Training VIP (Polansky x Ferro), M1-dressuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

Training VIP (Polansky x Ferro), M1-dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 19:56

Vip is een grote zesjarige ruin (1.75) van Polansky x Ferro x Variant.
Naast het feit dat hij zelf groot is, is zijn beweging ook erg groot. Een jaar geleden kon ik hem dan ook amper uitzitten bij het doorzitten en dat is in het M heel vervelend. Nu gaat het aardig maar confortabel is het nog niet.
De galopsprong was ook veel te groot waardoor je in enkel sprongen aan de andere kant van de bak was. Nu laat hij zich al beter sluiten.
Sinds een jaar heb ik weer intensief les en gaan we met sprongen vooruit.

We hebben ook best wel even gewacht met de overgang naar L2 en M. Het gaat nu weer hard met de winstpunten en we verwachten in augustus over te stappen naar M2. Alle knoppen zitten er op nu nog constanter (en ik niet meer verkeerd rijden want daar heb ik momenteel een handje van).

In het begin was de oprichting veel te veel voor het nivo dat ie liep en hebben we er hard aan gewerkt om lager en meer over de rug te kunnen lopen. Nu wil hij uiteraard af en toe weer te laag. Dan houden we iets te oefenen.

Blijven zitten (achterover), linkerhand rechtop en minder halen met binnenhand zijn op dit moment mijn speerpunten.
De speerpunten van VIP zijn (nog) meer vanuit de schouder, niet achter loodlijn kruipen.

Deze training is van vandaag met daarna nog even les aan mijn nichtje van 12, die nog geen half jaar rijdt. Vandaag heeft ze voor het eerst los gedraafd.

Afbeelding

Afbeelding
Begin van verzameling, mag nog meer zakken achter

Afbeelding
Schouderbinnenwaarts, moet nog meer, zeker voor een training.

Afbeelding
Uitstrekken

Afbeelding
Galop
Afbeelding

Afbeelding
Middengalop

Afbeelding
en weer wat verzamelen

En nog een paar foto's van Belinda, mijn nichtje ("nichtjejury" op bokt)
Afbeelding

Trots op het grote paard.

Afbeelding
En voor de 2e keer echt los in stap en draf.
Afbeelding

Chantal93

Re: Training VIP (Polansky x Ferro), M1-dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:20

leuke foto's .
paard heeft erg mooie uitgestrekte draf
en ook bergopwaartse galop Haha!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:36

Ik vond je houding op de galopfoto's mooi!! goed rechtop, op de eerste foto's hang je wat achterover?? verder mooie houding en een leuk paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:02

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:49

Leuk paard heb je! Wat een reus!

Ik wilde je eigenlijk een tip geven naar aanleiding van je schouderbinnenwaarts foto en de tekst daarbij.
Deze sbw is echt exact op 3 sporen! Dus over de benen kan hij niet beter! Wel zou hij wat meer lengtebuiging mogen hebben en moet je zelf oppassen dat je echt schouder-naar-binnen-waarts rijdt en niet kontbuitenwaarts.
Nu hij zo mooi op 3 sporen loopt komt het binnenachterbeen maximaal tot dragen, zodra je hem schuiner zou rijden beweegt het binnenachterbeen zich buiten de massa ipv er onder.
Ik zou zeggen laat de schuinte precies zoals ie is en ga daarin wat schakelen en misschien tussendoor een keer een kleine volte voor meer buiging. Schouderbinnenwaarts is geen doel maar een middel.

Heel veel succes nog verder!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:50

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

En dan gaat het er hier om dat er foto's van je nichtje in staan, wat niet mag.