbelt lekker mee in de bak. Als ik hem apart in de stal zet, wordt hij zelf helemaal dol (probeert dan over de deur te springen) en Mira is dan ook niet echt leuk meer. Het duurt niet zo lang of het veulen vindt het niet leuk meer om mee te rennen en gaat dan gezellig zijn eigen ding doen.

Verder heb ik (vooral op Mira) de neiging naar voren te zitten. Een beetje gek, want op mijn Tinker doet ik dit niet in (of in ieder geval veel minder), dus misschien ligt het inderdaad een beetje aan Mira's bouw.
Ook zal een oorzaak zijn, dat mevrouw enorm opgooit in de draf en ik daarbij waarschijnlijk in een reflex naar voren duik. Zeker een punt om aan te werken dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:33

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je moet minimaal 5 foto's hebben die rijtechnisch te beoordelen vallen. Verder is de achtergrondinformatie ietwat summier. Waar werken jullie aan bijvoorbeeld.