Louisiana Lady is een 15 jarige merrie, ik heb der nu bijna 5 jaar waarvan we de laatste anderhalf jaar echt aan het trainen zijn.
Het is een bijna te braaf paard waardoor ze ook niet erg voorwaarts is. Dit is ons grootste probleem en daar werken we hard aan; ze moet zelf voorwaarts gaan denken.
Doordat ze niet goed actief is van achter heb ik van voren een aanleuningsprobleem, ze gooit links der tong eruit en houdt behoorlijk vast. Wanneer ik der longeer en ze goed actief van achter loopt dan verdwijnt der tong en begint ze een beetje te schuimen en los te laten.
Onder het zadel probeer ik hetzelfde te bereiken als tijdens het longeren. Wanneer ik der wat wil verkorten met behoud van activiteit dan gooit ze van voren der kop eruit, trekt een paar keer links en rechts aan mijn hand en komt dan weer naar beneden. Dan duurt het weer even voor ik weer op het ''verkort'' punt ben en dan gebeurt er weer hetzelfde, ze trekt me letterlijk uit het zadel, ze weet dat ze dit kan doen en met geen mogelijkheid krijg ik er hier doorheen. We lopen dus vast.
In overleg met mijn instructrice rijdt ik nu met slof. Deze zorgt ervoor dat ze der kop er niet meer uit gooit, verder hangt hij dus los.
Het gaat nog lang niet perfect, maar ik ben bij dat de cirkel enigsinds doorbroken is

We rijden op het moment L1 met 5 winstpunten.
De foto's staan op volgorde.
1.

2. Losrijden

3. Losrijden, teugels te lang..

4.

5. Galop

6. Eindelijk komen we van de grond af inplaats van erin zakken

7.

8.

9. Mijn houding..

10. Dit is zo'n verzet moment , slofteugel eigenlijk te los..

11.

12. Hier bleef ze zich verzetten maar ze moest er toch even doorheen, daarom de slof een stuk korter gepakt. Wanneer ze ontspant en loslaat laat ik de slof weer losser.

13. En weer lekker het land op

Mijn eigencommentaar is dat ik goed op mijn handen moet letten, links niet vasthouden en rechts niet te los laten.